کد خبر: ۲۴۸۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۸ آبان ۱۳۹۰
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با برشمردن اقدامات این مجموعه برای اجرایی نمودن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از برگزاری همایشی با محوریت بیداری اسلامی با حضور وزیر اطلاعات و دبیر شورای عالی امنیت ملی در حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

به گزارش رسا، آیت الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شنبه شب در نشست تخصصی تعامل حوزه و نظام اسلامی که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب و مطالبات ایشان از حوزویان ابراز داشت: بیانات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت در خصوص ترسیم تعامل و ارتباط متقابل حوزه و نظام باید به مثابه یک سند راهبردی تلقی شود.

وی با بیان اینکه همه ارکان و بخش های حوزه و روحانیت باید در جهت این سند راهبردی حرکت کنند و پاسخگو باشند، به تشریح اهداف و ماموریت های معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه پرداخت و روان سازی رابطه نظام و روحانیت و حوزه های علمیه را مهم ترین ماموریت جامعه مدرسین ذکر کرد.

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به کارهایی که این معاونت در راستای پیگیری مطالبات رهبر انقلاب انجام داده است، گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری، در حوزه بیداری اسلامی با نهادهای مرتبط تعاملاتی را داشته ایم و کارگروه خوبی نیز تشکیل شده و 37 راهبرد بیداری اسلامی تدوین و بخشی از آن نیز عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین با همکاری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، همایشی را در مشهد مقدس برگزار کرد که یکی از محورهای مهم آن تبیین بیداری اسلامی بود.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین افزود: با همکاری دفتر وزارت امور خارجه در قم هیات های مختلفی از کشورهای جهان اسلام دعوت شده و در جامعه مدرسین حضور یافتند که تاثیر و بازتاب های بین المللی بسیاری خوبی نیز داشته است.

آیت الله کعبی گفت: قبل از ماه محرم الحرام نیز با همکاری نهادهای مختلف از جمله جامعه مدرسین همایشی با محوریت بیداری اسلامی با حضور دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار خواهد شد.

آیت الله کعبی همچنین از تهیه ویژه نامه هایی با موضوع تعامل روحانیت و نظام خبر داد و تاکید کرد: ما باید به سمت و سوی نهاد سازی برای شفافیت ارتباط روحانیت و نظام و نهادینه کردن این ارتباط پیش رویم و در این راستا نهادهای مختلف حوزوی باید متکفل یک سری ماموریت های خاص شوند.

وی با بیان اینکه حوزه باید نیازهای نظام را تامین کند، این مساله را نیازمند هدایت از یک نهاد مشخص دانست و تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در یک برنامه ریزی جامع، دفاتری که از سوی دستگاه های مختلف تشکیل و راه اندازی می شود، تجمیع شوند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: بزرگان روحانیت، جامعه مدرسین، شورای عالی و دبیرخانه شورای پیگیری فرامین مقام معظم رهبری باید به فکر نهادسازی و تجمیع ظرفیت های نهادهای حوزه و نظام بوده تا در یک بازه زمانی مشخص پاسخگو باشند.

وی تاسیس دفتر بین الملل جامعه مدرسین را یکی از این اقدامات عنوان و خاطرنشان کرد: این دفتر کارهای خوبی را انجام داده، هیات هایی را از کشورهای مختلف پذیرفته و اقدامات خوبی را نیز انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید نظام را از خود بداند و نظام نیز حمایت کند و این مساله باید به فرهنگ عام حوزویان تبدیل شود، تصریح کرد: فرهنگ دفاع از انقلاب و نظام در همه تصمیمات حوزه باید وجود داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها