کد خبر: ۲۴۸۹۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق حرفه ای با سابقه 50 فقره پرونده مطروحه در محاکم قضایی استان خبر داد.

سردار سید محمود میر فیضی فرمانده انتظامی گلستان گفت: در روزهای گذشته چندین فقره سرقت با موضوع و روش مشابه به صورتی که اثری از سرقت را بجای نگذاشت و به مرور زمان صاحبان خانه متوجه انجام سرقت می شدند در پلیس آگاهی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به آنکه سارقان بسیار حرفه ای بوده و خانواده ها بعد از مدتها متوجه انجام سرقت و مفقود شدن اشیاء قیمتی همانند پول و طلا می شدند این امر باعث ایجاد اختلاف خانوادگی و مشکلات دیگر مانند طلاق می شد.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: به همین منظور تیمی ویژه از کارآگاهان با تجربه و حرفه ای بررسی موضوع و تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی را آغاز کردند و در نهایت کار آگاهان با بررسی شواهد و انجام تحقیقات از سارقان احتمالی، به این نتیجه رسیدند که تمامی سرقت ها توسط فردی غیر از اعضاء خانواده مالباختگان به وقوع پیوسته است.

سردار میرفیضی افزود: همزمان نیز تحقیقات گسترده ای در صنف طلافروشی به صورت نامحسوس برای شناسایی مالخر احتمالی و یا فروش غیر مجاز طلاهای سرقتی انجام شد که در نهایت یکی از طلافروشان موضوع خرید چند قطعه طلای سرقتی را به پلیس آگاهی اعلام کرد.

وی افزود: در پی بررسی های تکمیلی، سارق 37 ساله ساکن گرگان مورد شناسایی قرار گرفت و پس از شناسایی فرد و با توجه به آنکه این سارق حرفه ای بوده و ممکن بود پس از دستگیری به راحتی بزه های انتسابی را قبول نکرده و به جرم خود اعتراف نکند، با انجام فعالیت اطلاعاتی ویژه در هنگام فروش طلاهای سرقتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار میر فیضی گفت: با دستگیری این سارق 37 ساله ، طلاهای سرقتی که توسط این سارق به طلا فروشی های مختلف فروخته بود جمع آوری و به مشاهده مالباختگان رسانده و توسط آنها نیز شناسایی شد.

وی افزود: در نهایت متهم پس از مشاهده مدارک محکم پلیس و با توجه به آنکه در هنگام فروش طلا های سرقتی دستگیر شده بود لب به اعتراف گشود و پرده از 50 فقره سرقت برداشت.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: متهم با تشکیل پرونده و مستندات جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.(باشگاه خبرنگاران)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها