کد خبر: ۲۴۹۱۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۰
وی بیان داشت: در حوزه خبرگزاری‌های سیاست هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌های بر این استوار است که تنها به پایگاههای خبری مجوز خبرگزاری اهدا می‌شود که این پایگاهها در تمامی استانها دارای دفاتر استانی باشد و حداقل چند دفتر بین‌المللی در اختیار قرار داده باشد.
فارس: مسئول ستاد ساماندهی پایگاههای ایترنتی و خبرگزاریهای غیر دولتی گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسئول فیلترینگ سایت‌هاست و وزارت ارشاد متولی مستقیم آن محسوب نمی شود.

محمدصادق افراسیابی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: طبق قانون وزارت ارشاد و مصوب هیئت دولت تنها خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری دولتی می‌تواند شناخته شود و مابقی خبرگزاری‌ها می‌بایست در حیطه بخش خصوصی مشغول به فعالیت شود.

وی با اشاره به اهداف این رویکرد اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی، تحقق اهداف نظام و تقویت نهادهای مردمی و رقابتی شدن فضای رسانه‌ای از مهم‌ترین اهداف محسوب می‌شود که زمینه را برای تنوع و تکثر آرا در حوزه رسانه افزایش می‌دهد.

افراسیابی ادامه داد: در حوزه صدور مجوز چند رویکرد وجود دارد یکی از مجوزهایی که توسط ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی ارائه می‌شود مجوز رسانه بر خط ویژه کل پایگاههای اینترنتی اعم از جزیی و غیر جزیی‌ است. براساس مصوبه سال گذشته هیئت دولت صدور مجوز در این بخش در دستور کار قرار گرفته به نحوی که طی 6 ماه گذشته 500 پایگاه اینترنتی شناسنامه‌دار شدند و محتوای 200 پایگاه مورد تدیید قرار گرفت و برای آنها مجوز رسانه برخط صادر شد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد با اشاره به اینکه هر پایگاهی که مجوز رسانه برخط را دریافت کرده است می‌بایست 6 ماه فعالیت کند تا محتوای آن مورد بررسی قرار گیرد بیان کرد: بعد از این مدت اگر سایت صلاحیت لازم را کسب کند مجوز دائمی رسانه برخط برایش صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آیین‌نامه مجوز نشریه‌های الکترونیک که مخصوص پایگاههای خبری است آماده و به هیئت دولت ارائه شده که در صورت تصویب من بعد پایگاههای خبری مجوز نشریه مجوز نشریه الکترونیک را دریافت خواهند کرد و به مانند خبرگزاری‌ها مشمول حمایت‌های ارشاد خواهند شد و در ردیف بودجه وزارت ارشاد برایشان کمک هزینه در نظر گرفت می‌شود.

افراسیابی با بیان شروع به کار صدور مجوز برای مؤسسه‌های خبری گفت: سال گذشته یک مورد مجوز مؤسسه خبری به صورت یکساله در زمان معاونت سابق مطبوعاتی صادر شد که هم‌اکنون صدور این مجوز با جدیت در حال پیگیری است و تاکنون برای 5 مؤسسه این مجوز صادر شده است.

وی بیان داشت: در حوزه خبرگزاری‌های سیاست هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌های بر این استوار است که تنها به پایگاههای خبری مجوز خبرگزاری اهدا می‌شود که این پایگاهها در تمامی استانها دارای دفاتر استانی باشد و حداقل چند دفتر بین‌المللی در اختیار قرار داده باشد.

افراسیابی با اشاره به ایکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسئول فیلترینگ سایت‌هاست، گفت: وزارت ارشاد متولی فیلترینگ سایت‌ها نیست.

وی بیان داشت: محتوای 1000 سایت به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده مصادیق مجرمانه گزارشی به کارگروه مصادیق فرستاده خواهد شد و در آن کارگروه تصمیم به فیلترینگ و یا ارسال اخطار گرفته می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها