کد خبر: ۲۴۹۳۹۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۴     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
آیت الله "شیخ صادق خلخالی" که آن روزها از نفوذ بسیاری در نظام برخوردار بود، تا حد زیادی پشتیبانی و تقویت این نیروها را بر عهده گرفت تا جایی که در میان مردم معروف شد که نیروهای "فدائیان اسلام" تحت فرماندهی ایشان هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان، عکسی که می بینید، شهید "سید مجتبی هاشمی" را در کنار مرحوم "شیخ صادق خلخالی" نشان می دهد. شهید "سید مجتبی هاشمی" از کسبه مبارز و مورد اعتماد تهران بود که در نخستین روزهای تجاوز رژیم بعثی عراق، بدون وابستگی به هر سازمان و نهادی، تعدادی از دوستان و همکارانش را با خود همراه کرد به با ابتدایی ترین امکانات، به خوزستان رفت و پس از مدتی، دفاع از محور "کوی ذوالفقاری" در آبادان را بر عهده گرفت. این گروه از مدافعان "کوی ذوالفقاری"، نام خود را "فدائیان اسلام" گذاشتند و تا اواخر سال 60، از مهم ترین نیروهای مدافع در جبهه خوزستان به شمار می رفتند. آیت الله "شیخ صادق خلخالی" که آن روزها از نفوذ بسیاری در نظام برخوردار بود، توانست با توجه به کم لطفی هایی که به نیروهای خودجوشِ مدافع انقلاب می شد، تا حد زیادی پشتیبانی و تقویت این نیروها را بر عهده بگیرد و از این رو در میان مردم معروف شد که نیروهای "فدائیان اسلام" تحت فرماندهی ایشان هستند. گرچه فرمانده اصلی و بلافصل این نیروها تنها بر عهده "سید مجتبی" بود و این نیروها با روحیات و شیوه رزمی خاص خود، تنها از آن سیدِ شجاع و فرزانه فرمان می بردند، اما به هر حال، آن روزها، این دو در کنار هم به عنوان مسئولان "مدافعان کوی ذوالفقاری" شناخته می شدند.

سید مجتبی هاشمی در سال 1364 و در محل کار خود واقع در خیابان وحدت اسلامی، توسط عوامل گروهک منافقین ترور شد و به شهادت رسید و آیت الله صادق خلخالی نیز در سال 1382 و در قم، چشم از جهان فرو بست.

یادشان گرامی باد

عکس / فرماندهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها