کد خبر: ۲۴۹۷۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
سپاه: تروریست‌ها تلفات بالایی داده‌اند
جنوب شرق کشورمان با توجه به همجواری با برخی کشورهای منطقه همواره مورد توجه تروریست‌ها بوده است. سپاه پاسداران، نیروهای مرزبانی ناجا، دستگاه‌های امنیتی و بسیجیان بلوچ منطقه در مقابل این اقدامات تروریستی نقش موثری ایفا کرده‌اند که در بسیاری از مواقع با شهادت نیروهای ایران از نهاد‌های مختلف همراه بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن امروز»، دفع حمله روز سه‌شنبه اشرار و تروریست‌ها به یک پاسگاه مرزی در سراوان هم یکی دیگر از رشادت‌های نیروهای سپاه پاسداران و به طور ویژه نیروهای بومی و بسیجیان بلوچ منطقه بود. روز گذشته گروهک تروریستی جیش‌العدل که چندی پیش 5 نفر از مرزبانان کشور را ربود مسؤولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت. این گروهک تروریستی هدف از این عملیات را انتقام از ترور عبدالرئوف ریگی عنوان کرده است. این در حالی است که بر اساس شواهد موجود که چندی پیش «وطن امروز» طی گزارشی به آن اشاره کرد، عبدالرئوف ریگی سرکرده گروهک تروریستی جیش‌النصر در پی یک دعوای داخلی با گروهگ تروریستی جیش‌العدل به هلاکت رسید. سردار رمضان شریف مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران دیروز به ارائه جزئیات دیگری از این حمله تروریستی پرداخت. براساس خبر رمضان شریف، بسیجیان بلوچ در کنار نیروهای سپاه نقش موثری در دفع اشرار منطقه ایفا کرده‌اند. همچنین در جریان این عملیات تروریستی یکی از پاسداران به شهادت رسید و 2 بسیجی نیز زخمی شدند. رمضان شریف همچنین از تلفات بالای تروریست‌ها در جریان این اقدام تروریستی خبر داد. به گزارش فارس، سردار رمضان شریف، مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران، با اشاره به حمله اشرار به پاسگاه مرزی سراوان، اظهار داشت: تروریست‌ها بعد از کشته شدن یکی از سرکرده‌هایشان به دنبال ابراز وجود بودند تا اختلافات داخلی خودشان را پوشش بدهند. شریف تصریح کرد: چون در سراوان قبلاً اقدامی انجام داده بودند، فکر می‌کردند می‌توانند باز هم عرض‌اندام کنند اما با وجود سپاه و بسیج و تدبیری که شده، بعد از درگیری طرفین، نتوانستند اقدامی انجام دهند. وی اضافه کرد: در این حمله تروریستی یکی از پاسداران به شهادت رسید و 2 بسیجی ما نیز زخمی شدند اما آنها هم تلفاتی داشتند که نمی‌خواهند اعلام کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بعضی از جنازه‌هایشان جا مانده و تجهیزاتی نیز از آنها باقی مانده است. مسؤول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه پاکستان تعلل‌هایی را در موضوع تروریست‌ها انجام می‌دهد، گفت: تا یک شعاع خاصی مورد توافق طرفین قرار گرفته است اما اگر از این شعاع تروریست‌ها خارج شوند برای اینکه اقدام کنیم نیاز به هماهنگی وجود دارد.
نقش طرح شهید شوشتری در آچمز تروریست‌ها
در جریان حمله تروریستی روز سه‌شنبه به یکی از پاسگاه‌های مرزی سراوان، بسیجیان بلوچ نقش مهمی را در کنار نیروهای سپاه پاسداران در دفع این حمله ایفا کردند؛ موضوعی که سردار رمضان شریف، مسؤول روابط عمومی سپاه نیز به آن اشاره کرد. حضور نیروهای بسیجی منطقه به منظور ایجاد امنیت و مقابله با تروریست‌ها طرحی بود که شهید شوشتری، جانشین شهید احمد کاظمی در نیروی زمینی سپاه چند سال قبل آن را ارائه کرد. به گزارش جهان نیوز، یکی از اصلی‌ترین محورهای این طرح مهم در این گزاره قابل خلاصه شدن بود که امنیت سیستان و بلوچستان به خود مردم این استان یعنی بسیجی‌های سیستانی و بلوچ واگذار شود. شوشتری در کنار این طرح امنیتی موضوعات مهمی همچون محرومیت زدایی و درمان روستا به روستای مردم محروم سیستان و بلوچستان به وسیله احداث بیمارستان‌های صحرایی، کمک به کشاورزی روستاهای محروم در بلوچستان با احداث چاه آب و... ده‌ها طرح دیگر را دنبال کرد. شهید شوشتری در شرایطی که برخی گروه‌های وهابی و سیاسی مخالف اجرایی شدن این طرح در منطقه بودند، این مسأله را با جدیت پیگیری کرد. گرچه شوشتری تنها چند ماه پس از آغاز اجرایی کردن این طرح مهم و مؤثر توسط گروهک عبدالمالک ریگی در کنار بسیاری از مردم بلوچ ـ که به استقبال وی در منطقه پیشین بلوچستان آمده بودند ـ توسط عامل انتحاری به شهادت رسید ولی وی تنها در همان چند ماه موفق به تشکیل یک ساختار مهم امنیتی ـ مردمی شده بود. پس از دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از کارشناسان امنیتی در غرب در مصاحبه با یکی از رسانه‌های وابسته به سازمان سیا در بررسی عملکرد شهید شوشتری اظهار داشت: سپاه در استان سیستان و بلوچستان موفق به تشکیل یک ساختار امنیتی ـ مردمی مؤثر شده است. این در حالی است که شهید شوشتری به‌رغم مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی از خواص آلوده سلفی و در اوج مظلومیت با تلاش پیگیر، مردمی کردن امنیت در سیستان و بلوچستان را آغاز کرد. بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته در این حادثه بسیجی‌های بلوچ از خود رشادت بی‌نظیری به نمایش می‌گذارند و نه تنها عامل ماشین حاوی ده‌ها کیلو مواد منفجره را قبل از ورود به این پاسگاه مرزی از بین می‌برند بلکه حتی با دادن یک شهید و 2 زخمی مانع سقوط این پاسگاه مرزی می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
۰
۰
افتخاری دیگر از هموطنان بلوچَ
پاسخ
ناشناس
Germany
۱۹:۴۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
۰
۰
به بسیجیان طرح امنیت حقوق درست حسابی نمیدن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها