کد خبر: ۲۴۹۷۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
آیت‏ الله کعبی:
آیت ‏الله کعبی پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با نظام و رهبری را یکی از مهم ترین مولفه‏های اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه علمی و فناوری رشد چشمگیر و پرشتابی داشته و این پیشرفت در عرصه های مختلف قابل مشاهده است.

آیت‏ الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ارکان و عوامل اقتدار درونی نظام اسلامی در عرصه‏های مختلف، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی مقتدر در منطقه و عرصه جهانی است و این اقتدار با توجه به همه مولفه‏های قدرت قابل ارزیابی است.

وی به قدرت نظامی، امنیتی و بازدارندگی جمهوری اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: به الطاف الهی نظام جمهوری اسلامی از قدرت و امنیت خوبی در سطح منطقه برخوردار است و آمادگی بالایی برای پاسخگویی به هرگونه تحرکی را علیه این خاک و آب دارد.

آیت‏ الله کعبی با اشاره به اقتدار ایران در عرصه سیاسی، عنوان کرد: نظام مردم سالار اسلامی متکی به رای مردم است و در سازوکارهای انتخاباتی از یک طرف بر مبنای قدرت الهی است و از طرف دیگر اعتماد بین ملت و نظام در حد اعلا و بسیار خوبی وجود دارد و پیوند عمیق ملت بانظام و رهبری یکی دیگر از مولفه‏های اقتدار این نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به اقتدار ایران در عرصه علم و فناوری اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در عرصه علمی و فناوری رشد چشمگیر و پرشتابی داشته که این پیشرفت در حوزه‏های پزشکی، صنعتی، کشاورزی قابل مشاهده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر قدرت ایران در زمینه فرهنگ، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی با اتکای به ایمان و معنویت و پیوند عمیق علم و ایمان به گفتمان انقلاب اسلامی و یک گفتمان انسانی و الهی پیشرفت قابل توجهی در عرصه مهم فرهنگی داشته است.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه اقتصاد، خاطرنشان کرد: علی‏رغم همه تحریم‏ها و فراز و فرودها باید بگوییم که تحریم‏ها یک فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ ما در این 35 سالهمواره در تحریم بوده ایم و با تلاش، پشتکار و خلاقیتاین مساله رابه فرصتی برای پیشرفت وآبادانی بیشترکشور تبدیل کرده ایم.

آیت ‏الله کعبی نظام جمهوری اسلامی را نظامی دانش بنیان، عدالت محور و دارای نیروهایی شایسته، نخبه و کارآمد دانست و ابراز داشت: با تقویت روحیه خلاق و با اتکا و تلاش برای دستیابی به فناوری‏های نوین می‏توانیم به سمت رشد و تعالی علمی حرکت کنیم و با توجه به نقشه علمی جامعه مسیر همواری را پیش روی داریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تحول علمی در دانشگاه‏ها با محوریت تحول در علوم انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: متولیان امور علمی کشور می‏توانند از لحاظ اسلامی سازی علوم انسانی، به روز رسانی و کارامد سازی علوم اسلامی تحول پایه و عمده‏ای را در دانشگاهها ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها