کد خبر: ۲۵۰۲۹۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر

بسیاری از ساختمان‌های عظیمی که در طول تاریخ توسط بشر ساخته شده‌اند خسارات جانی را به همراه داشته‌اند.

برای مثال تخمین زده شده که بیش از 400 هزار نفر در ساخت دیوار چین جان خود را از دست داده‌اند.

بسیاری از ارقامی که در مورد بناهای قدیمی اعلام می‌شوند تخمین زده شده هستند و به دلیل عدم وجود مدارک قطعی نمی‌توان میزان تلفات در بعضی از پروژه های ساختمانی قدیمی را مشخص کرد.

در این گزارش نگاهی داریم به 8 نمونه از مرگبارترین پروژه های ساختمانی در صد سال گذشته که آمار مشخصی از میزان خسارات جانی آن‌ها وجود دارد.

 

 

 

 

 


کانال پاناما  1880 - 1914

یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌ترین پروژه های قرن اخیر کانال پاناما است که ساخت آن بیش از 30 هزار نفر تلفات داشت. یکی از دلایل اصلی تعداد بالای تلفات را می‌توان بیماری‌هایی همانند مالاریا و تب زرد دانست که در آن زمان به شدت شایع بودند.


کانال دریای بالتیک 1931 - 1933

نزدیک به 126 هزار زندانی دولت شوروی که به علت جرایم مختلفی زندانی شده بودند در ساخت این کانال عظیم شرکت داشتند. این پروژه عظیم 227 کیلومتری تنها در 2 سال ساخته شد و در پایان مراحل ساخت آن 12 هزار نفر جان خود را از دست داده بودند. دولت شوروی به عنوان پاداش کار 12 هزار نفر از زندانیان این پروژه را آزاد کرد و مدت زمان زندان بسیاری دیگر را نیز کاهش داد.


راه آهن میانمار - سیام ، 1942 -1943

راه آهنی 415 کیلومتری که ساخت آن با استفاده از زندانیان جنگی و بومیان منطقه انجام شد. امپراتوری ژاپن در ساخت این راه آهن از 180 هزار نفر بومی مناطق اطراف و 60 هزار نفر زندانی جنگی استفاده کرد. تخمین زده شده که د اثر ساخت این راه آهن نزدیک به 90 هزار نفر از مردم منطقه و 12 هزار نفر از زندانیان جان خود را از دست دادند.


اتوبان قراقروم 1959 - 1978

اتوبانی 1500 کیلومتری که در حال حاضر با رسیدن به ارتفاعی بیش از 4 کیلومتر در بعضی مناطق بلندترین جاده آسفالت شده جهان محسوب می‌شود. این جاده از مناطق بسیار مختلفی عبور می‌کند  و در نهایت دو کشور چین و پاکستان را به یکدیگر متصل می‌کند. در ساخت این اتوبان نزدیک به 900 نفر جان خود را از دست دادند که با توجه به امکانات مدرن استفاده شده دز ساخت این جاده رقمی بسیار بالا است.


سد اسوان 1960 -1970

در پروژه ساخت سد اسوان در مصر بیش از 30 هزار کارگر شرکت داشتند که نزدیک به 500 نفر از آن‌ها جان خود را در مراحل مختلف از دست دادند. در مراحل مختلف ساخت این سد مناطق تاریخی بسیاری به صورت کامل نابود شد و نزدیک به 100 هزار نفر خانه خود را از دست دادند.


تونل رودخانه جدید 1927

در سال 1927 ساخت یک تونل منحرف کننده برای رودخانه ای با نام " جدید" در آمریکا باعث یک فاجعه شد که در آن 100 کارگر به صورت مستقیم جان خود را از دست دادند و نزدیک هزار کارگر هم در اثر بیماری ناشی از حفر این تونل. هنگامی که کارگران مشغول حفر این تونل بودند به ذخیره از سیلیسیوم دی اکسید برخورد کردند. افرادی که مدت زیادی غبار این ماده را تنفس کنند دچار آسیب شدیدی در ریه خود می‌شوند که در نهایت باعث مرگ می‌شود.


سد هوور 1931 - 1935

یکی از بزرگ‌ترین پروژه های زمان خود، ساخت سد هوور می‌توانست برای مناطق اطراف که به شدت با مشکل کمبود آب مواجه بودند بسیار پر اهمیت باشد. ساخت این بنای عظیم در زمان خود نیازمند هزینه و برنامه ریزی بسیاری بود. نزدیک به 100 نفر در طول این پروژه جان خود را از دست دادند.


قنات لس‌آنجلس 1908 - 1913

یکی از مهم‌ترین پروژه های ساخت و ساز در لس‌آنجلس ساخت قناتی بود که می‌توانست مقادیر بسیاری آب را از فاصله ای بیش از 800 کیلومتر به این شهر انتقال دهد. ساخت این پروژه به صورت همزمان در 11 نقطه مختلف آغاز شد و به پایان رساندن آن نزدیک به 5 سال زمان لازم داشت. ساخت این پروژه عظیم باعث زخمی شدن کارگران بسیاری شد و جان 43 نفر از آن‌ها را گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها