کد خبر: ۲۵۰۲۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر
امروزه تبلیغات و روش‌های نوین آن مانند پیامک، به یکی از ارکان اجتناب‌ناپذیر زندگی روزمره تبدیل شده است.

روزانه شاهد حجم وسیعی از دریافت پیامک‌هایی هستیم که به بهانه‌های مختلف، از برگزاری جشنواره‌های حراج گرفته تا شیوه‌های همسرداری به مشترکان ارسال می‌شوند.

پیامک‌هایی که به‌هیچ‌وجه عنصر زمان برایشان تعریف نشده است و در هر ساعتی از شبانه‌روز کاربر را بدون کسب اجازه  غافلگیر می‌کنند.

بر اساس قانون مصوب در سال 1390 ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون کسب اجازه از مشترکین توسط اپراتورهای فعال ممنوع است؛ با این حال نه‌تنها از آن زمان تا کنون از حجم ارسال پیامک‌ها کاسته نشده، بلکه روزبه‌روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

اگرچه مدیران هریک از اپراتورهای کشور معتقدند که  تنها با ارسال یک پیامک بدون متن، راه نجات از شر این تبلیغات باز خواهد شد؛ اما در عمل اجرای این دستورالعمل‌ها ثابت خواهد کرد که توصیه‌های مطرح‌شده کاملاً موقتی است.

برای مثال اگر  طبق دستورالعمل همراه اول، عدد 1 را به سامانه 8999 ارسال کنید، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تنها برای 24 ساعت موقتاً قطع خواهد شد.

صرف‌نظر از این موضوع؛ متعاقب افزایش علاقهٔ شرکت‌ها و تولیدکنندگان به بازاریابی از این راه، شاهد فعالیت حجم وسیعی از شرکت‌ها هستیم که با در اختیار گذاشتن شماره بر اساس نوع منطقه، جنسیت، مشاغل و حتی گروه خاص مدنظر مشتری، روند ارسال پیامک تبلیغاتی را تسهیل می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار بازارخبر؛ بنا به گفتهٔ مدیران چندی از این شرکت‌ها هزینه ارسال پیامک توسط شرکت بر اساس نوع ارسال متفاوت خواهد بود.

یا مشتری ارسال پیامک و مدیریت آن را به خود شرکت واگذار می‌کند و یا اینکه با  خرید سامانه پیامک خود مدیریت را در اختیار می‌گیرد.

نکتهٔ جالب‌توجه که در تماس با هریک از این شرکت‌ها دریافت خواهد شد، پیشنهادها و یا به قولی آفرهایی است که توسط فروشندگان تحت عنوان «پنل» به مشتری عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که هزینه ارسال پیامک صرف‌نظر از نوع پنل بسته به تعداد ارسال (هرچه بیشتر با تخفیف بیشتر) و مکان (استان، شهر، کشور، منطقه) متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر برخی از شرکت‌ها از مشتری می‌خواهند که ویژگی مخاطب مدنظر خود از قبیل سن و حتی جنس را انتخاب کنند تا تبلیغ به‌اصطلاح باهدف صورت بگیرد.

یکی از مدیران در پاسخ به سؤال خبرنگار بازارخبر که چگونه این شماره‌ها در دسترس قرار گرفته است؟ بیان کرد: شرکت  از جزئیات شماره‌ها اطلاعی ندارد اما به وب‌سرویس همراه اول وصل بوده و خود اپراتور همراه اول بانک اطلاعاتی را در دسترس قرار می‌دهد.

این پاسخ در حالی گفته می‌شود که بر اساس قانون اپراتورها اجازه در اختیار دادن شماره تلفن مشترکان را به شرکت‌ها جهت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ندارند.

توضیح جدول

در جدول زیر که نرخ ارسال پیامک برخی از شرکت‌های پایتخت است، هزینهٔ اولیه دریافت پنل برای 10 هزار کاربر است؛ بدین‌صورت که مشتری ابتدا پنل را خریداری کرده و هزینهٔ ارسال پیامک بر اساس تعرفه هر شرکت کسر خواهد شد و سپس باید هزینه‌ای جداگانه‌ای  برای شارژ بپردازد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها