کد خبر: ۲۵۰۶۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
یکی از مراجع تقلید قم گفت: اسرائیل جمعیت فراوانی ندارد، ولی با همین شمار کم، در تمام نقاط جهان ردپای فتنه‌گون اسرائیل قابل‌ مشاهده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر موسسه تاریخ تطبیقی بیان کرد: تلاش‌های این موسسه برای تحقیق و پژوهش در شناخت نقش یهود که زیر نظر حجت‌الاسلام طائب انجام می‌شود، بسیار ارزشمند و شایسته است.

وی با بیان اینکه تحقیق در ابعاد شناخت یهود بسیار وسیع و دامنه‌دار است، گفت: جلسات پرشماری لازم است تا نقش یهودیان در وقایع تلخ و شیرین تاریخ مورد بررسی و پژوهش قرار بگیرد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: یهود نقش خاصی در رویدادهای تاریخی دارد و انبیایی که پس از یهود آمدند، همه گرفتار این قوم شدند تا جایی که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند یهودیان 70 نفر از انبیاء را کشتند.

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه تاریخ نشان داده است یهودیان از ذبح افراد بی‌گناه و ریختن خون ایشان روی زمین هیچ باکی ندارند، تصریح کرد: روش این گروه، روش صهیونیستی است و از هیچ تفکر منطقی برخوردار نیستند و این افراد برای اعمال قدرت خود از هیچ اقدام غیرانسانی کوتاهی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: منطق یهودیان صهیونیست منطق خطرناکی است و برای قدرت‌نمایی از جان، مال و ناموس مردم استفاده کرده و با کشتار بی‌رحمانه اعمال قدرت می‌کنند.

این مدرس حوزه با تأکید بر اینکه قرآن کریم با این طرز تفکر مبارزه می‌کند، گفت: انبیای الهی مقابل این منطق خطرناک هستند و مردم را به ‌طرف خدای یکتا هدایت می‌کنند ولی یهودیان، انسان‌ها را به سمت‌وسوی آتش می‌کشانند.

آیت‌الله علوی گرگانی حرکت یهود را در جامعه یک حرکت ضد عقلانی دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم انسان را از سه طایفه یهود، مشرکین و نصارا بر حذر داشته است، ولی طایفه نصارا را به دلیل داشتن عالم، دارای افکار نزدیک به منطق عنوان می‌کند.

وی با تحلیل این نکته قرآنی ادامه داد: داشتن عالم و رهبر، جامعه را به سمت‌وسوی منطق می‌برد و نصارا به دلیل داشتن پاپ و کشیک که عالم و رهبر ایشان محسوب می‌شود، به منطق نزدیک‌تر هستند، ولی یهودیان پایبند هیچ ضوابطی نیستند.

مدرس حوزه علمیه قم جمعیت اسرائیل را مورد توجه قرار داد و گفت: اسرائیل بیش از 3 میلیون نفر جمعیت ندارد، ولی با همین جمعیت کم دنیا را به آتش کشیده است و هر نقطه‌ای از جهان را که بنگریم، متوجه جنایات و ردپای فتنه گون اسرائیل می‌شویم.

وی با بیان اینکه برای بررسی نقش یهود در عصر اولیاء باید وقایع تلخ و شیرین را در تاریخ که به این گروه مربوط می‌شود، مورد بازبینی قرار داد، تصریح کرد: در نقل حوادث باید عین واقعیات بیان شود و از آوردن نظرات شخصی پرهیز کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تاریخ زمانی ارزشمند است که نظر شخصی در آن وارد نشده باشد، زیرا یکی از شرایط مورخان خیانت نکردن در ثبت وقایع است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها