کد خبر: ۲۵۱۱۶۴
زمان انتشار: ۲۲:۵۲     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
یکی از فاکنورهای موثر در تعداد دفعات مراجعه مردم کشورهای مختلف به پزشک میزان هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی است
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر تعداد دفعاتی که مردم در کشورهای مختلف برای دریافت خدمات درمانی به پزشک مراجعه می‌کنند به فاکتورها و عوامل مختلفی مانند فرهنگ، سبک زندگی، وضعیت سیستم خدمات درمانی و.... بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین این عوامل هزینه‌های خدمات درمانی است. در برخی از کشورهای پیشرفته و صنعتی همین هزینه‌ها از فاکتورهای تعیین‌کننده مراجعه افراد به پزشک در طول سال است.

طبق مطالعات آماری که صورت گرفته مردم کشور ژاپن بیشترین تعداد مراجعه به پزشک را در طول سال دارند. به طور متوسط هر شهروند ژاپنی در سال 13 بار به پزشک مراجعه می‌کند. تعداد دفعات مراجعه المانی ها در سال به پزشک حدوداً 9.7 بار است. به همین ترتیب کشورهای پیشرفته دیگر را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. کشور امریکا با 4.1 بار مراجعه به پزشک در رتبه آخر لیست قرار دارد.

دلیل اینکه امریکایی ها کمتر از بقیه به دکتر مراجعه می‌کنند ترس آن‌ها از دکترها نیست بلکه همانطور که اشاره شد هزینه‌های بالای خدمات درمانی است. هزینه خدمات پزشکی در کشور امریکا بسیار بالا بوده و بسیاری از شهروندان این کشور ترجیح می‌دهند با مراجعه کمتر به پزشک هزینه‌های آن را پس انداز کنند. کمترین خدمات درمانی از مشاوره و ویزیت توسط پزشک عمومی تا جراحی‌های بزرگ در امریکا مخارج بالایی دارد. برای مثال یک داروی اسومپرازول که برای درمان رفلاکس معده مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشورهای اروپایی 55 دلار قیمت دارد در حالیکه همین دارو درآمریکا قیمتی معادل 220 دلار دارد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها