کد خبر: ۲۵۱۴۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی از پشت پرده این ماجرا را بیان کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز، دیروز رهبر معظم انقلاب آب پاکی را بر روی دست آمریکایی‌ها ریختند و عدم مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ائتلافی به رهبری امریکا در مبارزه با داعش را به صراحت بیان فرمودند.

رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته جمعی مایوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً نیز با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نیز وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.

اما از منظر راهبردی نکات ذیل در این‌باره قابل عرض است:

الف: رهبر معظم انقلاب یکبار دیگر عدم پذیرش کدخدایی آمریکا حتی برای حضور در یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی و شعارگونه ضد تروریسم از طرف جمهوری اسلامی را نشان دادند. جمهوری اسلامی برای همکاری بر علیه تروریسم در منطقه حاضر به هر نوع همکاری است ولی رهبری آمریکا برای مبارزه با تروریسم در حالیکه این کشور و متحدین منطقه ای آن مولد و تقویت کننده تروریسم هستند را نخواهد پذیرفت.

ب: ائتلافی شکل گرفته در مقابله با تروریسم در حالیکه در آن کشورهای هستند که هم اکنون نیز با گروه داعش در ارتباط اطلاعاتی، مالی و تسلیحاتی و کارویژه های مشترک هستند، صداقت، تردیدها و ابهامات درباره این ائتلاف و مخصوصا اهداف نهایی و پنهان افزوده است. اینکه اینک حضور رژیم صهیونیستی نیز در این ائتلاف مطرح می شود، مشروعیت این ائتلاف را بیش از پیش زیر سوال برده است. عادی کردن همکاری منطقه ای با رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی و اسلامی بی شک یکی از اهداف آمریکا نیز از این ائتلاف می باشد. "نه" صریح رهبر معظم انقلاب به آمریکایی ها برای حضور در این ائتلاف یکبار دیگر پاکی و صداقت جمهوری اسلامی را در حوزه سیاست خارجه به نمایش گذاشته است.

د: ناگفته پیداست که آمریکایی ها با عملیاتی کردن این ائتلاف یکبار دیگیر به دنبال بسط نفوذ بیشتر خود در منطقه، فرآهم کردن فضاهای عملیاتی نظامی بیشتر برای خود برای هر زمان و مکان و هر موقع که تشخیص بدهند، تقویت مخالفین بشار اسد، جلوگیری از آسیب پذیری امنیتی متحدین خود همانند اسراییل در منطقه و ... هستند. "نه" صریح رهبر معظم انقلاب "نه" به تمامی این هدف گذاری ها محسوب می شود. البته "نه" ایران در شرایطی اتفاق می افتد که هیچ اقدام راهبردی در منطقه بدون حضور ایران نیز به نتیجه نهایی نخواهد رسید. به تعبییر دیگر "نه" رهبر معظم انقلاب تنها یک مخالفت ساده با شرکت در یک ائتلاف به رهبری آمریکا محسوب نمی شود بلکه این "نه" در آینده نشان خواهد داد که چگونه تمامی هدفگذاری ها و طراحی های آمریکا را بهم خواهد ریخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها