کد خبر: ۲۵۲۵۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
قنبری با بیان پتانسیل بالای این صنعت در تولید و صادرات گفت: ایران یکی از صادر کنندگان مطرح در صنعت شیشه و آیینه است و خوشبختانه کلیه مواد اولیه برای ساخت شیشه در داخل کشور تولید می شود.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر محمدعلی قنبری، رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفتگو با بازارخبر گفت: تولید انواع شیشه با کیفیت‌های متفاوت در سرتاسر دنیا صورت می‌گیرد؛ اما نوع دسترسی به مواد اولیه مصرفی این صنعت و فنّاوری‌های لازم آن، در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت واحدهای صنفی در این مجموعه ادامه داد: کارخانه‌هایی که مبادرت به ساخت در و پنجره UPVC می‌کنند، عملکرد اعضای این صنف را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

فعالیت رقابتی در صنف شیشه و آینه
رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران در تشریح رسته‌های موجود در اتحادیه تصریح کرد: این صنف یک هزار عضو دارد و شیشه، آینه، شیشه اتومبیل، شیشه خم و شیشه سکوریت ازجمله رسته‌های فعال در این اتحادیه محسوب می‌شوند.

قنبری ضمن بیان اهمیت این بازار در بحث صادرات و ارزآوری پرداختن به صادرات غیرنفتی را برای رونق اقتصاد لازم و مؤثر دانست و افزود: بازار شیشه و آیینه یک بازار رقابتی است. به همین دلیل تولیدکنندگان ضمن رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به فکر رقابت با یکدیگر هستند.

در صنف شیشه و آیینه نرخ مصوب نداریم
وی در تشریح قیمت‌های این صنف بیان کرد: به دلیل رقابتی بودن فعالیت در این صنف، نمی‌توان نرخ مصوبی را در برش، حمل، شکست و نصـب شیشه در نظر گرفت. 

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران اظهار داشت: شیشه فلوت، آخرین روش تولید شیشه در کارخانه‌های ایرانی به شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده است که موارد استفاده از آن بیشتر در تولید شیشه اتومبیل است.

قنبری با اشاره به قابلیت و پتانسیل کشور برای تولید هر نوع شیشه تصریح کرد: 7 کارخانه تولید شیشه فلوت در کشور در شهرهای اردکان یزد، شهر صنعتی البرز، قزوین، جاده زنجان، آذربایجان غربی، مراغه و دو واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه به تولید شیشه فلوت می‌پردازند.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران با بیان اهمیت صادرات و رشد بخش شیشه و آینه در این بحث افزود: روزانه 420 هزار مترمربع شیشه جام در کشور تولید می‌شود که از این میزان حدود 40 درصد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

قنبری میزان و کیفیت تولید داخلی را بسیار خوب ارزیابی کرد  و این را دلیل محکمی برای جذب بازار داخلی و بازارهای کشورهای همسایه دانست و خاطرنشان کرد: 60 درصد تولید شیشه در داخل، نیاز بازار را به‌خوبی تأمین می‌کند.

در مواد اولیه تولید شیشه غنی هستیم

وی با بیان اینکه خوشبختانه کلیه مواد اولیه برای ساخت شیشه در داخل موجود است، گفت: پودر سیلیس، کربنات، دولومیت و 25 درصد خرده‌شیشه مواد اولیه تولید شیشه را شامل می‌شوند که درزمینهٔ تولید مواد اولیه این صنعت غنی هستیم. 

قنبری افزایش قیمت گاز را در بالا رفتن قیمت شیشه مؤثر دانست و تصریح کرد: البته این افزایش قیمت به دلیل حجم بالای تولید تأثیری در قیمت تمام‌شده شیشه ندارد.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران در خصوص کارخانه تولید شیشه در سوریه به دست متخصصان ایرانی، اظهار داشت: گروه صنعتی شیشه کاوه، کارخانه‌ای را در شهر عدرای کشور سوریه احداث کرد.  این کارخانه با فناوری مدرن، نخستین و تنها تولیدکننده شیشه شناور در سوریه است و شیشه‌های فلوت را با کیفیت بالا و همچنین محصول آینه را در اندازه‌های مختلف و ضخامت استاندارد تولید و عرضه می‌کند.  اما تولید این کارخانه به دلیل درگیری‌های شدید در سوریه، متوقف شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها