کد خبر: ۲۵۳۲۷۳
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
شبکه افق با پخش ۱۸ مستند به استقبال هفته دفاع مقدس رفت
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، شبکه «افق» به مناسبت هفته دفاع مقدی پخش 18 مستند را برای این هفته در نظر گرفته است که ساعت 19:30 دقیقه از این شبکه به نمایش درمی‌آید.

مستند «اقلیم سرخ» (خرمشهر) روایتگر توضیحات شهید جهان آرا درباره مقاومت خرمشهر در مصاحبه تلویزیونی است. این مستند تصاویری از گذشته و حال خرمشهر ارائه می‌کند و اتفاقات مهم دوران دفاع مقدس در این منطقه را به تصویر می‌کشد.

مستند «شاهرخ» درباره فردی به نام شاهرخ ضرغام، یکی از خلافکاران تهران است که بعد از انقلاب مجذوب امام خمینی (ره) شده و متحول می‌شود. وی با شروع جنگ عازم جبهه و در یکی از عملیات‌ها مفقودالاثر می‌شود.

مستند «باید دوباره دید» (نان جنگ) اختصاص به گفت‌وگو با تعدادی از مردم ساوجبلاغ دارد که در سال‌های دوران دفاع مقدس به جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشغول بودند.

مستند «قصه‌هایی از سرزمین خرداد در سه قسمت به بررسی فداکاری‌هایی که در زمان دفاع مقدس از سوی مردم و جوانان شهر ورامین صورت گرفته، می‌پردازد. این مستند به خانواده سلمانیان، زندگی و شهادت کریم و رحیم کدخدایی از زبان مادرشان و زندگی آزاده‌ای به نام محسن معصوم‌شاهی می‌پردازد.

عده‌ای از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مستند «بالای بلند» از خاطرات این دوران در شهر تاریخی سرپل ذهاب می‌گویند.

خانواده، نزدیکان و دوستان شهید حسن آب‌شناسان هم از زندگی این شهید در مستند شیر صحرا می‌گویند. مستند اقلیم سرخ (آبادان) هم تصاویری از گذشته و حال شهر آبادان ارائه می‌کند و درباره شکستن حصر آبادان و نقش دریاقلی سورانی در پیروزی انقلاب می‌گوید.

مستند «سردار اروند» هم روایتگر زندگینامه شهید حسن یزدانی است. مستند «باید دوباره دید» (ننه قربون) روایتگر ایثارگرانی است که در پشت جبهه فعالیت می‌کردند.

مستند «پرده آخر» درباره شهید محمدرضا شفیعی است که پس از 16 سال پیکر کاملا سالم او را به کشور می‌آورند. خاطرات عکاسان سال‌های دفاع مقدس هم در مستند« عکس برابر اصل» روایت می‌شود.

مستند «عروس خفته» هم درباره جمعی از جانبازان سال‌های دفاع مقدس است. مستند «سرباز‌ای 4» درباره موفقیت‌های جانباز نابینا با نام حسن‌علی غدیری است. صحبت‌های گروهی از مسلمانان مغرب، الجزایر، سودان و بحران که برای بازدید به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب ایران آمده‌اند در مستند آسمان منتظر ماست شنیده می‌شود.

مستند «فکه معبری به آسمان» درباره منطقه فکه در سال‌های دفاع مقدس است. مستند «پا برای پرواز» درباره پدر خانواده‌ای است که جانباز دفاع مقدس است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها