کد خبر: ۲۵۳۶۶۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۰۱ مهر ۱۳۹۳
در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.
به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

پرواز پراید به "بیرگان"

محسن ابراهيمي مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: سقوط یک دستگاه خودرو پراید به دره بیرگان باعث مصدومیت سه سرنشین خودرو شد.

ابراهیمی اظهار داشته است: ساعت 12:17 روزگذشته، یک دستگاه پراید به دره‌ی در محور بیرگان به صمصامی شهرستان کوهرنگ حوالی روستای باغ چندار سقوط کرد.

 مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی چهارمحال و بختیاری مي‌افزايد: دو آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 به همراه تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته وی، تیم‌های اورژانس پس از رسیدن به جاده بیرگان به دلیل صعب‌العبور بودن مجبور به طی مسافت به صورت پیاده شدند و پس از رسیدن به محل سقوط خودرو با سه مجروح مواجه شدند که اقدامات درمانی اولیه را آغاز کرده و مجروحان را به بیمارستان سیدالشهداء فارسان منتقل کردند.

واژگونی مینی بوس 15 نفر از سرنشینان را راهی بیمارستان کرد

بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس 15 نفر از سرنشینان این خودرو مصدوم و برای درمان روانه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان شدند.

سید رضا موسوی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در اين باره گفته است این حادثه عصر شنبه در 20 کیلومتری محور ارتباطی زنجان - بیجار رخ داده است.

وی اظهار داشته است: پنج نفر از مصدومین زن و 10 نفر باقی نیز مرد هستند که بر اثر واژگونی مینی بوس و سقوط به دره ای کم عمق از نواحی مختلف بدن دچار آسیب شده بودند.

بزرگواری مادر مقتول، جوان گرگانی را از چوبه دار نجات داد

بزرگواری و رضایت مادر مقتول، جوان 22 ساله گرگانی را که به قصاص محکوم شده بود، از چوبه دار رهایی داد.

محمود امینی مدیر کل زندان های استان گلستان در این باره گفته است: تلاش تیم اخذ رضایت شاکی زندان مرکزی گرگان و مسوولان ستاد دیه برای گذشت اولیای دم باعث شد تا این جوان از قصاص نجات یابد.

امینی مي‌افزايد: مددجو «م.گ.د» سه سال پیش مرتکب قتل عمد شد و مراجع قضایی وی را به قصاص محکوم کردند.

حمیدرضا پوریانی مدیر زندان گرگان هم اظهار داشته است: در این پرونده تیم اخذ رضایت شاکی پنج جلسه فشرده با خانواده مقتول داشت که در پایان با گذشت مادر مقتول مختومه شد.

نجات جان مادر باردار اندیمشکی

علیرضا محمودی رییس فوریت‌های پزشکی اندیمشک از نجات جان مادر باردار در مناطق دورافتاده دشت لاله این شهرستان خبر داد.

محمودی گفته است: این مادر باردار در منطقه دشت لاله از روستاهای دورافتاده بخش الوار گرمسیری دچار درد زایمان شده بود که به‌علت نبود امکانات و دوربودن این منطقه از امکانات درمانی، فوریت‌های پزشکی به‌ سرعت عازم منطقه شد.

وی تصريح كرده است: مادر باردار با تلاش فوریت‌های پزشکی از مرگ نجات یافت و فرزندش در مسیر انتقال به بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک متولد شد.

رییس فوریت‌های پزشکی اندیمشک بيان داشته است: مادر و نوزاد دختر تازه متولد شده در سلامت کامل به‌ سر می‌برند.

فاجعه مرگبار در جاده چالوس

سقوط یک دستگاه نیسان وانت به دره در جاده چالوس 2 کشته برجا گذاشت.

ساعت 8:10 امروز یک دستگاه وانت نیسان در جاده چالوس به داخل دره سقوط کرد.

در این حادثه که در محدوده پیچ عسل کوچ رخ داد، 2 نفر سرنشین این وانت نیسان جان خود را از دست دادند.

واژگونی پراید، پدر و کودک را به کام مرگ فرستاد

واژگونی خودروی پراید در شهرستان دهلران استان ایلام مرگ کودک پنج ساله و پدرش را رقم زد.

این حادثه ساعت 22 شب گذشته در 10 کیلومتری دشت عباس از توابع شهرستان مرزی دهلران به سمت شهرستان اندیمشک اتفاق افتاد.

سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه باعث انحراف و واژگون شدن این خودرو شد.

در این سانحه رانندگی یک کودک پنج ساله به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و پدرش نیز پس از انتقال به بیمارستان صبح امروز در اندیمشک جان سپرد.

آخرین خبر از حادثه رودخانه دز

معاون عملیات سازمان امداد ونجات از ادامه تلاش ها برای یافتن کوچکترین عضو خانواده حادثه دیده در رودخانه دز خبر داد.

ناصر چرخساز در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به حادثه واژگونی یک قایق در منطقه  علی کله دزفول گفت : ساعت 21 پنج شنبه شب 27 شهریورماه ، یک خانواده 4 نفره به  قصد تفریح به منطقه علی کله می‌روند  و با قایق به همراه سکان‌دار آن وارد رودخانه دز می‌شوند.

معاون عملیات سازمان امداد ونجات ادامه داد: با توجه به وضعیت رودخانه دز و امواج خروشانش، قایق در حین حرکت واژگون می‌شود و تمامی سرنشینان آن در جریان تند روخانه قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد : در پی این اتفاق ، سریعا مردم این حادثه را به امدادگران اطلاع می‌دهند و تمامی نیروهای امدادی منطقه به محل اعزام می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، امدادگران پس ازحضور در محل مشاهده کردند، مادر خانواده  توسط نیروهای مردمی از رودخانه بیرون کشیده شده ولی خبری از پدر و دو فرزند خردسالش که پسری 3 ساله و دختری 8 ساله بودند به دست نیاوردند.

چرخساز در ادامه بیان داشت : سپس نیروهای غواص و امدادگران وارد عملیات جست و جو و نجات شدند و با توجه به شرایط نامناسب رودخانه و عملیات‌های سخت برای غواصان، تلاش‌ها برای یافتن سه عضو خانواده صورت گرفت.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به تلاش  غواصان در رودخانه دز افزود : سرانجام پس ساعت‌‌ها جستجو اجساد پدر و دختر 8 ساله خانواده پیدا و از آب بیرون کشیده شد اما همچنان کوچکترین عضو خانواده مفقود است.

وی در ادامه با بیان اینکه احتمال زنده بودن پسر 3 ساله خانواده وجود ندارد، خاطرنشان کرد : تلاش‌ها برای یافتن پسر 3 ساله  خانواده وجود دارد و هلال احمر د رکنار سایر ارگان ها چون آتش نشانی در منطقه حضور دارد.

گفتنی است،‌ سکان‌دار قایق نیز در این حادثه زنده مانده است و بنا بر اعلام شاهدان عینی توانسته خود را از داخل رودخانه به بیرون بکشاند.

بازداشت 11 شکارچی

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفته است: هفته گذشته ماموران حفاظت محیط زیست 11 شکارچی و صیاد متخلف را در شهرستان لردگان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

احمدي افزوده است: در جریان دستگیری این افراد، هفت قبضه اسلحه، 150 قطعه ماهی و 9 قطعه پرنده نیز از متخلفان کشف شد.

وی با تاکید بر افزایش گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده استان بيان داشته است: با افزایش برنامه های آموزشی و آگاه سازی عمومی، حفاظت از تنوع زیستی استان افزایش می بابد.

سارق مصالح ساختمانی تهران دستگیر شد

سرکلانتر دوم پليس پايتخت سرهنگ جوانمرد، از دستگيري يک سارق اماکن خصوصي و عمومي در محدوده شهرک راه آهن خبر داد و گفت: اين متهم با سوء استفاده از غفلت نگهبان يک مجتمع مسکوني در حال ساخت اقدام به سرقت تجهيزات و لوازم ساختماني کرده بود که با تلاش پليس بازداشت شد.

سرهنگ جوانمرد گفته است: اين متهم با سوء استفاده از غفلت نگهبان يک مجتمع مسکوني در حال ساخت اقدام به سرقت تجهيزات و لوازم ساختماني کرده بود که با تلاش پليس بازداشت شد.

ساختمان پست مرکزی مشهد دو بار طعمه حریق شد

'علیرضا معلم' سرپرست نیروهای اعزامی سازمان آتش نشانی مشهد گفته است: ساختمان پست مرکزی این شهر امروز دو با دچار آتش سوزی شد.

معلم افزوده است: نخستین حریق صبح امروز اعلام و بلافاصله آتش نشانان از چهار ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان امام خمینی(ره) مشهد اعزام شدند.

وی بيان داشته است: کانون آتش یکی از دستگاههای اتاق سرور در طبقه ششم ساختمان پست مرکزی بود و سایر طبقات این مجموعه نیز دچار دود گرفتگی شده بودند.

معلم گفته است: آتش نشانان بلافاصله ضمن پیشگیری از گسترش حریق و دودزدایی نسبت به مهار شعله های آتش اقدام کردند.

سرپرست نیروهای اعزامی سازمان آتش نشانی مشهد اضافه كرده است: با گذشت پنج ساعت از اطفا حریق، ظهر امروز دوباره قسمت داگتهای برق طبقه چهارم ساختمان مرکزی اداره پست مشهد دچار حریق شد که با اقدام به موقع آتش نشانان از گسترش آن جلوگیری شد.

وی افزوده است: این حادثه فقط خسارت مالی در پی داشت.

بلایی که دختر جوان بر سر دوست پسرش آورد

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تنها ثمره ارتباط ناسالم با یک دختر جوان برای شهروند تبریزی بود.

محمد قاسملو رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی در اين باره اظهار کرده است: چندی پیش فردی به هویت معلوم به این پلیس مراجعه و اعلام داشت که به صورت ادامه‌وار مبالغی از حساب بانکی وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است که موضوع در دستور کار کارشناسان فنی تیم اقتصادی این پلیس قرار گرفت.

وی افزوده است: در بررسی‌ها مشخص شد تراکنش‌های بانکی انجام گرفته از حساب بانکی شاکی به صورت خرید شارژ طی چندین مرحله بوده است که هویت فرد خریدار شارژهای تلفنی همراه از حساب شاکی استخراج و به این پلیس دعوت شد.

این مقام انتظامی تصریح کرده است: در بررسی‌های بعدی مشخص شد که این فرد دوست دختر شاکی بوده که با به دست آوردن اطلاعات بانکی شاکی به صورت مخفیانه و به صورت دوره‌ای و بر اساس نیاز به شارژ اقدام به خرید شارژ نموده و توسط خودش و دوستان و آشنایان خود مورد استفاده قرار گرفته است.

 مرگ 3 نفر در جریان قاچاق انسان

قاچاق انسان در محورهای جنوبی سیستان و بلوچستان باری دیگر حادثه ساز شد و جان 3 تبعه غیر مجاز افغانی را گرفت.

بامداد صبح دیروز با اطلاع رسانی رانندگان خودروهای عبوری مبنی بر واژگونی یک خودرو در حاشیه یکی از محورهای ارتباطی شهرستان خاش نیروهای پلیس برای بررسی موضوع سریعا به منطقه اعزام شدند که با تعداد 3 جسد و 4 مجروح روبرو شدند.

در بررسی نخست نیروهای پلیس مشخص شد که این افراد از اتباع غیرمجاز بیگانه بوده و توسط یک خودروی وانت تویوتا فاقد پلاک قصد عزیمت به استان های مرکزی کشور را داشتند.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: یک عدد خودروی وانت تویوتا فاقد پلاک و حامل اتباع بیگانه غیر مجاز بامداد دیروز در کیلومتر 10 محور فرعی خاش - ابتر دچار واژگونی شد که این سانحه منجر به مرگ 3 نفر و 4 مجروح شد.

سرهنگ محمدرضا کورسی با بیان اینکه تمامی فوت شدگان و مصدومان را اتباع بیگانه تشکیل می دهند، افزود: متاسفانه در جریان این سانحه رانندگی که مقارن ساعت 5.10 دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست راننده این خودرو از سر صحنه متواری شد.

وی علت این سانحه را سرعت بیش از حد این خودرو و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد.

سرهنگ کورسی، قاچاق سوخت و همچنین قاچاق انسان را یکی از مهمترین عوامل ایجاد تصادفات رانندگی در محور های جنوبی استان عنوان کرد و افزود: به طور معمول بسیاری از رانندگان خودرو های حامل اتباع بیگانه و یا سوخت که در سوانح رانندگی جان سالم به در می برند به دلیل ترس از قانون صحنه را ترک گفته و پا به فرار می گذارند.

واژگونی خونین مینی‌بوس 5 نفر را راهی بیمارستان کرد

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش امدادرسانی به حادثه دیدگان تصادف زنجیره ای 10 خودرو در اتوبان تهران قم و واژگونی مینی بوس در گیلان از حادثه دیدن 44 نفر خبر داد.

درخشان‌ با اشاره به حادثه جاده ای شب گذشته تشریح کرد : ساعت 19 و 20 دقیقه شب گذشته در محور ضیابر به صومعه سرا بعد از پل کسما ،‌ یک دستگاه سواری پیکان با یک دستگاه مینی بوس برخورد می کند که پس از آن مینی بوس به همراه سرنشینانش وا‍ژگون می شود .

وی در ادامه تصریح کرده است: امدادگران پس از اعلام گزارش دریافتی به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی ها مشخص شد که در این حادثه 23 نفر دچار حادثه شدند و امدادگران به سرعت کار نجات و امدادرسانی را آغاز کردند .

درخشان در ادامه به مصدومیت حادثه دیدگان افزوده است: در این حادثه 23 نفر دچار مصدومیت شدند و تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند و 4 نفر دیگر که به خدمات درمانی و مراقبتی نیاز داشتند به مراکز درمانی و بیمارستان ها منتقل شدند .

جاعلان اسكناس 10 هزار تومانی در مشهد دستگیر شدند

سرهنگ حجت نیكمرام فرمانده انتظامی مشهد در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح امنیت محله محور یكی از تیم های گشت كلانتری سجاد حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی با توجه به حركات مشكوك راكب و سرنشین موتورسیكلت آن را با علائم هشدار دهنده متوقف كردند.

فرمانده انتظامی مشهد بيان داشته است: تیم گشت كلانتری پس از پاسخ های ضد و نقیض راكب و سرنشین موتورسیكلت و نداشتن مدارك هویتی مشخصات پلاك موتورسیكلت را استعلام كردند.

وی مي‌افزايد: پس از استعلام پلاك و محرز شدن سرقتی بودن موتورسیكلت راكب و سرنشین آن را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنها تعدادی اسكناس جعلی صد هزار ریالی،‌ یك عدد چاقو و تعدادی عابر بانك با مشخصات دیگر كشف كردند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطر نشان کرده است:با هماهنگی قضائی متهمان 22 و 23 ساله جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل و تحقیقات از آنها برای شناسایی جاعل اسكناس ها و سرقت های احتمالی ادامه دارد.

کیف‌قاپی از خانم‌ها در کوچه‌های خلوت

با تلاش ماموران کلانتری 16 ساوجبلاغ استان البرز سارقان کیف قاپ در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شدند .

سرهنگ احمد جبارپور سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستگیری 2 سارق کیف قاپ در محدوده شهر هشتگرد از جزییات پرونده این متهمان و نحوه دستگیری آنها خبرداد و گفت:به دنبال اعلام شکایت چند تن از شهروندان در خصوص سرقت کیف دستی‌شان پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 16 این شهرستان قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: ماموران با اجرای طرح مهار و بررسی مسیرهای ورودی و خروجی شهر در نهایت پس از یک ساعت موفق شدند موتورسیکلت سوارانی را که مشخصات ظاهری آنها با متهمان مورد نظر مطابقت داشت شناسایی و دستور توقف موتورسیکلت را صادر کنند .

وی افزود: متهمان به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که با سرعت عمل پلیس دستگیر و پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر کیف‌قاپی اعتراف و اذعان داشتند که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و پرسه زدن در معابر عمومی و گذرگاههای خلوت کیف شهروندان به ویژه خانمها را به سرقت می بردند .

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها