کد خبر: ۲۵۴۱۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
پس از اینکه قیمت دلار در 3 روز ابتدایی هفته جاری با افت مواجه شد، روز گذشته بهای این ارز با 15 تومان افزایش نسبت به روز دوشنبه به 3195 تومان رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ فعالان بازار اعتقاد دارند بازار در حال حاضر بیشتر از جو روانی و عوامل انتظاری تاثیر می‌گیرد. به‌نظر می‌رسد زمانی‌که انتشار یک خبر نشان از بهبود در روند مذاکرات دارد، واکنش بازار مثبت می‌شود و دلار در جهت کاهشی قرار می‌گیرد و زمانی‌که خبری از روند مذاکرات منتشر نمی‌شود، بازار در جهت دیگری حرکت می‌کند. به این ترتیب شاخص بازار ارز در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر روند مذاکرات اخیر و اخبار پیرامون آن به نوسان بالای 3180 تومان ادامه می‌دهد. همچنین درحالی‌که بهای سکه در روز دو شنبه به کمترین قیمت خود در سال جاری (918 هزار تومان) رسیده بود، روز گذشته بهای این فلز قیمتی تحت تاثیر افزایش بهای اونس جهانی و دلار بالا رفت و به 927 هزار تومان رسید. علاوه‌بر این مروری بر روند قیمتی دلار در شهریورماه نشان می‌دهد قیمت این ارز در این ماه نسبت به ابتدای آن افزایشی 2.5درصدی داشته است.

مقاومت بازار در برابر کاهش قیمت
درحالی‌که گروهی از فعالان افزایش قیمت را ناشی از انتشار برخی اخبار دیپلماتیک مبنی‌بر عدم وجود طرحی که در حال حاضر مورد پذیرش همه طرف‌های مذاکرات باشد، می‌دانستند، گروهی دیگر از تحلیلگران عنوان می‌کنند بازار در برابر کاهش قیمت به زیر 3180 تومان مقاومت می‌کند و این سطح قیمتی در دو هفته گذشته کف قیمت دلار بوده است. به گفته این فعالان روز دوشنبه هفته جاری نیز درحالی‌که در ساعاتی از روز قیمت دلار به 3175 تومان رسید، اما در ادامه بازار در برابر کاهش بیشتر مقاومت کرد و در انتهای ساعات کاری دلار به 3180 تومان رسید. بانک مرکزی نیز در نخستین روز پاییز نرخ رسمی دلار را افزایش داد. روز گذشته بانک مرکزی نرخ رسمی دلار را 26 هزار و 653 ریال اعلام کرد که افزایشی 5 ریالی نسبت به روز دوشنبه داشته است.
همچنین روز سه‌شنبه هر سکه بهار آزادی طرح جدید به بهای 927 هزار تومان معامله شد که افزایشی 9 هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. فروشندگان سکه وطلا افزایش 4/1درصدی قیمت اونس جهانی و رسیدن آن از بهای 1213 دلار به 1231 دلار را عامل اصلی افزایش قیمت سکه و بازگشت آن به کانال 920 هزار تومانی دانسته‌اند.

آمار و ارقام دلار در شهریور
درحالی‌که دلار در هفته ابتدایی شهریورماه در بازه 3100 تا 3150 تومان نوسان کرد، در ابتدای هفته دوم شهریورماه دلار با 30 تومان افزایش از سطح مقاومتی دو ماهه تیر تا شهریور عبور کرد و به 3165 تومان رسید. کارشناسان علت افزایش قیمت دلار در این روز را انتشار خبر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران دانسته‌اند. به این ترتیب قیمت دلار از تاریخ 8 شهریورماه وارد محدوده نوسانی جدیدی شد که سطح حمایتی این ارز در آن 3150 تومان و سطح مقاومتی 3200 تومان بود. درحالی‌که تا تاریخ 26 شهریور بازار چندین بار در برابر افزایش قیمت به بالای 3200 تومان ایستادگی کرد، در این روز بهای دلار از 3200 تومان عبور کرد و به 3205 تومان رسید. پس از این نیز دلار سه روز به نوسان بالای 3200 تومان ادامه داد، ولی با آغاز هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای از روز جمعه 28 شهریورماه، قیمت دلار در سه روز ابتدایی هفته جاری کاهش پیدا کرد و به سطح زیر 3200 تومان بازگشت.
دلار در تاریخ یک شهریورماه با 3100 تومان کار خود را در این ماه آغاز کرد و در تاریخ 31 شهریورماه با نرخ 3180 تومان به کار خود در تابستان جاری پایان داد. میانگین نرخ سکه در مردادماه به میزان 938 هزار و 800 تومان و میانگین نرخ دلار 3170 تومان بوده است. همچنین کف قیمت دلار در این ماه به اولین روز شهریورماه برمی‌گردد که بهای دلار در آن روز به 3100 تومان رسید، این در حالی است که سقف قیمتی دلار در این ماه به 28 شهریور برمی‌گردد که دلار در این روز به 3215 تومان رسید. به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین سکه در آخرین روز شهریورماه به 918 هزار تومان رسید که کف قیمت سکه در ماه گذشته بوده است. سقف قیمتی سکه در این ماه به 8 شهریور بر می‌گردد که قیمت سکه در آن روز 951 هزار تومان بود. بیشترین نوسان قیمتی دلار نیز به روزهای 8 شهریور و 12 شهریورماه برمی‌گردد که این ارز در این روزها 30 تومان افزایش قیمت راتجربه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها