کد خبر: ۲۵۴۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، روز گذشته و در جریان سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه خبری از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام شد که همزمان با روز آغاز سال تحصیلی جدید کام تعدادی از معلمان را تلخ کرد، معلمانی که با روحیه‌ای تازه و هزار امید راهی میدان آموزش و تعلیم و تربیت شده بودند و با شنیدن خبر افزایش نیافتن حقوق‌شان به نوعی انگیزه خود برای انجام وظایفشان را از دست دادند برخی از معلمان این روزها با خود می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست! چرا که در بهار فصل علم و دانش محمدباقر نوبخت امید آموزگاران را با سخنانی مبنی بر بی‌پولی و کمبود در دولت ناامید کرد. این خبر در شرایطی اعلام شد که هنوز پرونده استخدام مربیان پیش‌دبستانی باز است و چشم هزاران مربی و نیروی حق‌التدریس آموزش و پرورش به تدبیر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری است تا ردیف استخدام آنها را مشخص کند.

زنگ آغاز مدرسه نوای ناامیدی سر داد
 محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهورکه به کرمانشاه سفر کرده است روز گذشته و در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه استقلال این شهر اظهار داشت: امروز کشور با تمام منابع خویش اداره نمی‌شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای پرداخت حداقل حقوق فرهنگیان مشکل داریم، ادامه داد: دشمنان به شکل دیگری ما را تحریم کرده‌اند.

تغییرات شدید درآمدهای دولت
جالب اینجاست که معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود موضوع درآمدهای دولت را به میان می‌کشد و با تاکید بر اینکه از 4 میلیون بشکه نفت که توان تولید آن‌ را داریم، تنها یک میلیون آن به فروش می‌رسد، گفته است: درآمدها بشدت تغییر یافته است.

افزایش نیافتن حقوق معلمان
اما از دیگر سخنان معاون رئیس‌جمهور که به دنبال مطرح شدن تغییرات درآمدی دولت عنوان کرد، خبر ناامیدکننده‌ای بود که به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد. وی درباره افزایش حقوق فرهنگیان در سال تحصیلی جدید بیان داشت: برخلاف میل باطنی خود با وزیر آموزش و پرورش مبنی بر افزایش حقوق فرهنگیان به‌دلیل کمبود بودجه مخالفت می‌کنیم. نوبخت که معتقد است افزایش 26درصدی بودجه آموزش و پرورش گرهی از زنجیره مشکلات این وزارتخانه باز نمی‌کند، گفته است: با افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش مشکلی حل نمی‌شود، چنانکه با افزایش 2 برابری آن نیز مشکلی حل نخواهد شد اما کمبود بودجه و اعتبار داریم. این در حالی است که معاون رئیس‌جمهور دوباره پای تحریم‌ها را به میان می‌کشد و حل بسیاری از مشکلات و مطالبات آموزش و پرورش و بویژه نیازهای استان کرمانشاه را مرتبط با رفع تحریم‌ها دانسته است. به هر حال به نظر می‌رسد آغاز سال تحصیلی و بهار آموزش و پرورش برای لشکریان نظام تعلیم و تربیت کشور چندان که باید خوشایند آغاز نشد. نه‌تنها خبرهای خوشی از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی اعلام نشد بلکه درباره افزایش حقوق معلمان در سال جدید هم شاهد انتشار خبرهای خوبی نبودیم!

پرونده باز مربیان پیش‌دبستانی
این در حالی است که تا به امروز مربیان پیش‌دبستانی که خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود هستند، چندین بار در مقابل مجلس و وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده‌ و خواستار رسیدگی دولت و وزارت آموزش و پرورش به وضعیت استخدامی خود و اعطای مجوز استخدام شده‌اند. ماجرای آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی هنوز به عنوان یک مشکل لاینحل در آموزش و پرورش باقی مانده و مذاکرات میان مدیران آموزش و پرورش و ریاست‌جمهوری همچنان ادامه دارد اما تا این لحظه مجوز استخدامی از سوی معاونت ریاست‌جمهوری برای برگزاری این آزمون صادر نشده است. از سوی دیگر مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی که حدود دو سالی است منتظر برگزاری آزمون استخدامی هستند با پایان مهلت قانونی آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون دیگر صبر و تحملشان به پایان رسیده و خواستار روشن شدن تکلیفشان هستند. تا پیش از این قرار بود آزمون استخدامی مربوطه در تاریخ 17 مرداد برگزار شود اما از آنجاکه ردیف استخدامی برگزاری این آزمون از سوی دولت صادر نشد، مدیران آموزش و پرورش برگزاری آزمون در تاریخ یادشده را لغو کردند و تا این لحظه تاریخ جدیدی برای این آزمون اعلام نشده است. این در حالی است که جمعی از نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی، طرح دوفوریتی استفاده از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس را مطرح کردند اما این طرح نیز رای نیاورد و تنها روزنه امیدی که برای مربیان پیش‌دبستانی ایجاد شده بود، از میان رفت. تسنیم در این باره نوشته است: پس از آن بود که مربیان پیش‌دبستانی برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود تجمعاتشان را مقابل نهاد ریاست‌جمهوری آغاز کردند و طی تجمعی به مدت 3 روز متوالی حدود یکهزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی از دولت تقاضای اعطای مجوز برگزاری آزمون استخدامی را داشتند. اما نه‌تنها تا امروز این تجمعات به جایی نرسیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است بلکه روز گذشته نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری هم در سخنانی از افزایش نیافتن حقوق معلمان در سال جاری به دلیل کمبود بودجه خبر داد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها