کد خبر: ۲۵۴۸۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۵ مهر ۱۳۹۳
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از بررسی امکان ارائه خدمات مشترک پزشکی میان ایران و عربستان خبر داد و گفت: بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی – ایرانی در دستور کار قرار دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: سیدعلی مرعشی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته با «طلال‌قطب» رئیس هیات مدیره موسسه مطوفین گفت: بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی – ایرانی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به تفاهم اولیه در این‌باره دست‌ پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز از وزارت‌خانه‌های بهداشت و حج کشور عربستان تاکید کرد: با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و نیاز آن‌ها به خدمات بهداشتی، امکان دسترسی آن‌ها به پزشکان ایرانی در تمامی سال فراهم خواهد شد.

وضعیت سلامت زائران ایرانی

مرعشی در خصوص وضعیت زائران ایرانی گفت: هم‌اکنون 9 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی تحت درمان قرار دارند که چهار نفر در بیمارستان ملک فیصل، چهار نفر در بیمارستان نور و یک نفر در ملک‌عبدالعزیز بستری شده‌اند.

وی از حضور 60 پزشک زن برای اولین‌بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: با توجه به جابه‌جایی مکان استقرار درمانگاه‌های ایرانی در منا و عرفات، کار اجرایی آماده‌سازی آن‌ها آغاز شده و امیدواریم در 3-4 روز آینده به بهره‌برداری برسند.

هم‌اکنون علاوه بر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه، مطب‌ها و درمانگاه‌های این مرکز در تمامی اماکن اقامتی زائران ایرانی در این شهر، فعال هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها