کد خبر: ۲۵۵۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
گروهي از معترضان جنبش "تصرف بوستون" با راه‌پيمايي به سوي ساختمان کنسول‌گري اسرائيل، مدت کوتاهي آن را اشغال کرده‌اند.

به گزارش "الف" از پرس تي وي و العالم، راه‌پيمايان، در ساعات پاياني روز جمعه (۴ نوامبر، ۱۳ ابان) ضمن اشغال سالن انتظار کنسول‌گري اسرائيل، در آن‌جا تجمع کردند.

فعالان يادشده که خواهان آزادي فلسطين بودند، به اقدام اسرائيل در ممانعت از ورود کاروان دريايي حامل کمک بين‌المللي به نوار غزه اعتراض کردند.

معترضان شعارهاي مختلفي نظير "آپارتايد اسرائيلي بايد برطرف شود"، "زنده باد انتفاضه"، "پول بيش‌تر براي جرايم اسرائيل نمي‌پردازيم" و "زنده باد فلسطين" سر دادند.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" نيز عصر دیروز در پایگاه اینترنتی خود از یورش گروهی از فعالان آمریکایی حامی ملت فلسطین به کنسولگری رژیم اشغالگر در بوستن خبر داد.

به نوشته اين روزنامه شرکت کنندگان در این اقدام اعتراض آمیز فریاد می زدند: "وال استریت را اشغال کنید .. نه فلسطین" و "زنده باد فلسطین" و "غزه را آزاد کنید".

نمايش ويديو

اين اعتراض در ادامه جنبش‏هاي جهاني عليه نابرابري‌هاي اجتماعي و اقتصادي و نيز زياده‌خواهي شرکت‌ها صورت گرفته است.

معترضان ضد اسرائيلي با اشاره به اين ‌که ضديهودي نيستند، بر مخالفت­هاي خود با صهيونيسم و سياست‌هاي رژيم کنوني اسرائيل تاکيد کردند.

تظاهرات مردم امريکا موسوم به "وال استريت را تصرف کنيد" از ۲۶ شهريور (۱۷ دسامبر) در نيويورک در اعتراض به گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابري اجتماعي آغاز شد.

اين جنبش، وال استريت را مسئول مشکلات اقتصادي بسياري از مردم امريکا مي‌داند و همواره پايان جنگ در افغانستان و عراق را خواستار شده است.

جنبش وال استريت ‌به شهرهاي بزرگ امريکا از جمله سياتل، لس آنجلس، دالاس، بوستون و همچنين ديگر کشورها از جمله استراليا، انگليس،آلمان،ايتاليا، اسپانيا، ايرلند و پرتغال گسترش يافته است.

يک معترض امريکايي از بيداري روزافزون مردم امريکا در زمينه ضرورت توقف سياست آپارتايد‌ي اسرائيل خبر داده است.

دنيس ترينور از معترضان "تصرف بوستون" روز شنبه (۵ نوامبر ، ۱۴ آبان) در گفت‌وگو با بخش امريکاي پرس­ تي­وي درباره چگونگي تصرف کنسول‌گري اسرائيل در بوستون توضيح داد.

ترينور به همراه شماري ديگر از معترضان بوستون در ساعات پاياني روز جمعه (۴ نوامبر، ۱۳ آبان) با راه‌پيمايي به سوي ساختمان کنسول‌گري اسرائيل در بوستون، ضمن اشغال سالن انتظار، مدت کوتاهي در آن تجمع کردند.

ترينور افزود، حمايت امريکايي از بهار عربي "امريکا را در رابطه با حمايت در اسرائيل در موقعيت دشواري قرار داده است."

وي خاطرنشان کرد، جنبش "تصرف" که در بسياري از شهرهاي امريکا روي داده، از "بهار عربي و مردمي که بيداري‌شان آغاز شده است" الهام گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها