کد خبر: ۲۵۶۱۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۸ مهر ۱۳۹۳
بررسی اتفاقات هفته دهم مسابقات لیگ برتر از مهم‌ترین آیتم‌های برنامه 90 در شب گذشته (دوشنبه) بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، برنامه 90 این هفته به بررسی دیدارهای هفته دهم لیگ برتر، اتفاقات دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان، دیدار ملوان انزلی و گسترش فولاد تبریز و ... پرداخت.

 

این برنامه با تبریک فردوسی پور به مناسبت افتخارآفرینی کاروان ایران در بازی های آسیایی و انتقاد از عملکرد ضعیف تیم فوتبال امید آغاز شد و سپس مسابقه پیام کوتاه درخصوص گل برتر شهریور ماه پخش شد.

 

در این سوال از بینندگان پرسیده شد کدام گل بهترین گل ماه قبل بود؟ ۱- علیرضا جهانبخش(هلموند اسپورت - نایمخن) ۲- محسن دلیر (تراکتورسازی - راه آهن) ۳- سروش رفیفی (سپاهان - فولاد) ۴- مهدی طارمی(صبا-پرسپولیس) ۵- نریمان جهان (پرسپولیس - تراکتور)که گل مهدی طارمی با 30 درصد آرا به عنوان بهترین گل ماه انتخاب شد.

 

* مجری برنامه سپس به بررسی تیم‌های صعود کننده از گروه تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی پرداخت و نشان داده شد که این تیم به راحتی مقابل تیم‌های درجه 2 از گردونه رقابت‌ها حذف شده بودند.

 

* سپس تقویم هفته پخش شد و اتفاقات نوستالژیک مصادف با هفته اخیر در تاریخ پخش شد. دربی ۹ نفره جنجالی ۲ مهر ۷۸، بازی مقدماتی جام جهانی ایران با کویت، تولد علی پروین و محمود خوردبین، حرکت اولین قطار در تاریخ، ورود رویانیان به پرسپولیس، تولد ویل اسمیت، سالروز افتتاح ورزشگاه نیوکمپ بارسلون، بازی نوستالژیک ایران با عربستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ در عربستان و... از جمله بخش های جالب این تقویم بود.

 

* اعتراض رسول خطیبی سرمربی و بازیکنان تراکتورسازی به امکانات رختکن ورزشگاه یادگار امام (ره) و محل تمرین پس از پایان بازی تراکتورسازی نخستین بحث گزارش دوربین 90 بود. خطیبی و شاگردانش اعتقاد داشتند که در فصل سرما به مشکل می‌خورند.

 

خطیبی عنوان کرد: «اگر 2 بازیکن من نتوانند در فصل سرما دوش بگیرند و سرما بخورند چه کسی باید پاسخگو باشد؟ من از نظمی مدیرعامل باشگاه می‌خواهم که به مسئولان ذی‌ربط دستور رسیدگی به این وضعیت را بدهد.»

 

* در خلال پخش دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان، عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان روی خط آمد و ضمن تکرار اظهارات پس از پایان بازی‌اش در مورد جباری داور این دیدار، گفت: «از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌‌کنم و فکر نکنند که به خاطر شکست، این صحبت‌ها را مطرح کردم. همه داوران، مربیان و بازیکنان می دانند که به کسی بی‌احترامی نکرده‌ام و نخواهم کرد. در مورد داوری نیز تاکنون صحبتی انجام ندادم اما در دیدار مقابل فولاد خوزستان و پرسپولیس به داور اعتراض کردم چون او با من خصومت شخصی دارد. او نباید علیه ما پنالتی می‌گرفت.»

 

کارشناسی داوری مسابقه توسط مسعود مرادی انجام شده و به اعتقاد وی سوشا مکانی دروازه بان پرسپولیس و خنیفر و کولیبالی از استقلال خوزستان باید اخراج می شدند و پنالتی پرسپولیس هم درست بود.

 

در ادمه عادل فردوسی‌پور مجری برنامه در مورد کفش‌هایی که ویسی در این دیدار پوشیده بود، پرسید که سرمربی استقلال خوزستان گفت: «این کفش‌ها تقریبا "نو" بودند و تنگ هم نبودند!»

 

* پیش از بررسی سایر دیدارهای هفته دهم، مجری برنامه در مورد اینکه فریدون اصفهانیان در کلاس‌های "فوتورو" برای ناظر الیت شدن شرکت کرده است یا نه، که مرادی پاسخ داد: «احتمالا شرکت کرده است. مجری برنامه بار دیگر پرسید که آیا اصفهانیان می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند که مرادی گفت: احتمالا می‌تواند صحبت کند!»

 

* میهمان برنامه، وحید امیری بازیکن تیم نفت تهران بود. امیری ۲۶ ساله، دارای مدرک کارشناسی حقوق و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی، ابتدا وارد تیم فوتسال دانشگاه خرم آباد شده و سپس به فوتبال رو آورد. وی در این باره گفت: «تا زمان دانشگاه، در زمین چمن بازی نکرده بودم و فوتبال را از همان دوره آغاز کردم چرا که در لرستان امکانات نبود. در زمان نوجوانی در مدارس فوتبال بازی می کردم که البته حرفه ای نبود.»

 

وی آرزوی خود را قرار گرفتن در ترکیب تیم اعزامی به جام ملت های آسیا دانست و گفت: «برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهم کرد، البته تا امروز نیز روند رو به رشد خوبی داشته ام و برایم افتخار است که توانستم توجه کی روش را جلب کرده و در لیست وی قرار گیرم. البته در لیست جام جهانی هم بودم که متاسفانه مصدوم شدم. پس از قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی کشورم دوست دارم در اروپا بازی کنم.»

 

وحید امیری در ادامه صحبت های خود در مورد ظاهر ساده خود گفت: «به عقیده من کسی که در زندگی هدفی داشته باشد زیاد به ظواهر خود توجه نمی کند.»

 

وی در مورد هدف خود گفت: «۴ سال پیش در لیگ دسته دو بازی می کردم و برای خود هدفگذاری کردم که در جام جهانی بازی کنم و معتقدم هر کس تلاش کند خدا مزد زحمات وی را خواهد داد.»

 

امیری ادامه داد: «باشگاه نفت از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری از بهترین باشگا های ایران است و خدا را شکر که در ابتدای کارم وارد این باشگاه شدم و مدیریت و کادر مناسب این باشگاه باعث رشد بازیکنان و تیم فوتبال آن می شود.»

 

* اتفاقات دیدار ملوان انزلی و گسترش فولاد تبریز از دیگر مسائلی بود که به آن پرداخته شد. مازیار زارع کاپیتان ملوان در مورد اینکه چرا تصمیم گرفت از زمین بازی بیرون برود، گفت: «اگر باشگاه اجازه دهد، دیگر در تمرینات ملوان شرکت نمی‌کنم. من انزلی‌چی هستم و خاک این شهر را خوردم. هم من و هم پدرم که دروازه‌بان ملوان بوده، برای این تیم زحمت کشیده‌ایم. کارهایی برای ملوان کرده‌ام که هیچ کس نکرده است. درست نیست که به خاطر 4 پاس اشتباه به من و خانواده‌ام فحاشی شود. این فوتبال آن قدر ارزش ندارد که بخواهند به خانواده‌ام فحاشی کنند. با این شرایط روحیه کار کردن ندارم.»

 

سیروس محجوب مالک ملوان نیز عنوان کرد: «متوجه فحاشی از سوی یکی از هواداران ملوان شدم. او به من نیز فحاشی کرد و متاسفم برای این فرد که به مردم توهین می‌کند. به این هوادار گفتم که اگر می‌خواهی فحاشی کنی این کار را با من انجام بده و کاری به بازیکن نداشته باشد.»

 

نصرت ایراندوست نیز در این زمینه تصریح کرد: «مازیار مانند من تحت فشار است و تحت تاثیر ورزشگاه قرار گرفته بود. او قصد داشت به دلیل فحاشی از زمین بیرون برود ولی با اصرار من به بازی برگشت و خدا کمک کرد و موفق به گلزنی شد.»

 

* مسعود رضائیان دیگر میهمان تلفنی برنامه بود. وی در خصوص تغییر کادر فنی این باشگاه گفت: «با توجه به تجربه‌ای که از تیم‌های داماش گیلان، گهر درود و ... داریم، اعتقادی به تغییر مربی ندارم اما عبدالمجید باقری‌نیا دوست نداشت دیگر همکاری کند و تصمیم به جدایی داشت. ما هم به تصمیم وی احترام گذاشتیم و با درخواست وی موافقت کردیم. در گزینه‌های خود به بهروز مکوندی رسیدیم که مردم هم او را دوست دارند و با انتخاب وی امیدوار هستیم تا به تیم شوک وارد شود.»

 

مدیرعامل نفت مسجد سلیمان در مورد اینکه آیا مکوندی مدرک مربیگری A را دارد یا نه، گفت: «او این مدرک را دارد و مشکلی وجود ندارد. اگر هم این مدرک را نداشته باشد، راه‌های دیگری برای نشستن وی روی نیمکت وجود دارد. در واقع این قوانین را اتخاذ کرده‌اند که بتوانیم آن را دور بزنیم! (با خنده)»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها