کد خبر: ۲۵۸۰۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
حضور قدرتمند بانوان مسلمان در قالب‌ تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی که البته همراه با حجاب در بازی‌های آسیایی اینچون علی رغم اینکه نشان داد مخالفت‌های سابق برخی فدراسیون‌های جهانی با حضور زنان محجبه در میادین ورزشی منطقی نبوده اما با برخی حواشی توسط رسانه‌های داخلی و خارجی مواجه شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از درخشش بانوان ایران در مسابقات آسیایی اینچون ضمن حفظ حجاب در حین بازی‌ها اما این برای چندمین بار بود که حضور بانوان محجبه در میادین بین‌المللی صورت می‌گیرد، در حالی که این بار عده‌ای به دنبال سوءاستفاده و تفرقه‌افکنی هستند.

در خصوص حضور زنان در میادین بین‌المللی ‫با نگاهی تاریخی به راحتی می‌شود به نظرمی‌رسد که در مسائل فرعی نسبت به این موضوع بین مراجع، اختلاف نظر وجود داشته است اما این امر هیچگاه نمی‌تواند رنگ اختلافات اساسی و مبنایی به خود بگیرد.

‫اما سوء استفاده و دامن زدن به موضوعات این چنینی جز توسط معاندین و مغرضین کار جبهه دیگری نمی‌تواند باشد‫، حال آن‌که بعضی از افراد، برداشت و قرائت شخصی از یک استفتاء را بلافاصله در رسانه‌ها مطرح ‫و شروع به تحلیل می‌کنند.

‫درباره استفتاء آیات عظام علوی، زنجانی و صافی گلپایگانی پیرامون حضور بانوان مسلمان و محجبه در مسابقات بین‌المللی نیز این شیطنت صورت گرفته است.

‫این یک امر بدیهی است که اختلاط بین مرد و زن و عدم پوشش مناسب زنان در حضور مردان همیشه امری خلاف شرع بوده ‫و خواهد بود، اما از حق نگذریم، بانوان در رشته‌هایی حضور داشتند که علی‌رغم حضور قدرتمند در رشته ورزشی مورد نظر، حجاب‌شان هم در حد مناسبی رعایت شد.

‫ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی درباره‌ی اعزام بانوان ورزشکار به رقابت‌های ورزشی برون مرزی تاکید کرده بود که این اعزام‌ها در صورت رعایت حجاب و عفاف، جایز است؛ این حرف در واقع تکمیل کننده فتوای سه مرجع دیگر در این باره است، نه خلاف آن.

‫رهبر انقلاب نیز در دیدار ورزشکاران در سال 81، اهتمام‌ حقیقی‌ به‌ ورزش‌ زنان‌ را ضروری‌ برشمردند و افزودند: از لحاظ فلسفه‌ اصلی‌ ورزش‌ یعنی‌ سلامت‌ جسمی‌ و نشاط روحی‌ جامعه‌ فرقی‌ میان‌ زن‌ و مرد نیست‌ و باید امکانات‌ ورزشی‌ بانوان‌ را گسترش‌ داد. ایشان‌ افزودند: بگونه‌ای‌ عمل‌ شود که‌ زنان‌ ورزشکار کشور نیز بدور از فرهنگهای‌ غلط رایج‌ شده‌ در دنیا، با رعایت‌ حدود شرعی‌ و وقار و متانت‌، در رشته‌هایی‌ که‌ می‌توانند، حضور یابند.

این در حالی است که در سال‌های اخیر نیز همچنان که رهبر انقلاب به این موضوع تاکید داشتند، هیچ گونه مخالفتی از سوی مراجع در این خصوص صورت نگرفته است، پس این موضوع باید همان طور که تا به امروز رعایت شده است از این به بعد نیز رعایت شده و ادامه پیدا کند.

‫اما حرفایی که از جانب رسانه‌های معاند و جبهه‌های فکری که گمان می‌کنند روشن فکرند ولی در واقع منشا اصلی تحجر در کشور، همان‌هایند، ساطع می‌شود، چیزی جز فکر مریض ایجاد اختلاف بین مراجع عالی‌قدر اسلام و انقلاب اسلامی نیست.

از رسانه‌های معلوم‌الحالی چون رادیو فردا بیش از این انتظار نمی‌رود کمااینکه طی همه‌ی سال های پس از انقلاب، همین مراجع عالیقدر نشان دادند که حتی در برحه‌های حساس، یاور اصلی نظام و انقلابند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها