کد خبر: ۲۵۸۹۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
مهم‌ترین نقش زن در ظهور و موعود نقش مادری زن است. نقشی که در کنار انتخاب شایسته همسر تجلی می‌کند چرا که اولین گام برای تربیت نسل ولایی، انتخاب همسری ولایتمدار است که در آینده بتواند پدر یا مادری موفق در تربیت نسل دوستدار ولایت باشد.

در ایجاد مجموعه‌ای سالم و کارآمد انتخاب افراد توانمند و شایسته قدم اول است. در خانواده نیز انتخاب همسر شایسته، اهمیت ویژه ای دارد. پیامبر اکرم(ص) در این باب می فرمایند:«بهترین متاع دنیا همسر پارسا است و در جای دیگری می‌فرمایند: برای نطفه های خود فرد مناسب اختیار کنید، به هم شأن خود دختر دهید و از آنان دختر بگیرید.»

 

نقش همسری (انتخاب شایسته)

 

بدین جهت اولین گام برای تربیت نسل ولایی، انتخاب همسری ولایتمدار است که در آینده بتواند پدری موفق در تربیت نسل دوستدار ولایت باشد. البته متأسفانه غالبا در زمان انتخاب همسر، از آن غفلت می ورزیم و بر اساس معیارهای خود عمل می کنیم و بعد هم انگشت حسرت به دهان می گزیم که چرا اینچنین شد.

 

نقش مادری:

مهم ترین نقش زن در ظهور موعود نقش مادری زن است که موضوعات ذکر شده زیر مجموعه این نقش بسیار مهم است:

 

الف) نقش و جایگاه زن در خانواده و تربیت نسل ولایی

 

اگر ولایتمداری و محبت به ولی خدا را یکی از مهم ترین ارزش های یک  فرد شیعه بدانیم، خانواده متولی انتقال آن است. در راستای همان رسالتی که در جهان هستی،‌خدای متعال برای آنان قرار داده است و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نیز به خوبی آن را چنین تبیین  کرده اند:« همانطور که قرآن انسان ساز است، زن نیز انسان ساز است.»

 

اگر پایه اصلی تربیت و رشد صحیح فرد برای اجتماع را در خانواده جستجو کنیم، زن به عنوان مربی خانواده و عامل اصلی انتقال ارزش ها جایگاه ویژه ای خواهد یافت. لذا نقش انسان سازی زن در طول هستی از اصیل ترین نقش های وی بوده است و در اهمیت آن همین بس که مفسر عالیقدر آیت اله جوادی آملی می فرمایند:« هر گاه زن اصالت را به نقش های دیگری غیر از مادری و همسری دهد، از صراط مستقیم خارج است.»

 

همچنین حضرت فاطمه(س) بزرگ بانوی اسلام می فرمایند:« آنگاه که زن در منزل به امور خانه و تربیت فرزند می پردازد به خدا نزدیک تر است.» در عصر حاضر، تربیت انسان دیندار پویا و کارآمد و عاشق ولایت از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. چرا که شاهد هجوم جریان شوم " ناتوی فرهنگی" هستیم که بنا دارد از نسل جوان ما یک نسل بی هویت و بی ریشه بسازد. همانطور که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند: « باندهای بین المللی زر و زور که برای تسلط بر منافع ملت ها، سازمان های نظامی " ناتو" را تشکیل داده بودند، اکنون در پی تشکیل ناتوی فرهنگی هستند.»

 

مادران منتظر باید بدانند یکی از مسئولیت هایی که از طرف شرع مقدس اسلام بر عهده آنها گذاشته شده ، تلاش برای تربیت یک نسل ولایی است. از این رو عمده ترین نقش آفرینی های زن منتظر، منتظر پروری است. همانطور که زنان در طول تاریخ تشیع افتخار آفرینی های زیادی در حفظ مکتب تشیع داشته اند، در این عصر هم بتوانند با تربیت نسل " مهدی باور" دین خود را به جامعه دینی ادا کنند.

 

 

منبع: طنین یاس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها