کد خبر: ۲۵۸۹۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
گروه شهید حسن علی حیدر عملیات جنوب لبنان را که طی آن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت در ساعت دو و بیست و دو دقیقه بعدازظهر اجرا کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا: روز گذشته رسانه‌های لبنان از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیک پایگاه رژیم صهیونیستی در السدانه واقع در کشتزارهای شبعا در جنوب لبنان خبر دادند.

پس از آن بود که شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی بعد گزارش داد: توپخانه ارتش اسرائیل، تپه السدانه در منطقه شبعا در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

دقایقی بعد المیادین به نقل از منابع اسرائیلی اعلام کرد یک بمب در مسیر تانک ارتش اسرائیل در منطقه اشغالی شبعا منفجر شد.

مدتی نگذشت که شبکه تلویزیونی «الحدث» گزارش داد: ارتش اسرائیل از زخمی شدن سه نظامی خود بر اثر انفجار در مرز جنوب لبنان خبر داد.

در همین راستا شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی بعد گزارش داد که اسرائیل ارتفاعات کفرشوبا را در جنوب لبنان گلوله باران کرد.

این رژیم تاکید کرد مناطقی از جنوب لبنان را در پی این انفجار گلوله باران کرد. همچنین در پی حوادث جنوب لبنان، ارتش این کشور و نیروهای بین المللی موسوم به یونیفل به حال آماده باش درآمدند.

دیری نپائید که کانال دهم تلویزیون اسرائیل تاکید کرد ارزیابی سازمان‌های امنیتی این رژیم آن است که حزب الله بمبی را که در مسیر تانک ارتش اسرائیل در منطقه اشغالی شبعا منفجر شد، کار گذاشته بود.

به دنبال این اعلام اسرائیل شبکه المیادین گزارش داد که حزب الله لبنان به طور رسمی مسئولیت انفجار در مسیر تانک ارتش اسرائیل در مزارع شبعا را برعهده گرفت.

المنار نیز گزارش داد که حزب الله لبنان اعلام کرد گروه شهید «علی حسن حیدر» بمب را در مزارع شبعا در مسیر گشتی اسرائیلی منفجر کرده است. حزب الله به طور رسمی مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است. حزب الله افزود براثر انفجار بمب در مزارع شبعا شماری از نظامیان اشغالگر زخمی شدند.

در بیانیه حزب الله آمده است: گروه شهید حسن علی حیدر عملیات جنوب لبنان را که طی آن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت در ساعت دو و بیست و دو دقیقه بعدازظهر اجرا کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ارتش اسرائیل حادثه انفجار بمب را نقض آشکار حاکمیت خود دانست و دولت لبنان و حزب الله را مسئول آن معرفی کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد حق واکنش نشان دادن را با هر شیوه و در زمان و مکان مناسب برای دفاع از اسرائیل برای خود محفوظ می‌دانیم.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: دو نظامی که براثر انفجار بمب در مزارع شبعا زخمی شدند از واحد ویژه خنثی سازی بمب در ارتش اسرائیل هستند. پیش از این ارتش اسرائیل از زخمی شدن سه نظامی خود بر اثر انفجار در مرز جنوب لبنان خبر داد.

یادآور می‌شود شهید حسن علی حیدر هنگام تلاش برای از کار انداختن یک دستگاه جاسوسی پیشرفته که در جنوب لبنان کشف شده بود، به شهادت رسید.

شهید حسن علی حیدر

فرماندهی ارتش لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر دیروز ۲۳ گلوله توپ به اطراف منطقه شبعا و کفرشوبا و داخل خاک لبنان شلیک کردند اما به کسی آسیب نرسید.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ‌ فرماندهی ارتش لبنان افزود یگانهای ارتش مستقر در منطقه تدابیر دفاعی لازم را اتخاذ کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها