کد خبر: ۲۵۹۳۳۲
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۳
رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت:‌ بهتر است که وزیر ورزش تحول‌گرا باشد و وی مدتی است که هیچ نظر کارشناسی از من نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مصطفی هاشمی‌طبا در مورد وضعیت اقتصادی ورزش کشور اظهار داشت: متاسفانه اکثریت فدراسیون‌های ورزشی ما با فقر و مشکلات مالی دست به گریبان هستند. ممکن است در چند رشته ورزشی ریخت و پاش وجود داشته باشد که البته این موضوع نیز راه حل دارد. امسال سقف بودجه‌ را برخی از رشته‌ها تعیین کردند تا جلوی بعضی ازهزینه‌ها گرفته شود اما در کل باید بگویم که به ریخت و پاش در فدراسیون‌های ورزشی اعتقاد ندارم.

وی در خصوص بازی‌های آسیایی و اینکه بسیاری از ناداوری‌ها به نداشتن کرسی‌های بین‌المللی برمی‌گردد، گفت: مطمئنا اینکه ما کرسی‌های بین‌المللی نداریم صددرصد در ناداوری‌ها موثر است و لی اگر جایگاهی در IOC داشتیم این مسائل تعدیل می‌شد. مطمئنا شیخ احمد وقتی بداند یک عضو از کمیته بین‌المللی المپیک در بازی‌های آسیایی حضور دارد و این رقابت‌ها را پیگیری می‌کند و در نهایت ممکن است گزارشی از ناداوری‌ها به IOC ارسال شود جلوی بسیاری از مسائل را می‌گرفت.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در خصوص عملکرد کاوران ایران در بازی‌های آسیایی گفت: عملکرد ورزشکاران ما قابل قبول بود البته چند اشکال مدیریتی نیز وجود داشت که من نمی‌خواهم آنها را نام ببرم. عملکرد فوتبال نیز متاسفانه خوب نبود. در کشتی نیز بهتر بود برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت و بازی‌های آسیایی در اولویت قرار می‌گرفت. 

وی در خصوص اینکه کشتی‌گیران تمایل دارند در مسابقات جهانی شرکت کنند و تمایلی به حضور در بازی‌های آسیایی ندارند، گفت: باید این مسئله را در نظر گرفت که بازی‌های آسیایی و جایگاه ایران در این رقابت‌ها یک مسئله ملی است و ورزشکاران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند. من بررسی کردم و دیدم کشتی‌گیرانی که در بازی‌های جهانی نیز حضور داشتند یا مدال نقره گرفتند یا اینکه هیچ مدالی کسب نکردند. 

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان یک کارشناس و مشاور در کنار گودرزی و وزارت ورزش حضور دارید و عملکرد گودرزی راچگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: وی معقول عمل کرد ولی اگر تحول‌گرا باشد بهتر است. مدتی است که گودرزی هیچ نظر کارشناسی از من نمی‌گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها