کد خبر: ۲۶۰۴۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: «جهانشاهی خیلی کوچک تر از این است که بخواهد به ایران کمک کند.»

به گزارش پايگاه 598 به نقل از كاپ، حمیدرضا آصفی درباره حواشی دیدار مدیران دو باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید به سوالات پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

 

* در جریان برگزاری دیدار دوستانه تیم های رئال مادرید و پرسپولیس هستید؟ آیا برگزاری چنین دیداری به واسطه فردی که به لحاظ سیاسی مورددار است، پذیرفتنی است؟

- بله از طریق اخبار در جریان این بازی که گویا قرار است در تابستان آینده برگزار شود قرار گرفته ام. به نظر من این پول ها باید در پایه ها سرمایه گذاری شود. این بازی ها هیچ چیزی به داشته های کشور اضافه نمی کند فقط برای یکی، دو روز برای جنگ تبلیغاتی و رسانه ای خوب است. در رژیم گذشته هم این رویه وجود داشت. آن زمان برزیل و تمام ستاره هایش به ایران آمدند. این یک شو برای یکی، دو روز بود و تمام شد. فوتبال ما بعد از آمدن برزیل هیچ تغییری نکرد. در کل من با اصل چنین مسابقات نمایشی مشکل داشته و دارم. آن زمانی که من در هیات مدیره استقلال حضور داشتم اجازه طرح چنین پیشنهادهایی را نمی دادم.

 

* حالا با فرض اینکه این بازی به فوتبال ما کمک می کند چطور؟

- حتی اگر بپذیریم که این بازی درست است باز هم از این کانال نباید برای هماهنگی اش استفاده می شد. تیم های ما باید یک مشاور بین الملل داشته باشند. باشگاه های ما که بنگاه اقتصادی نیستند.  درست که باید فعالیت اقتصادی بکنند و درآمدزا باشند و نباید دستشان جلوی دیگران دراز شود اما این بدان معنا نیست که بنگاه اقتصادی باشند. آنها یک باشگاه فرهنگی هستند که باید جوانان ما را پرورش دهند. به نظرم افرادی که به هیات مدیره پرسپولیس اضافه شدند ظرفیت اداره این تیم را ندارند. نمونه اش برخوردی بود که با علی دایی کردند. من به هیچ عنوان از کارنامه علی دایی دفاع نمی کنم، ولی نحوه برکناری اش را نگاه کنید خیلی بد و زننده بود و برای پرسپولیس مشکل ساز شد. شک نکنید با تداوم حضور این هیات مدیره این مشکلات در هیات مدیره ادامه خواهد داشت. وقتی هیات مدیره پرسپولیس چنین بازی را تدارک می بیند باید تمام جوانب کار را بسنجد، اما از طرف دیگر باید بگویم الان زمان مناسبی برای انتقام گیری از اعضای هیات مدیره پرسپولیس نیست. مشکلی است که پیش آمده و باید با کمک یکدیگر این مشکل را برطرف کرد. سازمان ورزش و سازمان لیگ باید باشگاه ها، مدیرعاملانشان و اعضای هیات مدیره شان را توجیه کنند تا چنین رفتاری از آنها سر نزند. رفتار منطقی الان منتفی کردن این بازی است.

 

* فردی که ترتیب دهنده این بازی است در رسانه خود مدعی شده از طریق دیپلماسی فوتبالی می خواهد کمک کند تا مشکلات ایران در تعامل با غرب را برطرف کند...

- جهانشاهی خیلی کوچکتر از این است که بخواهد به ایران کمک کند. ایران متکی به خدا و جوانانش است. در حال حاضر در معادلات بین المللی کشورهای غربی و آمریکا دست کمک به سمت ایران دراز کرده اند. آن وقت او کیست که می خواهد به ایران کمک کند. به نظر من اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم ماهیت او را نمی شناختند که در آن جلسه حضور پیدا کردند. اعتقاد دارم که آنها سوءنیت نداشتند و با منتفی کردن این بازی همه این بحران حل می شود. واقعا توجیهی ندارد چنین دیداری برگزار شود. شما تصور کنید رونالدو که من برای مواضع اخیرش در قبال فلسطین احترام زیادی قائل هستم به ایران بیاید چه دردی از فوتبال ما دوا می کند وقتی جوانان ما به تایلند و یمن می بازند و امیدهای ما به ویتنام و قرقیزستان. الان والیبال مان در اوج است مگر قبل از اینکه به این همه موفقیت دست پیدا کنند از این بازی های تبلیغاتی برگزار می کردند. با یک سرمایه گذاری منطقی در پایه ها توانستیم به یک موفقیت جهانی دست پیدا کنیم.

 

* مجمع فدراسیون فوتبال به زودی برگزار می شود و بوی استیضاح کفاشیان شنیده می شود. آیا با شما برای ریاست فدراسیون مذاکره کرده اند؟

- پیشتر افراد زیادی از ملی پوشان، فوتبالیست ها، مدیران و دوستانمان با من برای ریاست فدراسیون فوتبال مذاکره کرده اند، اما من در آن زمان شرایط را برای ورود مناسب ندیدم.

 

* الان شرایط مناسب است؟

- در مقطع کنونی نیاز به تامل بیشتری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها