کد خبر: ۲۶۰۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
محیط برگزاری مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران مملو از پرچم‌هایی منقش به اسامی معصومین (ع) بود.
ایسنا: صبح امروز با حضورفرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع)، مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی ۹۰ ـ ۹۱ برگزار شد.

با ورود به دانشگاه افسری امام علی (ع) یاد شهدای این دانشگاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن به یاد می‌آید.

بر روی دیوارهای این دانشگاه پلاکاردهایی نصب شده بود که بر روی آن‌ها نوشته بود «با ولایت زنده‌ایم تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم» و «ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است».

نوشته‌های دیگری نیز بر روی دیوار‌ها وجود داشت که بر آن‌ها به نقل از امام خمینی (ره) نوشته شده بود «امروز نیروهای مسلح ما تنها به نیروی ذاتی، قدرت ملی و پشتوانه ایمانی خود متکی هستند و به آن افتخار می‌کنند».

همچنین به نقل از مقام معظم رهبری بر روی بنرهایی که بر روی برخی دیوارهای دانشگاه نصب شده بود، این جملات به چشم می‌خورد «یکی از افتخارات ارتش این است که از اول انقلاب تا به حالا متوقف نمانده است»، «ارتش ما امروز یک نیروی منظم، محکم، منضبط و برخوردار از تجهیزات عالی است».

به گزارش ایسنا، محیط برگزاری مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران مملو از پرچم‌هایی منقش به اسامی معصومین (ع) بود.

محیط دانشگاه افسری امام علی (ع) مملو از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در این مراسم حضور یافته بودند و قرار بود که در مقابل فرمانده معظم کل قوا به اجرای برنامه و رژه پرداخته و تعدادی از آن‌ها نیز به دست ایشان مفتخر به دریافت جایزه و سردوشی شوند.

این مراسم که با حضور مسئولان نیروهای مسلح برگزار می‌شد، با تمریناتی جهت ایجاد نظم در صفوف نظامیان حاضر در آن همراه بود.

پس از گذشت چند دقیقه از ورود ما به محیط دانشگاه افسری امام علی (ع) مجری این برنامه با قرائت متنی در رثای شخصیت والای حضرت سیدالشهدا (ع) این‌گونه بیان کرد که شهیدان ما در سال‌های حماسه و ایثار در لحظه شهادت خود سر به زانوان حضرت امام حسین (ع) نهاده‌اند.

مراسم با فرمان «ملاقات به راست» مجری این مراسم در زمان ورود فرمانده معظم کل قوا به طور رسمی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، مقام معظم رهبری و هیئت همراه با حضور در میدان دانشگاه افسری امام علی (ع) از نیروهای نظامی و دیگر مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی حاضر در آن «سان» دیدند که این بخش از برنامه‌ با خواندن سرودی پیرامون مقام شهدا به وسیله نیروهای نظامی و سپس نواخته شدن مارش نظامی همراه بود.

این مراسم که پس از تقریبا یک هفته بارش باران در تهران، در هوایی مناسب برگزار می‌شد با عرض خیرمقدم از سوی سرتیپ دوم رشیدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) ادامه یافت و در ادامه تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید عطر روحانی به این مراسم بخشید. سپس امیرسرلشگر صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمانده معظم کل قوا و هیات همراه‌شان خیرمقدم گفت و به تشریح فعالیت‌های آجا در عرصه‌های آموزشی و پرورشی پرداخت.

وی در ادامه به فعالیت‌های مختلف نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پیوند با نیروی هوایی به پاسبانی حریم آسمان ولایت می‌پردازد و در عرصه دریایی نیز نیروی دریایی ما با نوآوری در تجهیزات و حضور در مناطق دور دست، آمادگی جوابگویی به انواع تهدیدات را داشته و نیروی زمینی نیز آمادگی تکرار حماسه‌های جاویدان را دارد.

در ادامه نیز فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) به فعالیت‌های مختلف آموزشی در این دانشگاه و مجموعه آموزشی آجا پرداخت و افزود که در این عرصه از تجربه استادان مجرب حاضر در دفاع مقدس بهره می‌بریم و اهداف آموزشی خود را با توجه به نیازهای عملیاتی تدوین می‌کنیم.

این گزارش‌ها همراه با تصاویری از فعالیت‌های آموزشی به وسیله تلویزیون‌هایی در محل برگزاری مراسم همراهی می‌شد.

این مراسم با قرائت سوگندنامه و تکرار آن توسط دانشجویان جدیدالورود حاضر در میدان همراه بود که طی آن، این دانشجویان مسئولیت بزرگ نهاده شده بر دوش خود را پذیرفته و آمادگی خود را برای تقدیم جان خود به پیشگاه خداوند اعلام می‌کردند و برای موفقیت در این مسیر از معصومین (ع) مدد می‌جستند تا بتوانند راه شهیدان گرانقدر ایران اسلامی را ادامه داده و باعث سرافرازی مردم کشورشان شوند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم پدر یکی از شهدای ورزشکار نمونه دانشگاه افسری امام علی (ع)، یکی از استادان برگزیده این دانشگاه و جمعی از فرماندهان نمونه و نیز جمعی از افسران جوان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا تقدیر و مفتخر به دریافت جایزه و سردوشی شدند.

افسران حاضر در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های چهارگانه آن دانشگاه فارابی، دانشگاه امام خمینی (ره)، دانشگاه شهید ستاری و دانشگاه افسری امام علی (ع) در این مراسم حضور یافته بودند.

خطابه نمایندگان دانشجویان قدیمی و دانشجویان جدید از جمله‌ دیگر بخش‌های این مراسم بود که طی آن پرچم‌های اختصاصی دانشگاه افسری امام علی (ع) که متبرک به ضریح قدس امام رضا (ع) شده بودند، از سوی نمایندگان دانشجویان قدیمی به نمایندگان دانشجویان جدیدالورود تحویل داده شد.

اجرای رزمایش از سوی تکاوران حاضر در میدان از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم برگزار شد و در ادامه آن این نیرو‌ها با رژه به سوی جایگاه استقرار فرمانده معظم کل قوا و دیگر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به اجرای نمایش نظامی پرداختند.

 «بیشه نمانده است تهی / ما همه شیران توایم» مطلع شعری بود که توسط این تکاوران خطاب به مقام معظم رهبری قرائت شد.

بعد از حرکات نمایشی تکاوران، مقام معظم رهبری بیاناتی را خطاب به دانشجویان افسری حاضر در این مراسم ایراد فرمودند که می‌توان آن را فصل الخطاب واکنش‌های ایران اسلامی در برابر توطئه‌هایی دانست که در روزهای اخیر از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر ایران تحمیل شد.

معظم له فرمودند که در دنیای حاضر ملتی از آسیب‌ها در امان است که ثابت کند آمادگی ایستادگی و مقاومت را دارد و آمریکا و دست نشاندگان آن و همچنین سگ نگهبان آن یعنی رژیم صهیونیستی بداند که پاسخ ملت ایران به هرگونه تجاوز و تهدیدی پاسخی خواهد بود که آن‌ها را از درون متلاشی خواهد کرد.

ایشان در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان افسری حاضر در میدان تصریح کردند که خود را برای عزت ملی آماده نگاه دارید و من برای شما و همه کسانی که در پدید آمدن این پدیده زیبا سهیم بوده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم.

به گزارش ایسنا، پس از سخنان فرمانده معظم کل قوا، تکاوران حاضر در این مراسم به انجام حرکات نمایشی پرداختند که این بخش از برنامه با سر دادن اسامی معصومین (ع) از سوی آنان همراه بود.

این مراسم با شروع رژه نیروهای حاضر در میدان همراه ‌شد که در این زمان فرمانده معظم کل قوا به پا خاستند و فرماندهان نظامی همراه ایشان به احترام این نیرو‌ها احترام نظامی گذاشتند و اولین گروهی که اقدام به گذشتن از مقابل جایگاه استقرار رهبری ‌کردند گروه «رزم‌نواز» (موزیک) بودند تا ابتدا رژه و ادای احترام خود را به فرمانده معظم کل قوا به انجام رسانده و در ادامه با قرارگیری در مقابل اینجایگاه به نواختن سرودهای حماسی جهت انجام رژه دیگر نیرو‌ها بپردازند.

با نزدیک شدن به زمان اذان ظهر دیگر نیروهای نظامی حاضر در میدان نیز اقدام به انجام رژه ‌کردند که این کار آن‌ها همراه با ادای احترام فرماندهان نظامی بود.

در ‌‌نهایت آخرین گروهی که از مقابل جایگاه عبور کردند گروهی از نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند که حامل تصاویر امیران شهید این نیرو بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها