کد خبر: ۲۶۰۶۶۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۳
پیرامون تفرعن خود حق پنداری برخی از سیاسیون:
اینکه چرا سایت جناب هاشمی اینهمه به تمجید و تملق ایشان از زبان دیگران نیازمند است موضوع تازه ای نیست. ظاهراً مشاوران ایشان چاره ای ندارند جز اینکه «سوابق برجسته» وی را سپری برای «اشکالات برجسته کنونی» هاشمی کنند و بدیهی است که هرچه ایرادات بزرگتر باشد لاجرم سوابق بزرگتری نیز برای پوشاندن آنها لازم است!

سرویس سیاسی پایگاه 598 - محمدکوره پز/ اخیراً خاطره ای از امام خمینی(ره) در مورد جناب هاشمی و به نقل از سردار محمد جعفری (از فرماندهان بازنشسته سپاه) در سایت رییس مجمع تشخیص مصلحت انعکاس یافت که واکنشهایی را در بین رسانه های مختلف برانگیخت که کمی بعد، تکذیبیه آقای جعفری نیز مزید بر حساسیت شد.

به گزارش پایگاه 598، اینکه چرا سایت جناب هاشمی اینهمه به تمجید و تملق ایشان از زبان دیگران نیازمند است موضوع تازه ای نیست. ظاهراً مشاوران ایشان چاره ای ندارند جز اینکه «سوابق برجسته» وی را سپری برای «اشکالات برجسته کنونی» هاشمی کنند و بدیهی است که هرچه ایرادات بزرگتر باشد لاجرم سوابق بزرگتری نیز برای پوشاندن آنها لازم است! اما از چه راهی و با چه روشی؟

مدال تازه ای که ایشان خودشان به خودشان عنایت فرموده اند صفت «دلسوز تر از امام نسبت به نظام و انقلاب»(!) است که نقل آن از یک خاطره ی بی سند و مدرک، مورد انتقاد به جای رسانه های ارزشی قرار گرفت و با تکذیب جناب جعفری بر این جمله، می رفت که به بایگانی خاطرات تکذیب شده ایشان افزوده گردد. اما موضع گیری غلام علی رجایی (مشاور وبلاگنویس آقای هاشمی) افزودن چند نکته به این پرونده را ضروری می نماید.

قبل از ذکر این نکات، لازم است مقدمه ای کوچک را مورد مداقه قرار دهیم:

اولا باید گفت مواضع افرادی نظیر آقای رجایی به خودی خود ارزش خاصی جهت نقد ندارد چرا که تمایل عجیب ایشان به نقل اینگونه مطالب غیر قابل استناد و خود حق پنداری مفرطشان، اساسا جایی برای ایجاد یک دیالوگ مشترک باقی نمی گذارد.

ثانیاً اتهامات آقای رجایی به سپاه یا سایر دستگاه های امنیتی احتمالا به دلیل سخیف و سبک بودن سایر مواضع ایشان (از جمله حمایت جدی از سران فتنه یا تکذیب فیلم دست بوسی از آقای هاشمی و ...) اساسا در دستور کار نهادهای فوق قرار نگرفته است که اگر اینگونه بود ایشان می بایست به خاطر تهمت های ناروا به مسئولان نظام اکنون در حال پاسخگویی در دادگاه می بودند.

بنابراین موضوع بحث ما، نه غلامعلی رجایی و اتهامات تکراری اش، بلکه ظلم بزرگی است که این استاد! دکترای تاریخ! در حق تاریخ انقلاب روا می دارد.

اما بعد ...

این ظلم چیست؟

هر دانشجوی رشته تاریخ میداند که شفاهیات به عنوان مکمل و متمّم مکتوبات و مصوّرات مورد استفاده قرار می گیرد و اساسا اگر بنا باشد به هر نقل قول شفاهی که در ارتباط مستقیم با حبّ و بغضهای سیاسی گوینده اش است بها داد، سنگ روی سنگ تاریخ بند نمی شود. خصوصا اگر این نقل قول شفاهی به اصطلاح «خبر واحد» باشد که اصلاً فاقد حجیت است.

این موضوع چنان بدیهی است که هر وجدان بیداری را با مثالی ساده به اعتراف می آورد:

فرض کنیم همین فردا، مخالفان جناب رجایی -که از دید ایشان دروغگویانی بالفطره بوده و به هیچ معیار صداقت پایبند نیستند- خاطره ای از امام راحل(ره) با موضوع مذمّت جناب هاشمی نقل کنند. در این صورت موضع آقای رجایی چه خواهد بود؟ آیا ایشان ادعاها و نقل قولهای شفاهی را صرفاً حق خود خواهد دانست؟ یا آنها را تا جایی که به نفع خودش باشد خواهد پذیرفت و در غیر این صورت رد خواهد کرد؟

به نظر حقیر باید باب این بدعت را هرچه زودتر مسدود کرد.

در دورانی که حرف صریح امام که «ملاک حال فعلی افراد است» از سوی فردی همچون علی اکبر ناطق نوری مورد تردید قرار می گیرد و ایشان -انگار که حتی یک بار بند آخر وصیت نامه امام(ره) را نخوانده اند- جمله را به خاطر منافع سیاسی خود بالکل قلب ماهیّت می دهند؛ چگونه می توان به نقل قولهای شفاهی استناد کرد؟

اما چند سوال جانبی نیز مطرح است:

این «مدعیات شفاهی» در اوصاف جناب هاشمی برای پر کردن کدام خلاء مطرح می شوند؟ خلاء ابهامات پذیرش قطعنامه یا ماجرای مک فارلین؟ کدام نیاز، سایت آقای هاشمی را ناچار می کند که ایشان را دلسوزتر از امام(ره) جا بزند؟ آیا بهتر نیست سایت رییس مجمع به جای پرداختن به این ادعاهای بی سند به پاسخگویی در مورد عملکرد ایشان بپردازد؟

سوال دیگر ... در این روزگار پر فتنه که همه مدعی پیروی راه امام اند چرا عده ای به جای رجوع به متن و صوت سخنان امام راحل(ره) و تطبیق عملکرد خود با آن، به سراغ اخبار مجهول و غیر قابل استنادی چون خاطره فوق می روند؟ آن هم در تایید شخص ... که به فرمایش خود امام راحل(ره) مانند سایر افراد، ملاک حال فعلی اوست.

و در آخر ... تفرعن خود حق پنداری بعضی از سیاسیون که به اعتبار سابقه خود و برای ارضای نیازهای سیاسی خویش معیارهای علمی را در ثبت تاریخ انقلاب به هم می ریزند تا کجا ادامه دارد؟ آیا فواید سیاسی که از رهگذر این رویه نصیب حضرات می شود ارزش اِعمال انحراف در تاریخ نگاری انقلاب را دارد؟

آیا سنجیده ایم که اگر این موضوع باب شود که متاسفانه دارد می شود- و هر از چندگاهی سخنی نسنجیده، تحریف شده یا حتی خلاف، از معمار کبیر انقلاب در صفحات سایت ها و رسانه ها منتشر شود چه بلایی بر سر اعتبار تاریخ انقلاب می آید؟

آیا بهتر نیست شفاهیات تاریخ انقلاب را در جای خود و در ذیل اسناد به کار برد و نه فوق آن؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۶
۰
جعفری مرد دوران سخت است او همه وجودش را برای انقلاب داده است با این آدمها شوخی نکنید..
پاسخ
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
بردار جعفری مفروض برود از حاج علی فضلی خودمون یاد بگیر که فرمود من شرف لباس سبز پاسداری را به کاندید شدن برای مجلس نمیدهم!
آقای جعفری بهتراست تابع فرمانده اسبق و عزیز سپاه باشد که فرمود: هاشمی به فکر رهبری خود بعد از امام بود و...
آقای جعفری بیاد داشته باشد که امروز الی ماشاء الله افسران رشید سپاهی داریم که هاشمی و فرزندان مجرم و علیه انقلاب او را عددی نمی پندارند! و اگر هاشمی و فرزندان مجرمش نفس می کشند به برکت لطف حضرت امام سید علی است والا همان سرنوشت " سید مجید خویی" پس از ورود آمریکا به عراق و حضور آن معدوم در نجف و با زره پوش آمریکایی، سرش می آمد!
..... و مجرمش تا زمانی زنده هستند که آقا سید علی ما را به تکمین اوامر ولایی اش امر فرموده خدا نیاورد روزی را که بفرماید : یکی صدای این فرد در نطفه خفه کند انگاه خواهید دید که پودر می شوند" هباء منثورا"
مسلمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۱۰
۳
اگر اقای رجائی و مسئول سایت اقای هاشمی راست میگویند باید جواب آقای جعفری را در دادگاه بدهند . آقای جعفری شکایت کرده و بطور جدی هم ایستاده باید اینها جواب دروغشان را بدهند.. دادگاه بزودی رسیدگی خواهد کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۷
۲
خدا داره ازاینها انتقام میگیره
همینگونه که با آبروی استاد جعفری بازی کرده اند باید در دادگاه جواب بدهند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۱۰
۶
هاشمی است دیگر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
اشتباهی منفی دادم
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۹
۰
وقتی بعضی ها خدا را در نظر نمیگیرند و براحتی تهمت میزنند خدا هم اینطوری اینها را امیندازه توی چاله
امده اند دارند دست و پا میزنند توی باتلاق و باتلاق هم داره اینها را فرو میبره
آقای جعفری هم مثل موشک دنبال اینهاست و حالا همه چیز دست بدست هم داده تا انتقام را از دست اندرکاران سایت هاشمی بگیره
قربون خدا برم با این حکمتش
پاسخ
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۶
۰
وقتی بعضی ها خدا را در نظر نمیگیرند و براحتی تهمت میزنند خدا هم اینطوری اینها را امیندازه توی چاله
امده اند دارند دست و پا میزنند توی باتلاق و باتلاق هم داره اینها را فرو میبره
آقای جعفری هم مثل موشک دنبال اینهاست و حالا همه چیز دست بدست هم داده تا انتقام را از دست اندرکاران سایت هاشمی بگیره
قربون خدا برم با این حکمتش
پاسخ
جامشاهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۷
۲
بابا ولش کنید دیگه
همه میدونن هاشمی همه خاطراتش باید بررسی بشه از مردم بپرسی خدا وکیلی خاطرات هاشمی را فقط ... میدونن
پاسخ
ماجدی از تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۵
۱
به اقای رجائی بگوئید با هر کسی شوخی میکنی با جعفری شوخی نکن ایشون سیاسی نیست ولی مرد بزرگیه بخدا تمام این سیاسیون را میذاره توی جورابش
پاسخ
مسلح عابدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۲
۱
این فایل را باز کنید استاد جعفری مثل همین هلیکوپتر عراقی تمام دشمنان نظام را میزنه

http://www.bultannews.com/fa/news/81161/سرنگونی-هلیکوپتر-دشمن-با-رمز-یازهرا-عکس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۴
۰
خیلی وقت است که دوست دارم
خدا امضاء کنه برگه شهادتم را
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۴
۰
خیلی وقت است که دوست دارم
خدا امضاء کنه برگه شهادتم را
پاسخ
علی صفائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۴
۰
بیائید با هم این سروده شاعر عزیز اقای جعفری را در وصف اماممان خامنه ای عزیز زمزمه کنیم تا از خطاهای هم بگذریم

خواب دیدم دوش تا مولا امیرالمومنین
صدر مجلس بود و می گفت از ولایت اینچنین

هر که فرزندم علی را دوست دارد خویش ماست
روز محشر چون شهید کربلا در پیش ماست


باب فیض و معرفت راه ولی است
رستگاری در ره فرزند ما سید علی است

عشق او در دل نشان عزت است
بی ولایت هر عمل خود موجبات ذلت است


آنچه گوید او فقط تفسیر قرآن است و بس
جای او را پیش ما هرگز نگیرد هیچ کس

در کلامش شک و تردیدی نباشد هیچگاه
روشنی بخشد زمین را تابش خورشید و ماه

او سفیر انبیاء و اولیاء گردیده است
گرچه غم ها از خواص امتش هم دیده است

امت ما خوب میداند که او فرزند ماست
قدردانی از ولایت ای مسلمان پند ماست

جعفری جانش فدای رهبر فرزانه است
غیر او در خانه ی دلهای ما بیگانه است

شعر از استاد محمدرضا جعفری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۴
۲
قابل توجه آقای رجائی:
با اینکه همه می دانیم و بارها خوانده ایم که احترام مؤمن از احترام کعبه بزرگتر است و حتی سوء ظن به او روا نیست (قال الصادق(ع): «الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْکَعْبَة» (طبرسی، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، ص83؛ نیز : ان رسول الله (ص) نظر الی الکعبة فقال: مرحبا بالبیت ما اعظمک و ما اعظم حرمتک علی الله! والله للمؤمن اعظم حرمة منک لان الله حرم منک واحدة و من المؤمن ثلاثة: ماله و دمه و ان یظن به ظن السوء (مشکاة الانوار ص 78 ؛ بحار ج64 ص 71)) و در آیات قرآن ربا بعنوان جنگ و محاربه با خدا و پیامبر تعبیر شده است، اما با این حال در روایت نبوی آمده: "ربا هفتاد و سه قسم است : پایین ترین مرتبه ی معاملات رَبَوی برابری می کند با گناه زنایِ با مَحارم ، و بالاترین مرتبه ی گناه در معاملات رَبَوی ، برابر است با تجاوز به آبروی یک مسلمان "( نهج الفصاحه ح1683).اما براحتی دست به تهمت می زنیم و براحتی آبروی افراد را می بریم درحالی که می دانیم گناه کبیره است و انسان را قطعا درآتش جهنم خواهد انداخت.
پاسخ
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
به نظر من تنها چیزی که برای ایشان اهمیت ندارد آبروی مخالفان است!
غفاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۵
۲
مواضع افرادی نظیر آقای رجایی ارزش نقد ندارد چرا دارید اینها را بزرگ میکنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۴
۱
جناب .... باید ببینیم اینها در برابر قانون چه حرفی دارند . این مهم است . خدا نکنه جعفری بپیچه به یکی. البته ناحق نمیپیچه. رجائی باید سوراخ موش پیدا کنه
پاسخ
امیر نبرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۵
۱
سلام خدا بر برادرم سردار جعفری مظلوم او کسی است که حالا هم با این همه زخم دوران جنگ در بدنش و ریه های شیمیائی گاز خردل یا در عراق درحال جنگ با داعش است یا در ایران دارند بهش فحش میدهند من فدای چنین شخصیت بزرگی شوم.ولی خدا هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۳
۲
به رجائی بگوئید مثل اقای جعفری اگه حرفش درسته بیاد میدان نه اینکه برود توی خونش توی وبلاگش هر حرفی خواست بزنه البته ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۳
۱
رجائی در مقابل جعفری کیلوئی چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا رجائی باید توبه کنه
آری این استاد تاریخ!!!!!!!!!!!
پاسخ
نسیم بهاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۲
۱
احمدی نژاد در کشاکش اصول گرایی و اصلاح طلبی
http://nasimbahari.com/news/1103-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B4-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C
پاسخ
امیر حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳
۲
۹
آن چه مسلم است امام خمینی هیچ کس از خواص را به اندازه ی آیت الله هاشمی دوست نداشت و هاشمی نیز از همه به امام نزدیک تر بود بعید نیست امام همچنین حرفی را زده باشد.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
"آنچه مسلم است"؟!!!!؟؟؟؟؟
سرباز انقلاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
اگر امام خميني اينقدر كه شما ميگوييد هاشمي را قبول داشت و علاقمند به او بود پس چرا امام خامنه اي را از همه مناسب تر براي رهبري ميدانستند و هاشمي را توصيه نكردند با اين همه دلسوزي كه جناب هاشمي براي انقلاب داشتند و اين همه فهم و توانايي!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
امام خمينی انسانی صادق و راستگو بود که دوم نداشت و هرگز انسان دروغگويی نبود ....
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
آقای امیرحسین
ظاهرا شما از یه امام خمینی دیگه صحبت می کنید! یا شاید هم مثل پیر و مرادتون ناچارید به تحریف تاریخ!
رکسانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۴
۲
دوستان گرامی
این آقای ...را جدی نگیرید.
او در حق همسران خویش .... ظلم های زیادی کرده و فعلا در جوار آقای هاشمی روزگار میگذراند. تا بعد چه شود!!!
پاسخ
میرهاشمی
SPAIN
۱۶:۳۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳
۰
۱
به شما عزیزان توصیه میکنم دست از حاشیه بردارید.جناب دکتر رجایی انسان بزرگی هستند که سالها برای دفاع از این آب و خاک جان خود را در معرض خطر قرار داد.شما که از پیروزی نامزد مورد حمایت آیت الله هاشمی در انتخابات ناراحت هستید بهتر است کمی در رفتار و افکار خود تعمل کنید. کشور به آرامش احتیاج دارد همان آرامشی که احمدی نژاد عزیزتان آنرا از ما گرفت. بهتر است به مردم احترام گذاشته و به فکر آنان باشید نه به خاطر چند روز در بورس بودن به فکر حاشیه باشید.افکار شما خریدار چندانی ندارد.دکتر رجایی بزرگ است و با مدرک حرف میزند نه مثل شما که .......
پاسخ
م د
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
اینرا ترجمه کنید ببینید جعفری کیست
جعفری را امریکائی ها بهتر میشناسن.... این یک سند مهم در ارتش امریکاست علیه اقای جعفری
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/11/15/132492_352.jpg
پاسخ
میرهاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۱
متاسفانه شما نظر مخالف خود را برنمیتابید و آنرا انعکاس نمیدهید.برای بیدار شدنتان از خواب زمستانی مطالبی را عرض خواهم نمود.در مورد انتخابات نامزد مورد حمایت شما با وجود در اختیار داشتن امکانات بسیار نتوانست بیشتر از4میلیون رای کسب کند. زیرا مردم افکار شما را نمی پسندند. و جواب امثال شما را در اسفند94 خواهند داد.در مورد شخص آیت الله هاشمی شما کوچکتر از آن هستید که بخواهید قضاوت کنید. امام فرمود نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.و نیز در یکی از سفرهای ایشان که هواپیما مشکل پیدا کرد امام برای سلامتی ایشان دو رکعت نماز خواندند.پس بهتر است دست از تخریب چهرهای مبارز انقلاب برداریدو طرفداری همان کسانی را کنید که در ایام نیاز قهر کردند.در مورد دکتر رجایی ایشان سالها مسئولیت فرهنگی قرارگاه خاتم الانبیا را بر عهده داشتند و در جنگ زحمت کشیدند و امروز شما ایشان را بی مورد تخریب میکنید و نظراتی که مخالف با شما است را چاپ نمی کنید. بهتر است اول بروید متن سخنان سردار جعفری در دیدار با جناب هاشمی را ببینید بعد تکذیب کنید.
پاسخ
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳
اولا چه ربطی به انتخابات دارد؟ برچسب نزنید لطفا.
ثانیا ملاک حال فعلی افراد است. (البته اگر وصیت امام را قبول دارید که ندارید!)
ثالثابه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
اینرا ترجمه کنید ببینید جعفری کیست
جعفری را امریکائی ها بهتر میشناسن.... این یک سند مهم در ارتش امریکاست علیه اقای جعفری
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/11/15/132492_352.jpg
پاسخ
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳
۰
۱
من هم میدانم که آقای رجایی مرد بزرگیست. او بسیار با ایمان است. و تا به حقیقت سخنی مطمئن نباشد، آن را ب زبان نمی آورد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها