کد خبر: ۲۶۰۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۰
رئیس مرکز آمار:
رئیس مرکز آمار درباره حال و هوای ثبت اطلاعات مقام معظم رهبری گفت: افتخار تاریخی نصیب من شد که به عنوان مامور آمار، مشخصات رهبری را ثبت کنم و همین برای عاقبتم کافی است.
عادل آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه سفر به مازندران در ساری درباره حال و هوای ثبت اطلاعات رهبری اظهار داشت: توفیقی نصیبم شد که به عنوان مامور آمار، اطلاعات مقام معظم رهبری را ثبت کردم.
وی با بیان اینکه لحظات بسیار معنوی و روحانی بود، ادامه داد: ایشان در کمال بی‌آلایشی، کمال و سادگی هر سوالی که می‌پرسیدم بسیار رسا، خوب و دقیق پاسخ می‌دادند و نکته جالب هم این بود که ایشان تمام اسناد و مدارک لازم را به همراه داشتند.
آذر در پاسخ به این سوال که اظهارات مقام معظم رهبری درباره ارائه آمار درست توسط مردم، تا چه اندازه در روند کار موثر بوده است، افزود: مردم ما ولایت‌مدار و ارزشی هستند و وقتی رهبری در اهمیت و جایگاه آمار فرمایش کردند که « آمار ستون فقرات برنامه‌ریزی کشور است» و از مردم درخواست کردند که اطلاعات را کامل و درست به ماموران بدهند قطعا مردم با روحیه ولایت‌مداری که دارند در آمار درست، صحیح و کامل نهایت همکاری را با ماموران سرشماری داشتند و این روزها کامل شاهد این موضوع هستیم.
وی یادآور شد: وقتی مردم تاکیدات رهبری را می‌بینند و معلوم است که آمار برای ایشان مهم است و به عنوان نخستین شخص سرشماری شدند، مردم هم از این روند پیروی می‌کنند.
آذر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چنانچه ماموران سرشماری در پایان مهلت این طرح، به برخی محله‌ها مراجعه نکرده و اطلاعات خانوار را ثبت نکرده باشند، چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: قطعا در زمانبندی ما، این مراجعات اتفاق می‌افتد و در حال حاضر بسیاری از حوزه‌ها تمام شده و ماموران کمکی را به حوزه‌های باقی مانده می‌فرستیم تا شمارش به صورت کامل انجام شود.
وی افزود: چنانچه مورد استثنایی هم اتفاق افتاد در چارچوب کاری خواهد بود و آنها را شمارش خواهیم کرد.
آذر با بیان اینکه بعد از 22 آبان، مرحله بازشماری هم داریم، یادآور شد: در آن زمان، کمبودهای اینچنینی و مواردی که پوشش پیدا نکرده را کامل می‌کنیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها