کد خبر: ۲۶۲۱۵۷
زمان انتشار: ۱۶:۲۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
ناسا به عنوان بزرگ‌ترین سازمان تحقیقاتی هوافضا در دنیا، سالانه چیزی در حدود 17 میلیارد دلار بودجه آمریکا را به خود اختصاص می دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علم هوا و فضا به مرور زمان کشورهای زیادی شروع به سرمایه گزاری در زمینه اکتشافات فضایی می‌کنند. بدون شک هرگاه در مورد اکتشافات فضایی صحبت می‌شود اولین اسمی که به ذهن خطور می‌کند سازمان علوم هوافضای ملی آمریکا (ناسا) است.

ناسا یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های هوایی در دنیا بوده و سالانه بودجه زیادی از سوی دولت آمریکا به این سازمان اختصاص می‌یابد.

گزارش ها نشان می‌دهد که بودجه ناسا برای اجرای پروژه ها و برنامه‌های اکتشافات فضایی در سال 2013 چیزی در حدود 17 میلیارد دلار بوده است.

آژانس فدرال هوافضای روسیه با نام راسکاسموس با بودجه 5.6 میلیارد دلار در رتبه دوم میزان بودجه سالانه برای اکتشافات فضایی در دنیا بعد از ناسا قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه ای که آژانس فدرال هوافضای روسیه در حال انجام آن است توسعه صنعت توریسم فضایی و کار بر روی موشک‌های خانواده آنگارا است.

آژانس فضایی اروپا نیز با بودجه سالانه 5.6 میلیارد دلار برای انجام پروژه‌های فضایی در اروپا در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

آژانس فضایی اروپا (ESA) تلاش ها و اقدامات زیادی برای ساخت و ارسال ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده است.

هند، چین و روسیه نیز جزء کشورهای آسیایی هستند که در دنیا بیشترین بودجه ها را به پروژه ها و اکتشافات فضایی اختصاص می‌دهند.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها