کد خبر: ۲۶۲۴۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
جشنواره بزرگ لوازم خانگی و تولید ملی با هدف حمایت از تولید ملی و حمایت از اقشار متوسط جامعه در شهر مقدس قم آغاز بکار کرد.

به گزارش پايگاه 598 به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب، این جشنواره جهت تسهيل خريد لوازم خانگی براي خانواده هاي ايراني به صورت فروش لوازم خانگی اسنوا شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و غیره به عنوان یک برند مرغوب و مطلوب ملی از طريق فروشگاههاي اختصاصي اسمارت، فضاي مجازي و فروش شبكه اي، شرایط ویژه فروش با بازپرداخت اقساطی و حداقل سود آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه یافت.

محمدرضا دیانی مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور مسؤولان استان قم و جمعی از مردم در این شهر مقدس برگزارشد، اظهارداشت: ایران در سال های گذشته از استقلال سیاسی و فرهنگی خوبی برخوردار بوده و توانسته در مباحث ارزشی و فرهنگی به خوبی حرکت نماید و تنها عاملی که دشمنان به واسطه آن برای ما ایجاد مشکل کرده اند، مباحث اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در شرایط بحرانی احتمالی، باید کمترین خروج ارز را داشته باشیم، تصریح کرد: هیچ دلیل منطقی ندارد که کشور بخواهد برای واردات کالاهای مشابه داخلی ارز خارج نماید و واردات بی رویه مشکلات دیگری از جمله بیکاری و عدم پیشرفت را نیز در پی خواهد داشت.

مدیرعامل بزرگترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی در ایران ادامه داد: در شرایطی به سر می بریم که در اطراف کشور آتش جنگ برافروخته شده، اما به فضل الهی و مجاهدت ها، رشادت ها و شهادت ها کشور مصون مانده است،

تنها راه بهبود اقتصاد کشور، حمایت از تولید داخلی است

دیانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور نباید به راحتی دستخوش چالش شود، گفت: تنها راه بهبود اوضاع اقتصادی، حمایت از تولید ملی و مصرف کالای ایرانی است.

این فعال اقتصادی در خصوص نظام بانکی کشور نیز یادآورشد: فعالیت سودجویانه برخی بانک ها و مؤسسات مالی که به نوعی بنگاه داری تبدیل شده است، برای اقتصاد و تولید داخل کشور کاملا مضر است و نهادهای مالی و پولی کشور باید در مسیر حمایت از صنعت داخل قرار بگیرند.

وی دیدگاه برخی افراد مبنی بر عدم حضور در عرصه تولید و ثروت سازی را کاملا نادرست دانست و افزود: ورود به عرضه تولید و اهمیت به ثروت سازی کاملا با ارزش و مقدس است، چرا که پیشرفت ایران بدون توجه به صنعت و تولید ملی بسیار کند خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب اضافه کرد: افرادی که اعتقاد دارند، می‌توانیم این استقلال و عزت را حفظ کنیم باید در عرصه اقتصادی کار و تلاش کنند. برای مثال در کشور چین که نه آزادی مطبوعاتی نه حزبی، سیاستی و نه انتخاباتی است با 1میلیارد و500 میلیون جمعیت، سالی 8 تا 10 درصد رشد اقتصادی دارد و اکنون یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگرفتن در دنیا همین زبان چینی است که آن‌ها توانسته‌اند به این وسیله فرهنگ خودشان را هم توسعه دهند.

رییس مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به توجه گروه صنعتی انتخاب به اشتغال گفت: در حال حاضر افزون بر 4 هزار نفر به صورت مستقیم در مجموعه انتخاب فعالیت می کنند و برای تعداد زیادی نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است، معتقدیم بهبود وضعیت اشتغال برای جوانان از مباحث اصلی و مهم کنونی است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری جشنواره لوازم خانگی اسنوا با هدف حمایت از اقشار متوسط جامعه

دیانی پیرامون طرح خرید اعتباری لوازم خانگی ساخت داخل اسنوا تصریح کرد: تدبیری که گروه صنعتی انتخاب و بانک مهر اقتصاد در دادن تسهیلات برای خرید لوازم منزل اندیشیده‌اند، شرایطی را فراهم می‌کند تا قشر متوسط و کم درآمد جامعه بتواند از کالاهای به روز لوازم خانگی استفاده کند که پیمودن این مسیربرای صنعت و کالای ایرانی و اشتغال مفید خواهد بود.

تولیدکنندگان داخلی حمایت شوند

همچنین سید حسن رضوی معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار قم در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره به جهت ترویج استفاده از کالای ایرانی تشکیل شده، گفت: با فرهنگ سازی در راستای استفاده از کالای ایرانی و توجه همگان به این امر علاوه بر اینکه می‌توان به تولید کنندگان داخلی در بالا بردن کیفیت محصولات کمک کرد، می‌توان کاری انجام داد تا قشر متوسط جامعه بتوانند از این تولیدات در راستای استفاده از تسهیلات با نرخ سود ارزان قیمت بهره ببرند.

وی اضافه کرد: باید به صادرات در کشور توجه شود که پیمودن این مسیر می‌تواند ما را در راستای رسیدن به هدف‌های اقتصادیمان یاری کند.

جشنواره لوازم خانگی نشان از بلندنظری دارد

در ادامه حجت الاسلام سید حسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در جشنواره اظهارداشت: ارائه تسهیلات برای خرید لوازم منزل کار بسیار ارزشمندی است و بدانید خداوند بلند نظری را دوست دارد و تنگ نظری را نمی‌پسندد.

وی افزود: این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی در راستای منویات مقام معظم رهبری می‌باشد که امیدواریم با موفقیت به انجام برسد.

همچنین محمدرضا پاطلا مدیر شعب بانک مهر اقتصاد استان قمبرگزاری این جشنواره را اقدامی کوچک در جهت اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارداشت: هر دو مجموعه گروه صنعتی انتخاب و بانک مهر اقتصاد هدفشان از اجرای این طرح حمایت از تولید و کالای ایرانی و حمایت از اقشار متوسط جامعه است.

وی یادآورشد: در این طرح استان قم به عنوان پایلوت انتخاب شده است بانک مهر اقتصاد اقدام به صدور کارت‌های اعتباری برای متقاضیان می‌نماید.

توجه به اقتصاد مقاومتی در جشنواره لوازم خانگی

حمید رضا نجف‌پور معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد هم در این مراسم با بیان اینکه عملیات بانکی بدون ربا در کشور در سطح نظام بانکی به درستی پیاده نشده است، گفت: بانک مهر اقتصاد الگویی را طراحی کرده است که نشان می‌دهد چگونه می‌شود قانون عملیات بانکی بدون ربا را اجرا کرد، همچنین چشم انداز بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک بر‌تر در افق 95 به ارائه خدمات پولی و بانکی با رعایت قوانین بانکداری اسلامی است.

وی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد با رویکرد حمایت از اشتغال و تولید ملی شکل گرفته، اظهار کرد: باز پرداخت تسهیلات را در قالب اقساط 25 ماهه با نرخ بهره 16 درصد و هدف از این کار تعالی اقتصاد اسلامی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها