کد خبر: ۲۶۲۵۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
تولیت آستان امام حسین(ع) در کربلا در گفتگو با «نسیم» افزود: شیخ النمر به این دلیل محکوم به اعدام شد که می‌خواست شیعیان این کشور حقوقی مساوی با دیگر شهروندان سعودی داشته باشند

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، شیخ مهدی کربلایی امام جمعه کربلا در ادامه این گفتگو با خبرنگار «نسیم» درباره حکم اخیر حکومت عربستان علیه شیخ النمر با اشاره به سیاسی بودن حکم صادره توسط دادگاه عربستان گفت: صدور چنین حکم ظالمانه‌ای علیه شیخ النمر ارتباط مستقیمی با اوضاع داخلی عربستان در ماه‌های اخیر دارد. در این میان با توجه به اینکه اوضاع منطقه درگیر فتنه بزرگی است عربستان با این اقدام به دنبال ایجاد فتنه بزرگتری میان اهل تسنن و شیعه می‌باشد زیرا این مساله یک موضوع داخلی عربستان نیست بلکه یک تجاوز آشکار به حقوق همه شیعیان جهان است. در حالیکه شیعیان عربستان هرگز به به دنبال ایجاد آشوب و... در داخل این کشور نبوده و نیستند اما ما همواره شاهد این بوده‌ایم که دولت عربستان به طرق مختلف اقدام به نقض حقوق شیعیان در مناطق مختلف این کشور از جمله شهرهای قطیف و احصا و مدینه منوره نموده و آنها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان محروم می‌کند. در سال‌های اخیر شیعیان عربستان فقط به دنبال این بوده‌اند که همانند دیگر شهروندان این کشور دارای حقوق مساوی باشند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در شهر کربلا در ادامه با تشکر از مواضع مراجع معظم تقلید در ایران نسبت به صدور این حکم، افزود: در عراق غالبا مواضعی که از سوی مراجع اتخاذ میشود بدون تبلیغات مرسوم انجام میپذیرد. در روزهای اخیر هم دولت عراق برای آزادی شیخ النمر اقداماتی را صورت داده که امیدواریم به نتیجه برسد.

تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام افزود: علاوه بر مراجع تقلید شیعه، یقینا دیگر مراجع جهان اسلام نیز که دلسوز اسلام و علاقه‌مند به اطفای نائره این فتنه هستند نسبت به صدور این حکم ساکت نخواهند نشست زیرا شیخ النمر غیر از مطالبات حقه مسلمانان عربستان چیزی را مطالبه نکرده؛ آن هم در حالیکه حکومت عربستان در فساد مالی غوطه ور است و توجهی به وضعیت معیشت مردم ندارد. اگرچه شیعیان عربستان مظلومیت خاصی دارند اما حاکمان سعودی به همه مردم این کشور ظلم کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها