کد خبر: ۲۶۲۵۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
آیت الله العظمی جوادی آملی
حضرت آيت الله جوادی آملی تصریح کردند:سخنرانان و مداحان، عظمت حسين‌بن‌علي(ع) را نشان دهند، نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت (ع)بکاهد انجام دهند و سخن بی سند بیان کنند.

به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، این مرجع تقلید در جمع طلاب و فضلای حوزه، اظهارداشتند: ذات مقدس رسول خدا(عليه و علي آله آلاف التحية و الثناء) فرمود: اگر خدا خواست از دشمن خودش انتقام بگيرد، به دست وليّ خود انتقام مي‌گيرد، اگر خواست از دشمنِ وليّ خود انتقام بگيرد ، به دست دشمنِ دشمن انتقام مي‌گيرد.

ایشان ادامه دادند: توضیح این بیان این است که يک وقت کسي با دين خدا درگير است، خدا، امام و امثال امام را ماموريت مي‌دهد که بياييد، نظام طغيان و طاغوت را براندازيد، و امام و امثال امام نیز اين کار را هم مي‌کنند؛ چرا که اينها اولياي الهي‌ و شاگردان اهل بيت و معصومين (ع)هستند، لذا خدا به اينها تواني مي‌دهد که بتوانند دشمن را سر جاي خود بنشانند. اما يک وقت است دشمني به دوستي حمله مي‌کند، مانند عراق که به ايران حمله مي‌کند، در این صورت لازم نيست عراق را اولياي الهي سر جايش بنشانند، دشمن عراق، عراق را سر جايش مي‌نشاند، که همين کار را هم کردند.

معظم له در ادامه به جنایت های گروه های تکفیری به خصوص داعش اشاره کردند و گفتند:

اگر اين تکفيري ها و سلفي ها و داعش و القاعده و مانند آنها، با دين الهي درگير شوند، خداوند به وسيله وليّ‌اي از اولياي الهي، اينها را سر جاي خود مي‌نشاند و اگر با وليّ‌اي از اولياي الهي درگير شوند، خداوند بالاخره آنها را به وسيله دشمنانشان سر جايشان خواهد نشاند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که " بدترين نقص اين است که انسان گرفتار آز و طمع باشد " اذعان داشتند:حضرت رسول فرمود: خدا اگر به کسي خواست خير دهد، آن روح بي نيازي را در درون جان او جاسازي مي‌کند، او ديگر بي نياز است. ذلّت همين است که انسان هر چه را ببيند، بخواهد. انسان باید از ذات اقدس الهي بخواهد که در بند هوس نباشد.

ایشان با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه حشر خاطرنشان کردند:پیامبر گرامی اسلام فرمودند: شما با خدا رابطه داشته باشيد و اختلافات خود را کنار بگذارید، کينه ی کسي را نداشته باشيد، نگوييد من بهتر از او هستم.

این مرجع تقلید تاکید داشتند:کينه، زمينه اختلاف و تفرقه مي‌شود؛ اگر اين کينه نبود و اين اختلاف نبود، ما ديگر، نه در عراق داعش داشتيم، نه در سوريه و نه در جاي ديگر.

معظم له در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام محرم، مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) را به رعایت عظمت و جلال خاندان عصمت و طهارت توصیه اکید کرده و بیان داشتند:ما بايد حواسمان جمع باشد؛ جريان حسين‌بن‌علي(ع)، جريان محرم، تاسوعا، عاشورا، عزاداريها، بخشهاي سنتي آن سر جايش محفوظ است، هم سخنرانان ما، هم مداحان ما، عظمت و جلال و شکوه حسين‌بن‌علی(ع) را نشان بدهند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: مداحان کاري که از عظمت اهل بیت (ع)کم ‌کند، انجام ندهند، اين سفارش حسين‌بن‌علي است، بگذاريد کربلا با جلال و شکوه شناخته شود، حرفها، قصه‌ها، داستانها، روشها و منش‌ها که از جلال کربلا، جمال کربلا، عظمت کربلا، استقلال کربلا، حريّت و آزاديخواهي کربلا کم کند اين حرفها را نزنيد. در صحنه عاشورا و در آن موقعیت خطیر حسين‌بن‌علي به اهل بیت خود فرمود: کاري کنيد در اين سفر که عظمت و حيثيت شما محفوظ باشد. لذا مداحان و ذاکرین نباید روش و کاری که از جلال و شکوه اهل بیت بکاهد انجام دهند و حرف و سخن بی سند بیان کنند.

منبع: حوزه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها