کد خبر: ۲۶۳۹۶
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
سردار حميدرضامقدم‌فر با اشاره به مباحث مطرح شده از سوي بي‌بي‌سي فارسي در ارتباط با انفجار زاغه مهمات سپاه گفت: بي‌بي‌سي با حركت ديشب خود جلوه‌اي از يك بنگاه دروغ پراكني و كانون جنگ‌رواني را نشان داد اما چون مسئولان اين شبكه با عقل و تدبير كار نمي‌كنند خيلي زود دروغ‌هاي آنها آشكار مي‌شود. 

وي افزود: حادثه‌اي كه اتفاق افتاد باعث شد تعدادي از بهترين فرزندان اين مملكت را از دست بدهيم و اين امر باعث ناراحتي مردم ما شد و در همين حال بي‌بي‌سي سعي كرد از اين حادثه و ناراحتي مردم سوءاستفاده كرده و نمك به زخم مردم بزند اما در واقع نفرت و تنفر مردم ايران را نسبت به اين بنگاه دروغ پراكني بيشتر كرد. 

سردار مقدم‌فر با بيان اينكه امروز بي‌بي‌سي در حال از دست دادن اعتبار جهاني خويش است خاطر نشان كرد: اين رسانه مانند يك وسيله و ابزار در اختيار سرويس‌هاي اطلاعاتي (غرب) قرار گرفته است و با جمهوري اسلامي رفتارهاي ناشايستي دارد كه باعث شده از حيطه يك رسانه حرفه‌اي خارج شود. 

وي اضافه كرد: مشخص شده كه يك به يك حركات بي‌بي‌سي عمليات رواني و جنگ‌رسانه‌اي است و به همين دليل به اين شبكه به عنوان يك ابزار دروغگو و يك وسيله انجام عمليات نگريسته مي‌شود. 

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه در پاسخ به ادعاي بي‌بي‌سي مبني بر قطع اينترنت در تهران و شهرهاي بزرگ گفت: همه مردم شاهد بودند كه اينترنت در تهران و هيچ شهر ديگري قطع نشد و تمام سايت‌هاي ايراني، فعالانه مدام از همين حادثه انفجار اخبار جديدي را منتشر مي‌كردند بنابراين اگر اينترنت قطع بود خبرگزاري‌ها چگونه به طور مرتب مي‌توانستند اطلاع‌رساني كنند.
 
سردار مقدم فر ادعاي ديگر بي‌بي‌سي مبني بر ايجاد موج وحشت بين مردم و قوت گرفتن شايعه حمله نظامي امريكا به ايران را اينگونه پاسخ داد: بروز حوادثي از اين قبيل، خيلي مسئله غريبي نيست و يك ساعت هم نگذشته بود كه بعد از اين اتفاق،‌ سپاه در مورد آن اطلاع رساني كرد.
 
وي تصريح كرد: صداي انفجار ممكن است بعضي از مردم را بترساند و مردم نيز به دليل صداي مهيب انفجار، يكه بخوردند اما ابداً اينگونه نيست كه از چيز خاصي غير از صداي انفجار ترسيده باشند و همه به زندگي عادي خود مشغول بودند، حتي اهالي محل نزديك به حادثه نيز در انتقال مجروحين همكاري و كمك مي‌كردند. 

سردار مقدم فر گفت: مردم ما به هيچ وجه تهديدات امريكا و صهيونيستها را باور نكرده‌اند كه بخواهند از آن بترسند. 

وي درباره جلوگيري از نزديك شدن مردم به محل حادثه اظهار داشت: اين مسئله در مورد پادگان نظامي در تمامي دنيا صدق مي‌كند چرا كه در حال انتقال مجروحين احتمال وقوع مجدد انفجار و ايجاد حادثه‌اي ديگر وجود دارد لذا به همين دليل در اين شرايط معمولاً يك حريم در چنين مناطقي ايجاد مي‌كنند حتي شاهد هستيم وقتي يك تصادف معمولي ايجاد مي‌شود دورتادور آن حريمي ايجاد مي‌كنند تا بتوانند مسئله را بررسي و كنترل كنند. 

سردار مقدم فر گفت: تمام خبرگزاري‌هاي كشور درباره اين حادثه اطلاع رساني و عكس و تصوير منتشر كردند لذا اين بحث كه مانعي در راه فعاليت خبرنگاران ايجاد شد صحت ندارد. 

معاون فرهنگي اجتماعي سپاه ادعاي بي‌بي‌سي درباره شيميايي بودن مواد منفجره را ناشي از جنگ‌رواني اين شبكه خواند و تاكيد كرد: آنها سعي كردند از اين انفجار يك رعب و وحشت در دل مردم ايجاد كنند اما مردم به هيچ وجه اين خبر كذب را باور نكردند و اصلاً اگر چنين ادعايي صحت داشته باشد بايد مصدوم شيميايي داشته باشيم كه حتي يك مورد وجود ندارد لذا اين دروغ، زود رسوا مي‌شود. 

سردار مقدم فر ادعاي نزديك بودن محل حادثه به مناطق مسكوني را رد كرد و گفت: فاصله زيادي بين اولين منطقه مسكوني و محل حادثه وجود دارد كه اين فاصله حدود 10 كيلومتر است. 

وي تصريح كرد: جنگ‌رواني شب گذشته بي‌بي‌سي ضربه بزرگي به حيثيت خبري و حرفه‌اي اين شبكه زد و نفرت مردم ما را از اين شبكه بيشتر كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها