کد خبر: ۲۶۴۲۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
مشکلات گلستان در گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با نماینده استان:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از دیگر مشکلات جدی ما این است که در استان گلستان سرمایه گذاری مهمی صورت نمی گیرد و اگر سرمایه گذاری هم بوده در رابطه با گروه صنعتی ما نبوده که بتواند جزء منابع و سرمایه گذاری هایی باشد که بتواند به کشور کمک کرده و ایجاد اشتغال نماید. در حوزه ی بهداشت و درمان نیز کمبودهای زیادی به چشم می خورد به طور مثال بعضی از بیماری ها در این منطقه هستند که نیاز به کنترل دارند.
سلیمان عباسی نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص مشکلات مربوط به این استان گفت: اولین مسأله ای که باید به آن بپردازیم بحران آب است که بسیار مهم می باشد. باید فکری اندیشید چرا که عمده ی درآمد مردم این منطقه از راه کشاورزی است که وابستگی خاصی به آب دارد.مدیریت آب می تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت منطقه داشته باشد.

نکته ی دیگر توجه به صنعت تبدیلی است. با عنایت به اینکه عمده ی فعالیت اینجا در زمینه ی کشاورزی است صنعت تبدیلی نقش مهمی را در منطقه بر عهده دارد اما متأسفانه آن طور که شایسته است به آن رسیدگی نمی شود. به طور مثال ما گندم تولید می کنیم اما خودمان کارخانه ی آرد نداریم، باید هزینه ای بدهیم تا مردم، گندم را ببرند و در جای دیگری آرد کنند.

نماینده مردم گلستان اظهار داشت: بحث بعدی این است که ما نتوانسته ایم از منابع الهی به خوبی استفاده کنیم. مثل دریا، فرآورده های دریایی، جنگل و سایر منابع. ظرفیت ها بالاست و اگر بتوانیم استفاده ی صحیحی  از آن ها بکنیم موجب افزایش کارایی و توانمندی و رشد اقتصادی منطقه می شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات استان ما کمبود راه آهن است که می تواند به لحاظ حمل ونقل و ارسال محصولات کشاورزی و صنعتی، نقش مهمی داشته باشد که در این راستا خطوط آهن باید در استان تقویت شوند. همچنین شهرک های صنعتی در استان گلستان با مشکلاتی روبه رو هستند که باید برای رفع آن ها اقدامات لازم صورت گیرد.

عباسی در ادامه گفت: از دیگر مشکلات جدی ما این است که در استان گلستان سرمایه گذاری مهمی صورت نمی گیرد و اگر سرمایه گذاری هم بوده در رابطه با گروه صنعتی ما نبوده که بتواند جزء منابع و سرمایه گذاری هایی باشد که بتواند به کشور کمک کرده و ایجاد اشتغال نماید. در حوزه ی بهداشت و درمان نیز کمبودهای زیادی به چشم می خورد به طور مثال بعضی از بیماری ها در این منطقه هستند که نیاز به کنترل دارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به بحث وقوع بلایای طبیعی در استان گلستان افزود: وقوع بلایای طبیعی در این استان بسیار زیاد است که بنده سال گذشته پیشنهادی در این زمینه مطرح کردم. ما حدود 180سیلاب در گلستان داشتیم که پیام این سیلاب ها تهدید هر لحظه ی استان از سوی سیل است. بسیار خوب است که ما به جای اینکه هر دفعه منتظر بمانیم تا سیل بیاید و کلی خسارات بزند و بعد ما برای بازسازی خسارت ها هزینه کنیم ، ضمن اینکه جبران این خسارت ها بسیار زمان بر است و تازه ما را به همان نقطه ی صفر می رساند که هر آن ممکن است با وقوع یک سیل دیگر ویران شود، بیاییم و از قبل پیشگیری کنیم، مثلاً بررسی کنیم و مسیر سیل را تشخیص دهیم و آب بندها را ایجاد کنیم که این آب بندها ضمن اینکه از خسارت دیدن مردم جلوگیری می کند می توان از آن ها برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری و دیگر مسائل استفاده ی های مفید ببریم.

عباسی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گلستان گفت:از جمله ظرفیت های مهم استان گلستان مسأله ی گردشگری است. چرا که آثار تاریخی و مذهبی زیادی در استان گلستان وجود دارد مثل دیوار جرجان، حرم یحیی بن زید ع در گنبد، برج قابوس و...، این آثار می توانند با توج به شرایط اقلیمی و آب وهوایی منطقه موقعیت خوبی برای جذب توریست و افزایش درآمد فراهم کند که باید اهتمام ویژه ای به این مسأله نشان داده شود.

وی افزود: توان علمی و عملی بالایی که در استان وجود دارد از دیگر ظرفیت های ماست که البته باید توجه ویژه ای به نیروی انسانی نشان داده شود. در حوزه ی آموزش عالی هم دانشگاه های خوبی در سطح استان فعالیت دارند اما به سازماندهی و توجه بیشتری نیاز دارند چرا که این دانشگاه ها در زمینه ی رشته های تحصیلی و تقویت بنیه ی علمی کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها