کد خبر: ۲۶۴۳۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
رئیس مجلس شورای اسلامی فضاسازی‌ها علیه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را اقدامی "نادرست" خواند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی گفت: این روزها مسائل تعجب‌آوری در کشور مطرح شده است که لازم می‌دانم در محضر نمایندگان به چند موضوع اشاره کنم.

وی افزود: بی‌تردید امروز که آغاز ماه محرم است اذهان همگان متوجه قیامی است که در تاریخ بشریت یگانه ماند. البته این قیام از نظر صلابت، پاکی و هدف‌های متعالی در تاریخ یگانه مانده است. این قیام، قیامی است که حقیقت شهادت را ظهور بخشید. این قیام زندگی عزتمندانه را به مسلمانان نشان داد و قیام خونینی است که غیرت حسینی را در رگ‌های مومنان به جریان انداخت و به حق او را خون خدا نامیدند.

رئیس مجلس در ادامه اظهار داشت: باید بدانیم که امام حسین(ع) هدف این قیام منزه و متعالی را در نامه به محمدبن حنفیه این‌گونه بیان می‌کنند و می‌‌فرمایند که: "من برای تفریح، تفرج و فساد و ظلم قیام نکردم بلکه برای اصلاح در امت جدم قیام کردم. قصد و هدف این قیام اقامه امر به معروف و نهی از منکر است و به سیره جدم عمل کرده‌ام."

لاریجانی با بیان اینکه این قیامی است که در عظمت آن ائمه اطهار و اولیای دین به مسلمانان توصیه اکید کرده‌اند، گفت: امام حسین(ع) هدف این قیام را اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه معرفی می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که تعطیلی آن در جامعه چنان ضایعه و کژی ایجاد می‌کند که اصلاح آن وضع قیام بزرگی را می‌طلبد و این نشان دهنده عظمت قیام عاشوراست.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مبادا کسی تصور کند که امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه جنبه فرعی دارد و تفننی است، افزود: مبادا کسانی با این فریضه مهم برخورد سیاسی کنند. مجلس شورای اسلامی از دوره هشتم، در این زمینه کار تحقیقاتی کرده و بعد از سال‌ها طرحی تدوین شد که پس از بررسی در کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی، این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفت. این همه فضاسازی علیه این طرح و مرتبط کردن آن با برخی مسائلی که در کشور رخ داده کار نادرستی بود.

لاریجانی در همین زمینه افزود: می‌گویند در این طرح اشکالاتی وجود دارد. البته هنوز این طرح در مجلس به تصویب نهایی نرسیده است و بنابراین اگر اشکالی هست، آن را در مجلس مطرح کنید که طبق آئین‌نامه بررسی می‌شود. البته برخی بیان کردند که در این طرح عده‌ای خاص می‌توانند اقداماتی انجام دهند که تعجب‌آور است.

وی با بیان اینکه در این طرح اقدام عملی در اختیار دولت قرار گرفته است و مردم وظیفه زبانی و نه عملی دارند، گفت: برای اینکه عده‌ای خودسر اقدامی نکنند برای آن سازوکاری در نظر گرفته شده است، البته عده‌ای ممکن است در ترکیب این ستاد نظر داشته باشند که به موقع در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما روح این طرح با این فضاهایی که ساخته‌اند در تنافر است.

رئیس مجلس ادامه داد: همه آقایان صاحب‌نظر توجه داشته باشند که امر به معروف و نهی از منکر هم یک فریضه مهم اسلامی و حیات‌بخش برای جامعه و هم نص قانون اساسی است، بنابراین باید حامی این امر مهم باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها