کد خبر: ۲۶۴۳۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
به دنبال انتشار خبر «احتمال استیضاح وزیر آموزش پرورش» روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با ارسال جوابیه ای به توضیحاتی در خصوص این خبر پرداخته است که در ادامه می آید:

مدير مسوول محترم سايت 598

باسلام و احترام

عطف به مطلب مندرج درآن رسانه مورخ 22/8/90 باعنوان: «احتمال استيضاح وزير آموزش وپرورش» درخصوص اظهارات آقاي ولي اسماعيلي نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از دلسوزي آن نماينده محترم موارد مطرح شده توسط مسوولين استان مبني بر هر گونه تهديد درپي انعكاسخبر ايشان تكذيب مي گردد.ضمناً آقاي اسماعيلي از نمايندگان محترم آن استان نام برده اند حال آنكه به غيراز ايشان هيچ يك از نمايندگان محترم آن استان چنين مطالبي را بيان ،تاييدويا مطرح ننموده اند.

عين جوابيه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان اردبيل را به اطلاع مي رساند:‌

1-نماينده محترم ودلسوز جناب آقای ولی اسماعیلی نماینده محترم گرمی در سال جاری هیچ گونه بازدیدی از مراکز گرمی، انگوت و موران نداشته است. ایشان فقط در اردیبهشت ماه سال‌جاری صرفاً برای حضور چند دقیقه ای در جلسه بخشداری که در سالن سينمای کانون موران برگزار شده بود حضور یافته است که در آن زمان مرکز موران هیچ فعالیتی در خصوص عرضه محصولات فرهنگی، کمک آموزشی و بازی و سرگرمی تولیدات کانون آغاز نکرده بود.

2- نگرش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری، کتاب و لوازم بازی و سرگرمی ، فرهنگی بوده و این کار در شمار وظایف سازمانی کانون می باشد. لذا عرضه محصولات فرهنگی در کانون منافاتی با کار فرهنگی هنری ندارد.

3-وضعیت و میزان فروش محصولات فرهنگی در مراکز کانون پرورش فکری گرمی، موران و انگوت پایین ترین سطح فروش در بین مراکز استان اردبیل را نشان می دهد یعنی موران 243 هزار تومان، انگوت 90 هزار تومان و گرمی 56 هزار تومان بوده است. حال چگونه ممکن است مراکزی که به اذعان نماینده محترم به فروشگاه لوازم التحریر بدل شده در عرض نیمسال این میزان فروش را نشان بدهد؟!

4-مراکز فعال در نوار مرزی همواره مورد عنایت و توجه ویژه مسئولین کانون پرورش فکری استان اردبیل بوده است. برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی در این مراکز بسیار حائز اهمیت است. پارس آباد در خصوص برگزاری جشنواره قصه گویی و نمایش عروسکی رکورددار اجرای جشنواره در استان است. جشنواره‌های قصه‌گویی، نشریه دیواری، ادبی و نمایش عروسکی تاکنون بارها در مراکز گرمی، بیله سوار، جعفرآباد برگزار گردیده است .

5- همچنين در سال‌جاری و در راستای توجه ویژه مسئولین کانون استان به مراکز نوار مرزی همچون گرمی، انگوت و موران و علیرغم عدم اختصاص بودجه لازم از سوی فرمانداری به این مراکز کانون استان تجهیزاتی همچون تلسکوپ و میکروسکوپ و سایر لوازم مورد نیاز برای انجام شایسته برنامه‌های علمی و آزمایشگاهی به این مراکز تهیه و ارسال شده است و در حال حاضر مرکز گرمی جزو 3 مرکز استان اردبیل می باشد که مجهز به آسمان نماست؛ (آسمان نما فقط در مراکز؛ 2 اردبیل و 2 مشگین شهر وجود دارد)

6-طبق نظر مديريت استان براي اولين بار در نيمه سال اول سال گذشته در شهرستان پارس آباد دفتر مطالعات فرهنگي شهرستان‌هاي مرزي تاسيس شده است .

7-در حال حاضر كانون استان اردبيل جز فعال‌ترين كانون هاي استاني است كه در همه جشنواره‌ها و مسابقات در سطح كشور و استان حضور فعال و موثري دارد.

شايان ذكر است فعاليت هاي متعددي در مراكز انگوت، موران وگرمي درراستاي عمل به رسالت خطير امر تعليم وتربيت صورت گرفته است. (که در صورت نیاز دراختبار مسئولین قرار داده می شود.)

علي فرهادي
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها