کد خبر: ۲۶۵۴۵۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۰۶ آبان ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: نتانیاهو با آوردن این توجیه احمقانه که "فرانسوی‎ها در پاریس و انگلیسی‎ها در لندن در حال ساخت و ساز هستند، پس ما هم در قدس به شهرک‌سازی ادامه می‎دهیم"، پروژه جدید ساخت یک هزار واحد مسکونی را در این شهر مطرح ساخت. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استدلالی احمقانه تلاش کرد طرح جدید ساخت یک هزار واحد مسکونی در بیت المقدس را توجیه کند.

 

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی روز گذشته خود در برابر اعضای کنست، از طرح خود برای ادامه شهرک‎سازی در قدس خبر داد. وی با آوردن این توجیه احمقانه که "فرانسوی‎ها در پاریس و انگلیسی‎ها در لندن در حال ساخت و ساز هستند، پس ما هم در قدس به شهرک‌سازی ادامه می‎دهیم"، پروژه جدید ساخت یک هزار واحد مسکونی را در این شهر مطرح ساخت.

 

این در حالی است که  واشنگتن و تل‌آویو اخیرا در پرونده سازش اختلافات زیادی پیدا کرده اند تا جایی که حتی "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیوینستی در سفر اخیر خود به واشنگتن، اجازه دیدار با مقامات ارشد آمریکایی را نیافت.

 

البته منابع موثق معتقدند نتانیاهو تحت فشارهای شدید احزابی که با وی ائتلاف کرده‎اند و با تشدید انتقادات از عملکرد اقتصادی کابینه خود تلاش دارد با طرح جدید شهرک‎سازی در قدس سطح رضایت‎مندی داخلی را از خودش بالاتر ببرد.

 

"نفتالی بنت" رئیس حزب " بیت یهودی" اخیرا در اظهاراتی نتانیاهو را تهدید کرده بود که در صورت عدم موافقت با ایجاد دو هزار واحد مسکونی در کرانه باختری از دولت ائتلافی خارج خواهد شد.در همین حال، اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه‎ای با انتقاد شدید از طرح جدید شهرک‌سازی در قدس، آن را تصمیمی نامناسب خواند و خواستار عقب نشینی فوری نتانیاهو از آن شد. از سوی دیگر،  "ناصر جوده" وزیرخارجه اردن با محکومیت طرح جدید شهرک‌سازی در قدس، آن را "سیلی محکم" بر تلاش‎ها در راستای از سرگیری مذاکرات سازش دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها