کد خبر: ۲۶۵۵۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
عثمانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
نماینده بوکان در مجلس با تاکید بر اینکه نیلی هیچ ربطی به جریان فتنه نداشته است، گفت: از نیلی می‌خواهم که در سخنان خود به طور شفاف در این مورد اظهارنظر کند چرا که مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی به روی برائت از فتنه اتفاق نظر دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان که به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت، طی سخنانی در موافقت با برنامه‌های محمود نیلی‌احمدآبادی اظهار داشت: امروز جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در جریان است، اما آنچه از سخنان مخالفان بر می‌آید محکومیت جریان فتنه است. البته جریان فتنه محکوم است، اما اینکه وقتی صحبت از هر وزیری می‌شود بحث فتنه را پیش بکشیم یک بحث انحرافی است.

وی افزود: اگر نیلی خود را از جریان فتنه مبرا نمی‌دانست، مطمئنا رئیس جمهور وی را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی نمی‌کرد، اما باز هم از آقای نیلی می‌خواهم که در این باره به طور شفاف اظهارنظر کند چون مخالفین و موافقین بر روی دوری از فتنه اتفاق نظر دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی نیلی و سخنان برخی از مخالفین در انتقاد به این برنامه‌ها گفت: حدس می‌زنم که برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم به دست برخی از مخالفین نرسیده است، چرا که به این برنامه‌ها انتقاد می‌کنند در حالی که این برنامه‌ها دقیق‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه برای وزارت علوم است که اگر  این برنامه‌ها اجرا شود، تحول بزرگی در این وزارتخانه رخ می‌دهد.

عثمانی با اشاره به سخنان یکی از مخالفین در مورد تخلفات صورت گرفته در دوران مدیریت نیلی احمدآبادی در یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران گفت: می‌گویند خانمی در زیر مجموعه وزیر پیشنهادی علوم با یک آقایی دست داده است؛ این چه ربطی به نیلی دارد که به خواهیم به این دلیل بگوییم وی نباید وزیر شود؟ اگر بخواهیم به وی رای اعتماد ندهیم، چون در دوران ریاستش در یک دانشکده یکی از زیرمجموعه‌های وی تخلفی کرده، پس دیگر هیچ مسئولی در کشور نخواهیم داشت. لذا اینکه بگوییم به دلیل اشتباهات زیر مجموعه یک مدیر وی را باید برکنار کرد یا به او مسئولیت نداد، درست نیست.

نماینده بوکان در مجلس ادامه داد: یکی از مخالفین می‌گوید که در دوران مسئولیت نیلی در یکی از دانشکده‌ها مراسمات مختلط برگزار می‌شده است، من از وی می‌پرسم که مگر در ایران زندگی نمی‌کنید؟ مگر نمی‌دانید که در همه دانشگاه‌ها و در مراسمات دانشجویان جدیدالورود و یا فارغ‌التحصیلی مراسم مختلط برگزار می‌شود؟ مگر کنسرتی در کشور برگزار نمی‌شود و خانواده‌ها در آن شرکت نمی‌کنند؟ پس چرا اینگونه سخن می‌گویید؟ مگر از شرایط کشور خبر ندارید؟ اگر عینک سیاسی را از چشم بردارید این وزیر پیشنهادی ایرادی ندارد، اما اگر با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کنیم، هر وزیری که این دولت معرفی کند به او رای اعتماد نخواهید داد.

وی با بیان اینکه اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشید دیگر چه کسی می‌ماند که مورد قبول شما باشد؟ گفت: نیلی فردی است که تمام عمرش را صرف جبهه و جهاد و علم و دانش کرده است. پس دیگر چه چیزی از یک وزیر علوم می‌خواهید؟ لذا باید برای کمک به نظام کاری کنیم که وزارتخانه علوم از نیروهای جناحی پاک شود و آقای وزیر افرادی را به کار بگیرند که می‌خواهند وزارت علوم در مسیر درست قرار گیرد.

عثمانی با اشاره به سخن برخی مخالفین در مورد نامه نیلی و برخی از روسای دانشگاه‌ها به مقام معظم رهبری در دوران فتنه گفت: برخی به نامه این افراد به مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند، مگر در آن نامه چه نوشته شده است که اینقدر حساسیت ایجاد می‌کنید؟ آنجا نوشته شده برخورد خشن با دانشجویان، حمله شبانه به خوابگاه‌ها و لشکرکشی نیروهای غیر دانشگاهی، مگر این اتفاقات رخ نداده است؟ آیا اینها به معنای فتنه است؟ مطمئن باشید که این وزیر نه به جریان فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا می‌کند. همچنین از آقای نیلی نیز خواهش می‌کنم که در سخنان خود صریحا در این باره اظهارنظر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها