کد خبر: ۲۶۵۵۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
جعفرزاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
نماینده مردم رشت در مجلس از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا در سخنان خود به ابهامات و نقش خود در فتنه ۸۸ پاسخ دهد.
غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با وی اظهار داشت: هر کسی که قرار است رئیس دولتی بشود باید تیمش را خودش انتخاب کند و رؤسای قبلی دولت نیز همین کار را کردند.

وی ادامه داد: ممکن است سؤال شود در این میان نقش مجلس چیست؟ نقش مجلس این است که اگر کسی با اصول کلی مغایرت داشت با وی مخالفت کند. اما بنده می‌پرسم از صبح چه دلیل متقنی ارائه شد که آقای نیلی احمدآبادی شایسته صندلی وزارت علوم نیست؟

نماینده مردم رشت در مجلس، نیلی احمدآبادی را از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب دانست و گفت: حضور در سپاه و همکاری با شهید تهرانی و حضور در نیروی هوایی سپاه و مهمتر از همه از جنس دانشگاه بودن ویژگی‌های وزیر پیشنهادی علوم است.

جعفرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: جالب است که انتظار دارند آقای نیلی احمدآبادی پاسخ همه حرف‌ها را بدهد در حالیکه هر فرد باید نسبت به سخنان خودش پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه نیلی احمدآبادی 4 ماه بدون کمترین حاشیه دانشگاه تهران را اداره کرده است، گفت: اینکه از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران حرف به میان آمد باید بگویم رئیس این پردیس از دولت قبل بوده که با هیاهو اجازه جابجایی وی را ندادند.

نماینده مردم رشت درمجلس اضافه کرد: تعدادی از دوستان به سوابق آقای نیلی احمدآبادی اشاره کردند در حالی‌که بسیاری از وزرا زمانی که در کشور در پست مدیریتی قرار گرفتند سوابقشان در همین حد بوده است.

جعفرزاده با اشاره به اظهارات حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: فردی شب گذشته مطالب اشتباهی را گفت که رئیس جمهور باید این مطالب را اصلاح کند اما آیا آقای نیلی احمدآبادی باید جواب آن را بدهد؟

وی با اشاره به اداره وزارت علوم توسط سرپرست گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها رها شده است. فرجی‌دانا استیضاح شد و همه باید به رای مجلس احترام بگزارند اما آقای نجفی با سرپرستی و اختیارات محدود نمی تواند وزارت علوم را به خوبی اداره کند و این وزارتخانه نباید با سرپرست اداره شود.

نماینده مردم رشت اضافه کرد: آقای نیلی احمدآبادی از روزی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد همه نمایندگان محترم دانست و در تمام کمیسیون‌ها حضور یافت و با نمایندگان صحبت کرد.

جعفرزاده در ادامه صحبت‌های خود فتنه را خط قرمز نظام برشمرد و گفت: همه خط قرمز بودن فتنه را قبول داریم و آقای نیلی احمدآبادی نیز جایگاه خودش را درباره اتفاقات 88 بیان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: استدعای بنده با توجه به خروج نخبگان و رها شدن دانشگاه‌ها این است که کمک کنیم وزارت علوم هر چه سریعتر ساماندهی شود و وقت مجلس صرف مسائل مهمتر شود. در حالی‌که هنوز پاسخ متقنی برای افکار عمومی در جریان استیضاح فرجی‌دانا پیدا نکردیم برای مردم سؤال پیش‌ می‌آید که در ابتدای سال تحصیلی چرا دانشگاه‌ها باید با سرپرست اداره شوند؟ پس بیایید کمک کنیم تا آقای احمدآبادی دانشگاه‌ها را بتواند مدیریت کند.

نماینده رشت اظهار داشت: نیلی احمدآبادی هم در جایگاه علمی و مدیریتی و همچنین ارزش‌های انقلابی ویژگی‌های مثبت دارد و ما وظیفه داریم به دولت و هر دولت دیگری که باشد کمک کنیم؛ البته از‌ آقای احمدآبادی نیز می‌خواهیم به ابهامات پاسخ دهد.

در این زمان نماینده رشت با اشاره به سخنان الیاس نادران که علی لاریجانی را جزو مخالفان وزیر پیشنهادی عنوان کرد خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی شما رئیس مجلس هستید و پاسخ ابهاماتی را از ابتدای جلسه قرائت کردید و از شما می‌خواهیم که در این زمینه نیز پاسخ دهید که لاریجانی با خنده گفت آقای نادران "رجال‌الغیب" هستند و از این جهت بنده را جزو مخالفان برشمرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها