کد خبر: ۲۶۵۵۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام نبویان در مخالفت با رای اعتماد به نیلی احمد‌آبادی:
نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با رای اعتماد به نیلی احمد‌آبادی، با بیان اینکه دانشگاه مبداء تحول در کشور است و باید آرامش داشته باشد، گفت: کسانی که خودشان منشاء اغتشاش در دانشگاه هستند، نمی‌توانند منشاء آرامش باشند.
حجت‌الاسلام محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با رای اعتماد به نیلی احمد‌آبادی وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی گفت: بنده از دو جهت می‌خواهم به برخی مسائل در مخالفت با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم اشاره کنم. 

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم، عدم توجه به ارزش‌های اسلامی در زمان مدیریت آقای نیلی بر پردیس دانشکده‌های فنی تهران است. 

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه ادامه داد: در زمانی که آقای نیلی احمدآبادی ریاست پردیس دانشکده‌های فنی  تهران را برعهده داشت، خانمی در زیرمجموعه وی کار می‌کرد که او علاوه بر اینکه حجاب کامل را رعایت نمی‌کرد، با مردان نامحرم نیز دست می‌داد. 

نبویان تاکید کرد: در زمان مدیریت آقای نیلی، دختر و پسر در ورزشگاه با هم ورزش می‌کردند. اردوهای مختلط از جمله سفر به ترکیه نمونه‌ای از این اردوهایی است که در زمان ریاست وی بر پردیس دانشکده‌های فنی تهران برنامه‌ریزی شده بود. 

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات و برگزاری اردوهای مختلط در زمان ریاست وی بر پردیس دانشکده‌های فنی تهران، علی‌رغم مخالفت‌های مقام معظم رهبری انجام شده است گفت: در این زمان به اندک بهانه‌ای برای کارهای مختلط دانشجویی مجوز داده می‌شود که البته عناوینی از قبیل پایان و آغاز سال تحصیلی و جشنواره رایانه‌ای و یا کنسرت موسیقی را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در زمان ریاست نیلی‌ احمدآبادی در پردیس دانشکده‌های فنی تهران اردوهای تفریحی مختلط برای دانشجویان برگزار می‌شود، افزود: در زمان ریاست وی کتبی از روشنفکرانی که علیه دین مطلب نوشته‌اند، به کتابخانه‌های زیرمجموعه این پردیس دانشگاهی تزریق می‌شود.

نبویان ادامه داد: بنده معتقدم که دانشگاه مبدا تحول در کشور است و دانشگاه زمانی می‌تواند تحول ایجاد کند که اساتید و نخبگان آن در دانشگاه آرامش داشته باشند و به تولید علم بپردازند و در تکنولوژی نیز موجبات رشد کشور را فراهم کنند، بنابراین طبیعی است که آرامش لازمه اساسی تولید علم در دانشگاه است.

وی با بیان اینکه اگر عده‌ای بخواهند آرامش در دانشگاه‌ها را با اقدامات سیاسی  بر هم بزنند، خیانت به حقوق دانشگاهیان کرده‌اند، افزود: بنده گله‌ای دارم و آن این است که با وجود اینکه در دولت شعار اعتدال داده می‌شود اما اولین شخصی که برای تصدی وزارت علوم معرفی می‌شود، میلی منفرد است به طوری که خودش می‌گوید که در تحصنی که در اغتشاشات دانشگاه پس از فتنه بود، بوده و دستگیر شده است و به واسطه عده‌ای آزاد شده است. آیا کسانی که خودشان منشاء اغتشاش در دانشگاه هستند، می‌توانند منشاء آرامش باشند؟

نماینده مردم تهران در مجلس به معرفی جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم پس از عدم رای اعتماد مجلس به میلی‌منفرد اشاره کرد و گفت: اینها گلایه‌هایی است که مجلس از دولت و مشاوران رئیس جمهور و خود رئیس جمهور دارد. آقای توفیقی سخنران اصلی تحصن دانشجویان است و به دروغ در این تحصن اعلام می‌کند که یکی از سران فتنه 24 میلیون رای آورده و نظام این رای را دستکاری کرده است.

نبویان در ادامه به معرفی فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس اشاره و تاکید کرد: آقای فرجی دانا همان افرادی که به دلیل حضور در فتنه‌ها منشاء اغتشاش بوده‌اند، در وزارت علوم به عنوان معاون و مشاورش به کار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استیضاح فرجی دانا، دولت نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: آقای نجفی در مرداد 88 و پس از سخنرانی رهبر انقلاب نامه‌ای را امضا می‌کند و می‌گوید که نظام جمهوری اسلامی ایران وحشی است و مدارک آن موجود است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان با بیان اینکه آقای نجفی خودش به امضای این نامه در مرداد 88 اعتراف کرده است، تصریح کرد: آیا اینها با شعار اعتدال سازگار است؟ سوابق و دخالت آقای نیلی احمدآبادی در سال‌های 84 و 88 موجود است که فیلم آن نیز وجود دارد. او در جمع معترضان حضور می‌یابد و به نمایندگی از اغتشاش‌گران نامه‌ای به رهبر انقلاب نیز می‌نویسد و می‌گوید که این اقدامات حمله به دانشگاه است و بسیجیان این کارها را انجام می‌دهند که منصوب به شما هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها