کد خبر: ۲۶۵۷۴۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
«نتانیاهو دربرابر ایران، فردی ترسو است. دولت اوباما هم دیگر اعتقاد ندارد که وی حمله ای پیشگیرانه را علیه تاسیسات هسته ای ایران به راه خواهد انداخت.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (چهارشنبه، 07 آبان 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

مجله امریکن کانسروتیو (Americanconservative):

چرا اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند؟

 

یک مقام دولت اوباما، نتانیاهو را ترسو و بزدل خوانده است. نتانیاهو در مسائل مربوط به پروسه متوقف شده صلح [سازش تشکیلات خودگردان با اسرائیل] بزدلانه عمل می کند. وی در مورد تهدید هسته ای ایران نیز فردی ترسو است. دولت اوباما هم دیگر اعتقاد ندارد که نتانیاهو حمله ای پیشگیرانه را برای جلوگیری از ساخت زرادخانه اتمی توسط تهران، علیه تاسیسات هسته ای ایران به راه خواهد انداخت. دو یا سه سال پیش چنین کاری ممکن بود اما نتانیاهو آن را انجام نداد و حالا برای انجام حمله خیلی دیر شده است.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه العربیه امارات (Alarabiya):

شانس رسیدن به توافق هسته ای با ایران تا ضرب الاجل نوامبر، ضعیف است.

 

یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات، گفت: چهار هفته و نیم تا دستیابی به یک پیمان نهایی فرصت باقی است و ما امیدواریم که به آن دست یابیم اما شانس رسیدن به این توافق بسیار کم است. وی با بیان اینکه "اختلافات عمیقی میان دو طرف باقی مانده است" افزود: توپ در زمین ایران است و تهران باید تصمیم های مهمی بگیرد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

مبارزان پیشمرگه عراق برای مبارزه با داعش راهی سوریه شدند.

 

مبارزان پیشمرگه عراق، راهی شهر سوری کوبانی شدند تا به کردهای این شهر در عقب راندن داعش کمک کنند. پیشروی داعش موجب حملات هوایی ائتلاف به رهبری امریکا شده. درگیری در شهر جنگ زده کوبانی به آزمونی مهم برای نشان دادن توانایی ائتلاف در مقابله با گروه داعش تبدیل شده است.

 

 

 

 

 

هفته نامه امریکایی نیوزویک (Newsweek):

ایران، ترکیه را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کرد.

 

ایران ترکیه را متهم کرد که با اصرار بر سقوط بشار اسد و حمایت از گروه های تروریستی، موجب طولانی شدن جنگ سه ساله در سوریه شده است. یک مقام ارشد وزارت خارجه ایران گفت: متاسفانه مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه موجب طولانی شدن جنگ و کشتار گسترده مردم بیگناه این کشور شده است.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی‌وی ایران (Presstv):

پلیس ترکیه در مرز با کردها درگیر شد.

 

پلیس ترکیه با مردمی که برای خوشامدگویی به مبارزان کرد عراقی در یک گذرگاه مرزی جمع شده بودند، درگیر شد. این مبارزان برای نبرد علیه داعش در شهر کوبانی اعزام شده اند. این درگیری درحالی اتفاق افتاده که آنکارا اعلام کرده بود اجازه ورود نیروهای پیشمرگه به سوریه از طریق خاک خود را خواهد داد.

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها