کد خبر: ۲۶۵۷۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
عليرضا عليفر از گزارشگران قديمي فوتبال، معتقد است که در جنگ ميان صدا و سيما و فدراسيون، اين فدراسيون است که ضرر مي کند. چون ديدار هاي خارجي مي تواند در نهايت صدا و سيما را تغذيه کند.
به گزارش پایگاه 598، علیفر در گفتگو با "ورزش سه"، در مورد شرایط این روزهای خودش در حرفه گزارشگری فوتبال می گوید.

صداو سیما جنگ را می برد

به هر حال باید هرچه زودتر هر دو طرف به توافق جامعی برسند. نه اینکه من چون خودم در تلویزیون باشم بخواهم این حرف را بزنم. اما اگر این بازیها پخش نشود، فوتبال از رونق می افتد. شما ببینید که در استادیوم برای تشویق دو تیم استقلال و پرسپولیس تنها 5000 تا 10000 تماشاگر حاضر می شوند و بقیه هواداران این دوتیم از طریق تلویزیون بازیها را دنبال می کنند. چون تلویزیون به عنوان یک ابر رسانه در هر خانه و مغازه ای یافت می شود. این در حالی است که پر بیننده ترین سایتها و روزنامه ها هم بیشتر از چند هزار نفر مخاطب ندارند. در حالی که 60، 70 میلیون تلویزیون را به عنوان تفریح اولشان انتخاب می کنند.

فدراسیون دنبال در آمدزایی بیشتر نباشد

اگر پخش نشدن بازیها ادامه پیدا کند فوتبال از رونق می افتد. آن وقت است که در آمد یک میلیاردی بازیکنان به زور به 50 میلیون می رسد! برای همین نباید فدراسیون فوتبال دنبال در آمدزایی بیشتر باشد. در حال حاضر انعکاس تلویزون است که به رونق فوتبال کمک می کند. هر باشگاه 10،15 میلیارد در یک فصل، هزینه می کند. مطمئنا این تلاش برای 10 هزار تماشاگر در استادیوم نیست!

گزارش خارجی پر سودتر است

حدود 10 گزارشگر تلویزیونی برای بازیهای لیگ هستند که با وجود قرعه کشی که می شود. به هر کس بعد از دو ماه یک بازی می افتد. اما بازیهای خارجی هم از لحاظ مادی برای ما بهتر است و هم درسهای بیشتری برای ما دارد. در نهایت ما تابع سازمان هستیم . اما از لحاظ به روز بودن فوتبال و سطح بالایی که بازیهای خارجی دارد می تواند ذائقه مخاطبان فوتبال را برآورده کند. پس باید هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها