کد خبر: ۲۶۶۷۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۱ آبان ۱۳۹۳
موج‌جدید کارشکنی علیه نتیجه‌دهی مذاکرات به سود ایران:
نیویورک تایمز با تکرار ادعای دروغین آمانو مینویسد: ”در حالیکه مذاکره کنندگان امریکایی به توافق با ایران امیدواراند، آمانو از عدم شفافیت ایران در برخورد با پرسش‌های آژانس درخصوص نگرانی‌ها خبر داد.“ ذهن مخاطب از این محتوای غیر واقعی انباشته می‌شود که: امریکا برای رسیدن به توافق تلاش می کند اما ایران با عدم پاسخگویی به نگرانی‌های آژانس، راه را بر حصول توافق نهایی می بندد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، قطعا اوباما و حزب متبوعش (دموکرات ها) به پیروزی بر ایران در مسئله ی هسته ای نیاز اکید دارند؛ اما با وجود تمام تلاش هایشان برای همراهی اذهان عمومی جهان در قالب تخریب ها و تبلیغات سوء رسانه ای علیه ایران، کاخ سفید هنوز هم برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی به منظور تحمیل خواسته های خود در مذاکرات، به بهانه های بیشتری نیاز دارد. این بهانه ها را مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سران رژیم صهیونیستی به او می دهند!

روز گذشته (جمعه) آمانو در اظهاراتی عجیب، ایران را به عدم صراحت و حتی عدم پاسخگویی به پرسش های آژانس متهم کرد. رسانه ها در حرکتی همگام و متناسب با وی به نحوی این مدعا را پوشش دادند که به نفع کاخ سفید و به مثابه ی اهرمی علیه ایران تمام شود.  نیویورک تایمز در این باره می نویسد: ”در حالیکه مذاکره کنندگان امریکایی به توافق محکمی با ایران امیدوار هستند، آمانو از عدم شفافیت ایران در برخورد با پرسش های آژانس درخصوص برخی نگرانی ها خبر داد."



بدین ترتیب ذهن مخاطب از این محتوای غیر واقعی انباشته می شود که: امریکا برای رسیدن به توافق تلاش می کند اما ایران با عدم پاسخگویی به نگرانی های آژانس بین المللی انرژی اتمی، راه را بر حصول توافق نهایی می بندد.

این در حالی است که بازرسان آژانس پیشتر بارها اقرار کرده اند ایران بیشترین همکاری را با آژانس داشته است. وال استریت ژورنال نیز در تیتری به تأسی از اظهارات خلاف واقع آمانو نوشت: ”ایران با مسدود کردن راه بازرسی ها، رسیدن به توافق نهایی را دشوار کرد!" در گوشه ای از مطلب مذکور آمده است: ”آمانو در واشنگتن اظهار داشت پیشرفت کار بازرس ها محدود شده است. آژانس 12 نگرانی در خصوص مسئله ی هسته ای ایران دارد که ایران در پاسخگویی به آنان سکوت کرده است!"

اظهارات آمانو در حالی بیان شده اند که اتحادیه ی اروپا جدول زمانبندی دور بعدی مذاکرات را دیروز (9 آبان) منتشر کرد. طبق این جدول وزیران امور خارجه ایران و امریکا و هماهنگ کننده ی گروه 5+1 روزهای 18 و 19 آبان در عمان با یکدیگر دیدار خواهند کرد. در این دیدار محمدجواد ظریف و جان کری به همراه کاترین اشتون آخرین دیدار قبل از ضرب الاجل نهایی را برگزار می کنند. دو روز پیش از نشست مسقط، مدیران سیاسی 1+5 گردهم می‌آیند تا آخرین رایزنی‌ها را با خانم اشتون داشته باشند. این نشست روز 16 آبان در شهر وین برگزار می‌شود و سه هفته بعد، نمایندگان 6 کشور دوباره به این شهر برمی‌گردند تا آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای را با حضور نمایندگان ایران برگزار کنند.

از دیگر سو صهیونیست ها در ادامه ی نمایش های سیاسی خود، باز هم از اختلاف نظر شدید با مقامات امریکایی در خصوص مسئله ی هسته ای ایران سخن گفته و بار دیگر با لحن طلبکارانه مدعی شدند تنها راه چاره ی شکست ایران، گزینه ی نظامی است. طبق این سیاست که به نمایش پلیس خوب، پلیس بد مشهور است صهیونیست ها علی الظاهر بر گزینه ی خشونت آمیز و نظامی اصرار می کنند و امریکایی ها با عوامفریبی نقش حامی ایران را بازی کرده و مدعی می شوند که در نظر دارند با به نتیجه رساندن مذاکرات، ایران را از خطر حمله ی نظامی اسرائیل حفظ کنند. منبع
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها