کد خبر: ۲۶۶۹۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۳
نشریات کویتی از وقوع اختلاف جدید و جدی نفتی دیگری بین دولت کویت با دولت عربستان سعودی در خصوص مالکیت یکی از حوزه های نفتی مورد اختلاف نظر بین این دو کشور خبر می دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: خبرها از وجود اختلاف جدید نفتی بین کویت و عربستان سعودی در منطقه مورد اختلاف مرزی بین دو کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نشریات کویتی از وقوع اختلاف جدید و جدی نفتی دیگری بین دولت کویت با دولت عربستان سعودی در خصوص مالکیت یکی از حوزه های نفتی مورد اختلاف نظر بین این دو کشور خبر می دهند.

گفته می شود فعالیت در حوزه نفت و گاز الدره از نزدیک به یک سال قبل تا به امروز به دلیل اختلاف نظر به وجود آمده بین کویت و عربستان متوقف شده است.

نشریه القدس العربی هم در این باره اعلام کرد: سعودی ها اصرار دارند که مشتقات حاصل از استخراج نفت و گاز از این حوزه ابتدا به پالایشگاه الخفجی منتقل شود، و پیش از تقسیم در الخفجی منتقل شود، اما دولت کویت با این امر مخالف است و می خواهد سهم خود را به صورت مستقیم از الدوره برداشت کند.

البته این اختلاف نظر موجود بین عربستان سعودی و دولت کویت اولین اختلاف نفت و گازی بین دو کشور تلقی نمی شود، چرا که یک حوزه نفت و گازی دیگری هم در منطقه بی طرف بین دو کشور وجود دارد که این دو کشور در خصوص نحوه تقسیم عایدات آن باهم اختلاف نظرهایی داشته اند.

البته گفته می شود، عربستان سعودی اخیراً بهره برداری از چاه نفتی اوف شور را که مورد اختلاف نظر ریاض و کویت است متوقف کرده و بهانه مقامات سعودی برای این تصمیم هم جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست است.

دو کشور عربستان سعودی و کویت از 5 سال قبل قرارداد همکاری استخراج نفتی و گازی را بین دو کشور امضا کردند که براساس این توافق شرکت آرامکو از طرف عربستان و شرکت نفت کویتی از طرف کویت مسئول بهره برداری از این حوزه هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها