کد خبر: ۲۶۷۱۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۳
رهبر حزب مردم پاکستان با اشاره به این که واردات گاز از ایران بهترین گزینه برای تامین نیاز انرژی کشورش است گفت: دولت قبلی پاکستان قراردادی را با تهران در این زمینه امضا کرد و دولت فعلی باید برای تکمیل این پروژه تلاش کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، قمر زمان کایرا، وزیر سابق اطلاعات و رهبر حزب مردم پاکستان معتقد است، بهترین گزینه برای تامین نیاز انرژی پاکستان تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران است.

کایرا در این باره گفت: «اگر راه دیگری برای تامین نیازهای پاکستان به جز خط لوله صلح وجود داشت، حزب مردم پاکستان مطمئنا آن را انتخاب می کرد. از این رو، گاز ایران بهترین گزینه برای تامین نیاز مردم پاکستان به انرژی است.»

وی افزود، دولت قبلی پاکستان قراردادی را با تهران برای واردات گاز مورد نیاز از ایران به امضا رساند و دولت فعلی باید برای تکمیل این پروژه تلاش نماید.

وی در عین حال گفت که پاکستان این پروژه را متوقف نکرده و برخی پیشرفت ها در ساخت بخش پاکستانی خط لوله حاصل شده است.

ایران خواهان صادرات گاز خود به پاکستان، هند و چین از طریق خط لوله صلح است.

ایران پیش از این ساخت 900 کیلومتر از این خط لوله در خاک خود را به اتمام رسانده است و منتظر اتمام عملیات ساخت 700 کیلومتر باقیمانده در خاک پاکستان است.

ایران و پاکستان در سال 1995 موافقتنامه ای برای احداث خط لوله انتقال گاز به امضا رساندند.

دوشنبه هفته گذشته، هیئتی بلندپایه به ریاست وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان به منظور مذاکره در خصوص سرعت بخشیدن به تکمیل این خط لوله به تهران سفر کرد. انتظار می رفت که این هیئت پیشنهادات جدیدی را برای طرف ایرانی به همراه داشته باشد.

تصور می شود که مقامات دو کشور به این تفاهم دست یافته اند که باید به دنبال یک راه حل میانه برای تکمیل خط لوله با توجه به تهدیدات احتمالی از ناحیه تحریم های آمریکا بگردند.

شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان در این باره گفت: «من امیدوارم دو طرف بتوانند به رغم تهدید ناشی از تحریم ها یک راه حل یکپارچه برای این پروژه بیابند.»

به گفته منابع آگاه، هیئت پاکستانی به طرف ایرانی اطلاع داده است که تحریم های آمریکا علیه ایران اصلی ترین مانع در تکمیل خط لوله صلح به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها