کد خبر: ۲۶۷۴۲
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۲۵ آبان ۱۳۹۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی به نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر گفت: سعادت جامعه بدون رهبری الهی به هیچ وجه قابل تضمین نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "آیت‌الله محسن مجتهدشبستری" در پیام خود به نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر در تبریز گفت: در روز غدیر اکمال دین و اتمام نعمت اسلام و خشنودی ذات احدیت بتصریح قرآن کریم تحقق یافت و مولای متقیان علی ابن ابیطالب علیه السلام به فرمان پروردگار به وسیله پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) به منصب ولایت رسما منصوب شد و حلقه وصلی بین دو اصل مهم نبوت و امامت به وجود آمد.
وی ادامه داد:‌ در اهمیت واقعه غدیرخم همین بس که در قرآن مجید خدمات ارزشمند و زحمات 23 ساله‌ رسول گرامی اسلام بدون ابلاغ ولایت بی‌ثمر و ناقص معرفی گردید (و ان لم تفعل فما بلغت رسالته ).
آیت الله مجتهد شبستری افزود: آری امامت و پیشوای امام معصوم در زمان حضور و رهبری ولی فقیه در زمان غیبت بزرگ‌ترین موهبت الهی است زیرا که حیات شرافتمندانه انسان و سعادت جامعه بدون  رهبری الهی به هیچ وجه قابل تضمین نیست.
وی تاکید کرد: با توجه به عظمت مسئله ولایت و تلاش دشمنان بر زدودن و یا تضعیف فرهنگ غدیر، بسیار ضروری است که ابعاد پیام غدیر حتی المقدور با گفتار و نوشتار و هنر بطور مستند و صحیح و عاری از هر گونه پیرایه برای ملت‌ها و اقشار خصوصا نسل جوان و نوجوان تبیین و ارائه شود که قطعا مصداق عمل صالح و موجب ثواب و پاداش الهی خواهد بود .
امام جمعه تبریز گفت: اینجانب از دست اندر کاران محترم و هنرمندان متعهد  که در این جشنواره بطوریکه شایسته مقام مقدس ولایت است زحمت می‌کشند قدردانی نموده مزید موفقیت همگان را در خدمت به فرهنگ غنی اسلام و مکتب بالنده تشیع آرزومندم.
براساس این گزارش نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن های فرهنگی، ادبی و هنری استان بیست و پنجم آبان ماه جاری با معرفی 21 هنرمند در رشته‌های شعر،‌داستان،‌ فیلمنامه نویسی، ‌نمایشنامه نویسی و نقاشی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز به کار خود پایان داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها