کد خبر: ۲۶۸۲۶۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
رییس اتحادیه فروشندگان میدان میوه و تره بار از رشد دو برابری گوجه فرنگی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: با اتمام تعطیلی ایام محرم بازار میوه تا اواسط هفته جاری به روال عادی بازمی گردد و نرخ میوه و صیفی جات تعیین می شود.
به گزازش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ حسین مهاجران، با بیان آنکه در حال حاضر با کاهش ورود میوه به میدان مواجه هستیم، افزود: به دلیل تعطیلی ایام سوگواری محرم و برگزاری مجالس عزاداری مصرف میوه افزایش یافت که همین امر موجب بالارفتن نرخ برخی میوه ها و صیفی جات شد که با شروع فعالیت بازار در اواسط هفته جاری نرخ واقعی میوه و صیفی مشخص خواهد شد.

وی از رشد 2 برابری قیمت گوجه فرنگی و انگور طی روزهای اخیر خبر داد و اظهار داشت: بارندگی های اخیر، کاهش عرضه و نرسیدن گوجه فرنگی دزفول باعث افزایش قیمت این محصول شد.

وی تصریح کرد: همه ساله بعد از اتمام گوجه فرنگی شهری، قیمت این محصول به مدت دو هفته افزایش می یابد که امسال کمی بیشتر از هر سال شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

وی ادامه داد: امروز قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک در میدان میوه و تره بار حدود 3 هزار تومان اما قیمت این محصول دو هفته قبل بین 800 تا 1400 تومان بوده است.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر گوجه فرنگی با کیفیت پائین تر با نرخ یک هزار و 200 تا یک هزار و 400 تومان نیز عرضه می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میدان میوه و تره بار از کاهش قیمت گوجه فرنگی تا 25 روز آینده خبرداد و گفت: به تدریج با ورود گوجه فرنگی دزفول، بندرعباس و چابهار در سه مرحله نرخ این محصول کاهش می یابد و به قیمت قبلی بازمی گردد.

  وی درباره افزایش قیمت انگور نیز گفت: انگور شاهرودی، سمرقندی موجود در بازار از نوع سردخانه ای است که هم اکنون با قیمت 3 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که قیمت هر کیلوگرم انگور در هفته گذشته بین یک هزار و 500 تا 2 هزار تومان بود.

مهاجران افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم انگور قرمز ارومیه 8 هزار تومان و انگور بیدانه 5 هزار تومان است.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال 2 تا 3 هزار تومان، پرتقال جنوب (کوهستان) 2 هزار و 500 و 4 هزار تومان، پرتقال رسمی یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 تومان، نارنگی ژاپنی 4 هزار تومان، نارنگی رسمی بین یک هزار و 500 تا 3 هزار تومان است.

وی اظهار داشت: همچنین قیمت هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز 3 هزار و 500 تومان، انار بین 2 هزار و 500 تا 4 هزار تومان و خیار یک هزار و 500 تا 2 هزار و 500 تومان عرضه می شود.

مهاجران درباره دلایل کاهش نرخ موز نیز افزود: قیمت هر کیلوگرم موز بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار تومان در میدان به فروش می رسد.

وی دلیل افزایش نرخ لیمو ترش را کاهش تولید نسبت به نیاز کشور دانست و گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم لیموترش بین 5 تا 6 هزارتومان به فروش می رسد.

مهاجران تصریح کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی یک هزار و 200 تا یک هزار و 400 تومان و پیاز 800 تا یک هزار و 200 تومان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها