کد خبر: ۲۶۹۱۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۳

کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) تأیید کرد مراکش میزبان مسابقات جام ملت‌های 2015 آفریقا نخواهد بود و از برگزاری این مسابقات محروم شد. در چند ماه اخیر در پی شیوع بیماری اِبولا در غرب قاره آفریقا گمانه‌زنی در خصوص گرفتن میزبانی این مسابقات از کشور مراکش مطرح شده بود.

کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد: کمیته اجرایی CAF از سوی وزیر ورزش و جوانان مراکش در تاریخ 8 نوامبر 2014 نامه‌ای در خصوص به تعویق افتادن مسابقات جام ملت‌های آفریقا دریافت کرد. این درخواست به وضوح نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال مراکش قصد امتناع از برگزاری این مسابقات در تاریخ از پیش تعیین‌شده (17 ژانویه تا 8 فوریه 2015) را دارد. بنابراین به خاطر تصمیمی که در تاریخ 3 نوامبر برای برگزاری حتمی مسابقات در تاریخ از پیش تعیین‌شده، گرفته شده بود، کمیته اجرایی CAF تصمیم گرفت مراکش میزبان جام ملت‌های 2015 آفریقا نباشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته اجرایی CAF از تاریخ 10 نوامبر چندین درخواست از کشورهای قاره سیاه که علاقمند به میزبانی این مسابقات در تاریخ تعیین‌‌شده هستند، دریافت کرده است. کمیته اجرایی در حال حاضر در حال بررسی این درخواست‌هاست و به زودی میزبان نهایی این مسابقات را اعلام خواهد کرد. با توجه به عدم میزبانی مسابقات جام ملت‌های آفریقا در تاریخ تعیین‌شده، کمیته اجرایی CAF نه‌تنها میزبانی این کشور را لغو کرد بلکه به طور اتوماتیک نام این کشور را از حضور در سی‌امین دوره این مسابقات خط زد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها