کد خبر: ۲۶۹۲۶۶
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
بیش از 10 میلیون شغل در این کشور در 20 سال آینده، به دلیل کاربرد فناورهای جدید و پیشرفته در معرض خطر حذف شدن هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد بیش از 10 میلیون شغل در این کشور در 20 سال آینده، به دلیل کاربرد فناورهای جدید و پیشرفته در معرض خطر حذف شدن هستند.

طبق مطالعات مشترک محققان دانشگاه اکسفورد و گروه مطالعات سرمایه گذاری دیلوت، این 10 میلیون شغل معادل 35 درصد از کل مشاغل موجود در انگلیس است.

به گفته این محققان، استفاده بیشتر از شیوه های جدید محاسباتی و فناوری های روباتیک بالاترین نقش را در حذف مشاغل در بخش های صنعتی و خدماتی انگلیس در دو دهه آینده ایفا خواهد کرد.

بر اساس نتایج این تحقیق، مشاغل تکرارشونده و یکنواخت با درآمد کمتر از 30 هزار پوند در سال، پنج برابر بیش از شغل های نیازمند مهارت و خلاقیت بالا با درآمد بیش از 100 هزار پوند در سال در معرض خطر از بین رفتن قرار دارند.

این محققان با اشاره به وقوع اتفاق مشابه در دوره پس از انقلاب صنعتی انگلیس، هشدار می دهند افراد کم درآمد که معمولا دارای شغل های با مهارت و خلاقیت کمتر هستند، بیش از سایر شاغلان در معرض خطر رشد فناوری ها در دو دهه آینده قرار دارند.

طبق این مطالعات، با رشد به کارگیری فناوری های جدید بویژه در بخش های محاسباتی (به طور مثال در بخش های خدماتی و فروش کالا) در شهر لندن، شغل های با درآمدهای پایین بیش از هفت برابر شغل های با درآمد بالا، در معرض خطر حذف شدن در این کلانشهر هستند.

به گفته 'انگوس نولس کاتلر' عضو ارشد گروه دیلوت، رشد فناوری های پیشرفته احتمالا سبب تغییرات بزرگی در بازار کار انگلیس در دو دهه آینده خواهد شد.

وی هشدار داد که در صورت عدم فهم و پیش بینی ها لازم در زمینه آثار فناوری های جدید، بیکاری شمار زیادی از افراد در آینده غیر قابل اجتناب خواهد بود.

به گفته این کارشناس، افزایش شکاف میان داراها و ندارها و خطر حذف مشاغل سطح پایین نیازمند مهارت کمتر، دو نمونه از خطرات رشد فناورهای پیشرفته در سال های پیش رو به شمار می روند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها