کد خبر: ۲۶۹۵۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۳
استاد دانشگاه تهران در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دکتر صادق کوشکی درباره نوع برخورد آمریکایی ها اظهار داشت: آنچه ما از طرف آمریکایی ها دیدیم، لحن بی ادبانه و اظهار نظرهای تند، اینکه ما به ایرانی ها اعتماد نداریم و آنها فردا روز زیر حرفشان میزنند، اینکه در دی ان ای ایرانی دروغ است، اینکه حمله نظامی به ایران میکنیم و... خب در عوض مقامات ما چه واکنشی داشتند؟

دکتر صادق کوشکی از اساتید دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598 در خصوص روند حاکم بر مذاکرات هسته ای گفت: بنده یک تعریف از برد برد به ذهنم میرسد و آن این است که همه چیز برابر باشد، هم نتیجه به نفع هردو باشد هم نوع مذاکره مانند هم باشد. مثلا اگر آمریکایی ها به ما اعتماد کردند، ما هم به آنها اعتماد کنیم، اگر آنها به ما بی اعتماد بودند، ما هم به آنها بی اعتماد باشیم، اگر آنها به ما گفتند دروغ در ذات ماست، ماهم بگوییم دروغ و خدعه در ذات دولت آمریکاست؛ آن وقت تازه این مذاکره میشود برد برد.

وی درباره نوع برخورد آمریکایی ها اظهار داشت: آنچه ما از طرف آمریکایی ها دیدیم، لحن بی ادبانه و اظهار نظرهای تند، اینکه ما به ایرانی ها اعتماد نداریم و آنها فردا روز زیر حرفشان میزنند، اینکه در دی ان ای ایرانی دروغ است، اینکه حمله نظامی به ایران میکنیم و... خب در عوض مقامات ما چه واکنشی داشتند؟ آیا در مدل بازی برد برد بوده؟ چون یک بازی وقتی نتیجه خوب دارد که بازیکنان نیز خوب بازی کنند، اگر دوبازی کن خوب بازی کردند آنوقت نتیجه برای هر دو میتواند خوب باشد و به قول آقایان برد-برد باشد.

کوشکی درباره مقایسه عملکرد سه دوره گذشته- اصلاحات، دولت سابق و دولت کنونی- در مذاکرات نیز گفت: من ملاک ام آن است که گفتم، این شما هستید که باید مقایسه کنید کدام دوره ما در مذاکرات همانگونه برخورد کردیم که غربی ها بودند و در کدام دوره ها ما بازنده بودیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها