کد خبر: ۲۷۰۱۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۴ آبان ۱۳۹۳
حسین اکبری‌لایق مخترع جوان مرندی اخیراً موفق به طراحی و ساخت پهپاد دریاپیما شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین اکبری‌لایق، محقق و مخترع اهل شهرستان مرند که دارای مدال‌های جهانی و کشوری در عرصه اختراعات است؛ مدال جهانی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه عاشورا، حسین اکبری‌لایق مخترع جوان مرندی  طراحی و ساخت پهپاد دریا پیما اظهار داشت: اگر امروزه هم سن سال‌های بنده با آسودگی خاطر در عرصه علمی فعالیت داریم بی‌شک به خاطر وجود مبارک سردار سلیمانی و همرزمان و هم قطاران ایشان است که امنیت کشورمان را فراهم کرده‌اند تا در این آرامش بتوانیم برای چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب به فعالیت‌های علمی پرداخته و در توسعه کشور نقش موثر هر چند ناچیز داشته باشیم.



وی افزود: سردار سلیمانی با شجاعت و تلاش‌های بی‌وقفه خود ترس را به جان دشمنان کشور و انقلاب اسلامی انداخته‌اند و ایشان الگوی یک رزمنده مسلمان و واقعی هستند و این زحمات سردار با ابزارهای دنیوی قابل تقدیر نیست و بی‌شک اجر عظیمی در درگاه خداوند دارند.

اکبری‌لایق ادامه داد: بنده به نوبه خود بر خود وظیفه می‌دانم مدالی که در سایه حضور و وجود سردار لایقی چون قاسم سلیمانی کسب کرده‌ام را به ایشان اهدا کنم تا به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کرده باشم.

این مخترع با اشاره به اختراع و کسب مدال جهانی خود در رومانی تصریح کرد: این مسابقه جهانی اختراعات که در کشور رومانی برگزار شد، بنده طرح اختلاف فشار در هواپیما و عدم سقوط آن را در بخش هوافضا ارائه کردم که در بین 34 کشور حاضر از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس رقابت برگزار شد و در نهایت بعد از سه روز داوری در سطح  بین‌المللی موفق به کسب مدال جهانی نقره شدم که با حضور فدراسیون مخترعان کشور این امر رقم خورد.



وی افزود: در این طرح سامانه‌ای برای جلوگیری از سقوط هواپیما ارائه شد که به اجرا در آمد و مورد حمایت بخش‌های امنیتی و نظامی کشور است.

محقق جوان مرندی خاطرنشان کرد: امروز نخبگان رژیم صهیونیستی و آمریکا هم به خوبی متوجه شده‌اند که در عرصه علمی هم مخترعانی هستند که می‌توانند از آنها پیشی بگیرند و ما نخبگان سربازان علمی این کشوریم و در حفظ آرمان‌های کشور عزیزمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد و حتی اگر نیاز باشد حاضریم جانمان را هم برای کشور  و رهبری تقدیم کنیم.

حسین اکبری‌لایق مخترع جوان مرندی اخیراً موفق به طراحی و ساخت پهپاد دریاپیما شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
۱
۰
احسنت...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها